Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Winter vol liefde 2026

Winter-Vol-Liefde-2026.jpg

Wie kijkt er mee? 
Gezellig kletsen over het programma. Zullen we zonder spoilers doen? Zodat iedereen hetzelfde tegelijk hoort?

majorette2005 schreef op 15-02-2026 om 12:13:

Ik vond Iris een ijspegel, en dat zogenaamde ruimte geven aan de andere vrouwen zag ik als een smoes om te vertrekken zonder al te veel gedoe.

Eens 

MRI

MRI

15-02-2026 om 13:39

Ik vond Iris een ijspegel, en dat zogenaamde ruimte geven aan de andere vrouwen zag ik als een smoes om te vertrekken zonder al te veel gedoe.

Ja volgens mij was het ook een smoes. Maar ik zag haar meer als heel gereserveerd, wat heel goed uit een soort verlegenheid (of spectrum achtig) kan komen. Een soort blokkade

krulliebollie schreef op 15-02-2026 om 12:22:

Kennelijk ben ik niet de enige die Iris niet echt een warme persoonlijkheid vind.

Inderdaad,maar ik denk net als anderen dat ze gecast was. Dat zou ook niet de eerste keer zijn in dit programma.                                                                                                                                                                                       En waarom zou je veel energie spenderen aan zg 'warme gevoelens' voor iemand hebben,als je eigenlijk niet echt geinterresseerd bent in die persoon ? Ik zag ook verder amper een raakvlak (behalve een 'landgenoot'). Los nog van het onwaarschijnlijke leeftijdsverschil.

MRI

MRI

15-02-2026 om 14:17

Maar dat eventueel casten roept wel een heleboel vragen op: kan je zo spelen met de gevoelens van de ontvangende partij (de b&b houder)? Op welk moment vertrek je dan? Hoeveel krijg je betaald? Wat als je zelf verliefd wordt? Is het geen oneerlijke concurrentie ten opzichte van de andere deelnemers? (Iris was mooi en jonger dan de andere dames die Hans kreeg). Als het zo is, dat casten, (en dat houd ik best voor mogelijk) valt dan eigenlijk niet de hele formule van het programma in het niet?

MRI schreef op 15-02-2026 om 14:17:

Maar dat eventueel casten roept wel een heleboel vragen op: kan je zo spelen met de gevoelens van de ontvangende partij (de b&b houder)? Op welk moment vertrek je dan? Hoeveel krijg je betaald? Wat als je zelf verliefd wordt? Is het geen oneerlijke concurrentie ten opzichte van de andere deelnemers? (Iris was mooi en jonger dan de andere dames die Hans kreeg). Als het zo is, dat casten, (en dat houd ik best voor mogelijk) valt dan eigenlijk niet de hele formule van het programma in het niet?

Over mooi valt te twisten.

MRI

MRI

15-02-2026 om 17:16

Euphoria schreef op 15-02-2026 om 16:06:

[..]

Over mooi valt te twisten.

En smaken verschillen

MRI schreef op 15-02-2026 om 17:16:

[..]

En smaken verschillen

Mensen ook, dus dat komt goed uit 

Er is idd een casting bureau waar je je op kan geven om mee te doen , maar ze zoeken wel mensen die interesse in een van de kandidaten hebben.
Volgens mij krijg je er niet voor betaald

MRI schreef op 15-02-2026 om 14:17:

Terechte vragen idd. En ik zou het niet direct weten.Heb zelf ooit tijdje ingeschreven gestaan bij een casting buro,als bijbaantje.Maar geen ervaring met bovenstaande.     Wie wel die ervaring had is de motorrijder Mike die bij Edith in Oostenrijk kwam.Maar die combinatie vond ik zo onwaarschijnlijk,dat ik achterdochtig werd. Hij gaf zelf later toe dat hij gecast was.En idd soms voor dilemma's kwam te staan😒
Wat ik niet begrijp is,dat als er zich geen geinterresseerden zich aanmelden voor een BenB houder,je dat als RTL4 dan niet gewoon zegt.En een andere kandidaat zoekt. Nu is het gewoon nep.En ook zal het naar die BenB houder best kwetsend zijn, als die later hoort dat ze figuranten moesten inhuren omdat er geen (te weinig) geinterresseerden waren.Maar die hadden dus ook totaal geen echte interesse. Dat is m.i. pas echt pijnlijk/kwetsend😞. 

