Media en cultuur
MidasWolf
06-02-2025 om 15:36
Ik vertrek winter 2025
wijzigingen onder voorbehoud)
- Dinsdag 4 februari 2025 - 20.35 uur op NPO 1: Familie Manshad waagt de sprong met z'n zevenen naar Ras al-Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten. Daar nemen ze een bestaande beautykliniek over.
- Dinsdag 11 februari 2025 - 20.35 uur op NPO 1: Yvonne en Steef vertrekken naar Oostenrijk. Hun nieuwe uitdaging? Een voormalig swingerspaleis omtoveren tot een sfeervolle Bed & Breakfast.
- Dinsdag 18 februari 2025 - 20.35 uur op NPO 1: Nelleke en Jörn beginnen in Oostenrijk aan hun grote project. Ze verbouwen een oud pension met drie verdiepingen tot appartementen en studio's.
- Dinsdag 25 februari 2025 - 20.35 uur op NPO 1: Follow-up:
MidasWolf
06-02-2025 om 21:01
Als ik hier toch iets lees vind ik het minder erg, dan dat ik per ongeluk al iets lees/zie over winter vol liefde/BZV. Dat vind ik minder leuk als dat toch gebeurd.
Dubai is heet, heel heet. Van ruwweg april tot oktober is het daar echt warm. Dubai/VAE moet je ook wel liggen. Lijkt mij een hele cultuur/maatschappij apart.
Velen zitten daar vooral voor het geld verdienen en weinig belast worden. Daar is ook meer expat dan binnenlandse bevolking. Redelijk wat mensen hebben het daar na een aantal jaren wel gezien.
rionyriony
07-02-2025 om 09:00
Ik houd niet van vertrekkers. Ik denk dan: waag het niet om terug te komen. Zal wel een jeugdtrauma zijn.
Courage
07-02-2025 om 20:38
MidasWolf schreef op 06-02-2025 om 20:56:
Vanaf donderdag 20 maart 2025 kun je bovendien genieten van Ik Vertrek voor de Liefde. In deze speciale editie draait het om méér dan alleen avontuur.
Thanks!
MidasWolf
07-02-2025 om 21:40
Inmiddels de aflevering gezien, was interessant om te zien. Ze stonden er vrij licht in. Wat in sommige situaties handig kan zijn, dingen zoals dat het (te) warm was om in bepaalde delen van het jaar overdag buiten te komen, niet weten vind ik dat minder handig.
Het werk van de twee jonge ouders wat ik zo begreep, snapte ik ook niet echt. Zij hadden het al snel bekeken.
Ook best pittig, dat een van ze dochters daar wil blijven, en wat ze vertelden over het niet kunnen aarden.
MidasWolf
07-02-2025 om 21:41
De prijs van het huis werd niet genoemd, dat vind ik wel jammer. De overname van de zaak was iets van een € 100.000 geloof ik.
Yumi
07-02-2025 om 23:18
GroenTuintje schreef op 06-02-2025 om 21:17:
Dubai trekt mij ook totaal niet. Soort verkitschte toestand.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar mijn "kijk" op Dubai is totaal veranderd sinds ik er een paar maanden geleden geweest ben. Het is een land waar men graag gezien wil worden, en ik heb nog nooit zoveel mensen op een zwaar overdreven manier zien poseren voor een foto. Maar wat een service , wat je maar wil het is er, en je hoeft er niet eens om te vragen. De vriendelijkheid en de service, ik ken geen enkel land waar ik dat op deze manier heb ervaren. Al die rijkdom, pracht en praal en dan toch gewoon over straat in je uppie, omdat het zeer veilig is ook voor vrouwen.
Ik begrijp je GroenTuintje ik dacht het er hetzelfde over, maar het land is top en ik ga er graag weer naar terug!
Yumi
07-02-2025 om 23:28
Vanavond terug gekeken, de familie is er zonder voorbereiding en heeft zich totaal niet verdiept in het land...."ingesprongen". Op z'n zachts gezegd niet handig, hoe is het mogelijk dat je er met een baby heengaat en niet weet of er opvang is, dat er schooluniformen zijn, en de zomers bloed en bloedheet. Ik ben er maar 1 keer geweest,(maar daar blijft het niet bij) had niet de intentie om er te gaan wonen, maar heb wel interesse getoond in het leven daar. Jammer maar het was gedoemd om te mislukken.
Courage
07-02-2025 om 23:30
Ze zaten overigens niet in Dubai hè (een stad overigens), maar op een uur rijden er vanaf. Het schijnt dat Dubai wel heel anders is dan de rest van de VAE.
Yumi
07-02-2025 om 23:42
Courage schreef op 07-02-2025 om 23:30:
Ze zaten overigens niet in Dubai hè (een stad overigens), maar op een uur rijden er vanaf. Het schijnt dat Dubai wel heel anders is dan de rest van de VAE.
Dat weet ik maar ik reageerde op Groentuintje en die had het over Dubai
Courage
08-02-2025 om 00:19
Yumi schreef op 07-02-2025 om 23:42:
[..]
Dat weet ik maar ik reageerde op Groentuintje en die had het over Dubai
(Jij noemde Dubai wel een land...)
Yumi
08-02-2025 om 00:37
Courage schreef op 08-02-2025 om 00:19:
[..]
(Jij noemde Dubai wel een land...)
Haha het is al laat
Hoe dan ook, het is een stad waar je een top vakantie kunt hebben!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.