Media en cultuur
Knutselkei
06-01-2026 om 20:07
Winter vol liefde 2026

Wie kijkt er mee?
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?
MRI
28-01-2026 om 11:58
Beerlover schreef op 28-01-2026 om 07:06:
Ik vond die man bij Monique wel een flapdrol door niet zelf aan te mee te helpen met de bedden te verschonen.
Ik weet niet hoor, het werd zo omfloerst gecommuniceerd. De man is daar een dag, weet nog niet wat de gewoontes zijn en dan zegt zij "ja ik ga de bedden afhalen'. Oh okay, moet hij gedacht hebben. Vervolgens gaat weer iets aanvallend doen of zeggen: "ik geef het aan en dan doet hij niets'. Nee Monique, bespreek gewoon aan het begin van de komst van iemand hoe jij ziet dat het fijn zou zijn. Iets van 'rust even uit en daarna is het fijn als je meedraait in het huishouden en de klussen'. Wees geen Ingrid (vorig seizoen). Ik vind haar zo passief agressief, ze is de hele tijd bezig onderhuidse kritiek te geven: 'oh je hebt een vriendin, oh ga je dan alleen maar met die vrienden, daar mogen geen vrouwen bij? Oh durf je niet gewoon te dansen? Oh wat heb je saaie kleren aan'
krulliebollie
28-01-2026 om 13:51
André en Hans zijn ook weinig sprankelend. Klaas tot nu toe ook niet, Karine bracht wel wat actie. Maar goed dat was geen succes.
Helemaal eens met MRI. Die man is er net, weet niet hoe of wat en dan heeft zij verwachtingen die ze totaal niet uitspreekt.
‘wil je nog koffie? Ja lekker! Nou die kun je zelf pakken…’ ze had ook kunnen zeggen ‘ als je koffie wil mag je die gewoon zelf pakken’.
de onaardige uitspraken worden misschien wel uitgelicht omdat het allemaal zo saai is? Ik zie Hans, André en Hanneke niet zo snel iets onaardigs zeggen.
RavIvaR
29-01-2026 om 00:28
Ik vind de stukken met Claudia ook leuk om te zien. Sprankelend. En haar huis lekker kleurrijk.
Maar ik vermoed dat ze voor mij persoonlijk te zou zijn.
Goed dat Elsje, Andre en Claudia nu keuzes gemaakt hebben. Ze zijn nu alledrie over met iemand waar ze wat voor voelen. Leuk om te zien.
Benieuwd hoe het bij Robin verder gaat. Hij matcht wel met de nieuwe dame qua humor en dat vindt hij ook belangrijk. Ik moest ook wel lachen om het fragment in de keuken waarbij de nieuwe dame veel doortastender was dan Pearl die daar al een week is.
En dan Hanneke, deze man neemt initiatief en is zorgzaam maar een match zie ik nog niet. Bijzonder wel, dat ik dit programma nu alweer een paar weken kijk, maar nog geen idee heb wie Hanneke eigenlijk is.
Yumi
29-01-2026 om 23:13
Zit te kijken en hoor dat er een nieuwe man onderweg is voor Claudia. Tot nu toe is ze bij elke nieuwe die op de stoep staat razend enthousiast en ook nu stelt ze me niet teleur.... oftewel, ik vind het overdreven en ongeloofwaardig. Ze smelt zelfs
Raoul is aan het klussen en mag daarna de keuken in.... om te koken voor Claudia, de nieuwe wereldburger en kleurrijk figuur volgens Hans zelf, en 2 vriendinnen die aanschuiven. Hoop dat hij daarna mag afwassen zodat de rest rustig kan natafelen...
Elsje lijkt echt de verkeerde bril op te hebben als ze naar Gilbert kijkt. Inmiddels duiken er meerdere verhalen op dat zijn arbeidsverleden vaag is, vanwege meerdere meldingen over grensoverschrijdend gedrag. Volgens deze verhalen ging het niet om een enkel incident, maar om herhaald gedrag dat door meerdere vrouwelijke collega’s als ongemakkelijk werd ervaren. Ik hoop dat Elsje op tijd inziet dat ze deze man de laan uit moet sturen.
Robin heeft het helemaal naar z'n zin en de beide dames ook 
Bij Andre denk ik, je hebt zulke leuke spontane en warme ouders... wat is er mis gegaan. Hij heeft blijkbaar moeite om zichzelf te uiten, maar ik zie ook iemand die zo bezig is met zijn werk en daarbij geen gesprek "aan kan".
ToetieToover
29-01-2026 om 23:30
Ik heb toch zo gelachen om die geitenkop. Geweldig gemonteerd. Eerst zie je haar, vertellen dat ze wel wat lekkere gerechten verwachtte van iemand die kok is geweest. In ieder geval meer dan groenten zonder opsmuk en saus uit pakjes (ze snuift nog verontwaardigd). Ze had zich er zo op verheugd, want haar vorige man kon geweldig koken. En daarna, tadaaaaaaa een geitenkop!!!