Quote: “Rond die periode begonnen ook de opnames voor Winter Vol Liefde. Voor Edith hadden zich niet veel mensen aangemeld. Met alle respect, ik vind haar persoonlijk ook niet zo aantrekkelijk. Dus RTL zat natuurlijk een beetje met de handen in het haar: 'Wat moeten we nu?" Mike was de uitkomst. RTL had z’n eigen castingbureau ingeschakeld en zo kwamen ze uiteindelijk bij mij uit. Ze vroegen: 'Is deze vrouw iets voor jou? Ik zei meteen: Nee, dat is helemaal niks voor mij. Ik val sowieso niet op vrouwen met korte, pittige kapsels en dat soort fratsen."
Op een gegeven moment was Mike de enige die nog overbleef. "Toen werd het wel moeilijker, vooral een-op-een. Ik werd heel afstandelijk, en de anticlimax voor haar was natuurlijk dat moment boven op die berg, met dat picknickmandje, de flessen wijn en het prachtige uitzicht. Ik kreeg het er gewoon benauwd van. Zij wilde me ook kussen, vertelde ze in de uitzending. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan, want dat had ik niet chill gevonden."
https://www.shownieuws.nl/tv/spraakmakend/artikelen/kijkersbedrog-in-winter-vol-liefde-deelnemer-klapt-uit-de-school

MRI schreef op 15-02-2026 om 17:16:

[..]

En smaken verschillen

Gelukkig is dat zo.

Nighttripper schreef op 15-02-2026 om 18:48:

[..]

Terechte vragen idd. En ik zou het niet direct weten.Heb zelf ooit tijdje ingeschreven gestaan bij een casting buro,als bijbaantje.Maar geen ervaring met bovenstaande. Wie wel die ervaring had is de motorrijder Mike die bij Edith in Oostenrijk kwam.Maar die combinatie vond ik zo onwaarschijnlijk,dat ik achterdochtig werd. Hij gaf zelf later toe dat hij gecast was.En idd soms voor dilemma's kwam te staan😒
Wat ik niet begrijp is,dat als er zich geen geinterresseerden zich aanmelden voor een BenB houder,je dat als RTL4 dan niet gewoon zegt.En een andere kandidaat zoekt. Nu is het gewoon nep.En ook zal het naar die BenB houder best kwetsend zijn, als die later hoort dat ze figuranten moesten inhuren omdat er geen (te weinig) geinterresseerden waren.Maar die hadden dus ook totaal geen echte interesse. Dat is m.i. pas echt pijnlijk/kwetsend😞.

Quote: “Rond die periode begonnen ook de opnames voor Winter Vol Liefde. Voor Edith hadden zich niet veel mensen aangemeld. Met alle respect, ik vind haar persoonlijk ook niet zo aantrekkelijk. Dus RTL zat natuurlijk een beetje met de handen in het haar: 'Wat moeten we nu?" Mike was de uitkomst. RTL had z’n eigen castingbureau ingeschakeld en zo kwamen ze uiteindelijk bij mij uit. Ze vroegen: 'Is deze vrouw iets voor jou? Ik zei meteen: Nee, dat is helemaal niks voor mij. Ik val sowieso niet op vrouwen met korte, pittige kapsels en dat soort fratsen."
Op een gegeven moment was Mike de enige die nog overbleef. "Toen werd het wel moeilijker, vooral een-op-een. Ik werd heel afstandelijk, en de anticlimax voor haar was natuurlijk dat moment boven op die berg, met dat picknickmandje, de flessen wijn en het prachtige uitzicht. Ik kreeg het er gewoon benauwd van. Zij wilde me ook kussen, vertelde ze in de uitzending. Gelukkig heeft ze dat niet gedaan, want dat had ik niet chill gevonden."
https://www.shownieuws.nl/tv/spraakmakend/artikelen/kijkersbedrog-in-winter-vol-liefde-deelnemer-klapt-uit-de-school

Jeetje wat sneu.. volgens mij zeiden ze bij de intro van de kandidaten voor de komende keer al iets van ‘ als er genoeg geïnteresseerden zijn voor de kandidaten’. Dus kennelijk houden ze nu een slag om de arm.  

Ik hoop het.
Heb altijd al het idee gehad dat er veel gecast werd. 
Zou het waarderen als ze daar mee stoppen.

Knutselkei

Knutselkei

16-02-2026 om 06:37 Topicstarter

Ja ik ook en ook in de reilen en zeilen.  Eerst was t veel meer rond de bedrijven. Nu moet er overal gepicknickt en  gewandeld worden. Kijk eens hoe mooi hier. Welke volwassene gaat nou in de winter picknicken?
Een van dedeelnemers zei dat ook geloof ik. Die koffie onderweg,okee dat snap ik nog. Maar waarom bij allemaal?
Het voelt zo gezocht.

Dit idd... terwijl ze gewoon geen wederzijdse gevoelens had. Ik snap echt niet waarom ze dat nou niet gewoon kon zeggen want het was natuurlijk geen verrassing... 

Knutselkei schreef op 16-02-2026 om 06:37:

Ja ik ook en ook in de reilen en zeilen. Eerst was t veel meer rond de bedrijven. Nu moet er overal gepicknickt en gewandeld worden. Kijk eens hoe mooi hier. Welke volwassene gaat nou in de winter picknicken?
Een van dedeelnemers zei dat ook geloof ik. Die koffie onderweg,okee dat snap ik nog. Maar waarom bij allemaal?
Het voelt zo gezocht.

Eens. Bijna elke deelnemer zit buiten voor koffie of een borrel. En bij Elsje geloof ik dat nog wel, maar ik geloof niet dat de rest normaal 's winters buiten zit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.