Sil1970
30-01-2026 om 12:54
ToetieToover schreef op 29-01-2026 om 23:30:
Ik heb toch zo gelachen om die geitenkop. Geweldig gemonteerd. Eerst zie je haar, vertellen dat ze wel wat lekkere gerechten verwachtte van iemand die kok is geweest. In ieder geval meer dan groenten zonder opsmuk en saus uit pakjes (ze snuift nog verontwaardigd). Ze had zich er zo op verheugd, want haar vorige man kon geweldig koken. En daarna, tadaaaaaaa een geitenkop!!!
![]()
Een lammetje was het.
Widajo
30-01-2026 om 13:29
hebben jullie het idee dat alle activiteiten door de deelnemers zelf bedacht zijn? Motorrijden in Andorra geloof ik wel maar die gehuurde (en te kleine!) hottub was volgens mij bedacht door de programma makers.
En is die dames bij Klaas nog steeds die 1e dame? Volgens mij niet maar dan heb ik het gemist dat de 1e wegging en deze 3e dame kwam (wat heel goed mogelijk is)
watertoren
30-01-2026 om 18:16
Ik snap dus echt niet wat Elsje in die Gilbert ziet. Ik vind hem een engerd en social media loopt over van mensen die hem niet mogen. Heeft zij een plaat voor haar ogen of zo.
Verder vind ik het dit seizoen soms moeilijk om mannen uit elkaar te houden. Het zijn wel heel veel kale of kalende mannen met een grijze baard of ongeschoren baardje maar wel grijs. Dit is mijn mening maar ik heb nog nooit bij dit programma zo veel in mijn ogen onaantrekkelijke mannen bij elkaar gezien.
Hans vind ik de meest onsympathieke persoon in het programma. Hij zit nu in het gips maar hij vind zichzelf helemaal een adonis met hoe sportief hij is. Dan laat hij ook nog eens in zijn onderbroek zijn spierballen zien. Nou.... laat me eerlijk zijn. Hij was een echte opa.
Knutselkei
30-01-2026 om 18:31
Widajo schreef op 30-01-2026 om 13:29:
hebben jullie het idee dat alle activiteiten door de deelnemers zelf bedacht zijn? Motorrijden in Andorra geloof ik wel maar die gehuurde (en te kleine!) hottub was volgens mij bedacht door de programma makers.
En is die dames bij Klaas nog steeds die 1e dame? Volgens mij niet maar dan heb ik het gemist dat de 1e wegging en deze 3e dame kwam (wat heel goed mogelijk is)
Ja dat idee heb ik ook, net als dat picknicken overal. Kom op zeg.... picknicken in de kou??
Groentetuin
30-01-2026 om 22:00
watertoren schreef op 30-01-2026 om 18:16:
Ik snap dus echt niet wat Elsje in die Gilbert ziet. Ik vind hem een engerd en social media loopt over van mensen die hem niet mogen. Heeft zij een plaat voor haar ogen of zo.
T is natuurlijk al eerder opgenomen dus die social media leest zij ook nu pas.
Hij zou ook niet mijn keuze zijn trouwens.
Maar in de wandelgangen kan je alleen hoe t afgelopen is![]()
Beterlaat2021!
30-01-2026 om 22:19
Widajo schreef op 30-01-2026 om 13:29:
Oh, dat denk ik zeker. Met name als de 'gast' met een idee komt. Hoe kom je op een idee als je er nog maar één dag bent?
Beerlover
02-02-2026 om 07:42
Dacht ik lekker WVL Belgie te kunnen kijken met mijn DPG account (van AD abbo), is het potverdriedubbeltjes alleen voor Belse kijkers. Net als FC De Kampioenen. Wat ambetant!
RavIvaR
04-02-2026 om 21:54
Ik moet de aflevering van vanavond nog kijken. Dus mijn terugblik heeft betrekking op de aflevering van gisteren.
Monique zoekt een liefde, klusjesman en collega in één. Ik vrees echter dat haar mannen enkel van het eerste uit gegaan zijn.
Goed dat Wim dit uitsprak. Had Monique zelf al eerder moeten doen.
Bij klaas gaat het leuk nu. Je ziet ze steeds (ook letterlijk) wat dichter naar elkaar toe trekken. Zou leuk zijn als dit verder kan groeien.
De dame bij Hans heeft haar conclusies getrokken. Waardig en zonder modder gegooi. (Sta je als 70-plusser hout te hakken...)
Ik heb al vanaf het begin gedacht dat enkel een stuk jongere vrouw hem bij kan houden. (Als hij weer hersteld is) Maar of hij ook leuk genoeg is op de langere termijn betwijfel ik. De dame die er nu is paar wel beter bij zijn leefstijl. Zij is er al veel van gewend denk ik, we gaan het zien.
Andre doet een goede poging. Als date van Andre zou ik me echter oprecht afvragen hoeveel van zulke dates er in de toekomst tijd technisch kunnen worden ingepland. Ik vermoed dat er heeeeel veeeeeel tijd in het hotel doorgebracht wordt en dat de meeste dames daar niet perse gelukkig van worden.
Reistijd en gebrek aan voorzieningen werd nu al aangekaart.
Ik vraag me af waarom Hanneke deze man nog niet naar huis gestuurd heeft. Er is duidelijk geen match. Benieuwd of het iemand gaat lukken om echt met Hanneke te klikken. Het blijft allemaal zo oppervlakkig.