Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens december 2023

  • De slimste mens kandidaten: 
  • Akwasi (woordkunstenaar en Omroep Zwart)
  • Annemieke Hoogendijk (Mevrouw Stemband)
  • Barbara Sloesen (acteur, koningin van de romcoms)
  • Chantal Quak (nieuwslezer Radio10)
  • Dook van Dijck (acteur en presentator)
  • Elif Isitman (presentator WNL en podcast maker)
  • Evi Hanssen (presentator)
  • Fleur Overgaag (social media comedian)
  • Gavin Reijnders (cabaretier)
  • Gotu Jim (rapper)
  • Ineke van Gent (burgemeester van Schiermonnikoog)
  • Irene van der Laar (ex-fotomodel en presentator)
  • Iven Cudogham (Een huis vol-deelnemer en kinderboekenschrijver)
  • Jan Dirk van der Burg (voormalig fotograaf des Vaderlands)
  • Joes Brauers (acteur)
  • Jord Althuizen (barbecue-expert)
  • Julia Schellekens (zanger)
  • Julie Huard (zanger)
  • Marco Louwerens (voormalig directeur televisie Talpa en ‘directeurtje’ van Vandaag Inside)
  • Marco Roelofs (zanger)
  • Melanie During (paleontoloog)
  • Mike Boddé (pianist en cabaretier)
  • Paul Visser (B&B Vol Liefde-deelnemer)
  • Peter Heerschop (cabaretier)
  • Raoul de Graaf (YouTuber)
  • Sheila Sitalsing (journalist en columnist bij de Volkskrant)
  • Tim Hartog (cabaretier)
  • Vic Cle (Tiktokker)

De slimste mens, vanaf maandag 18 december iedere werkdag om 20.25 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.


MidasWolf

MidasWolf

18-12-2023 om 19:50 Topicstarter

Zelf ga ik winter vol liefde volgen, veel plezier voor iedereen die de slimste mens gaan kijken.

Paul uit B&B vol liefde doet ook mee dit seizoen zag ik. 

Ze zijn echt wel diep aan het grabbelen om nog wat BN-ers te vinden he. Iets weten hoeft niet meer, maar de stoelen moeten bezet worden

nlies schreef op 18-12-2023 om 21:14:

Ze zijn echt wel diep aan het grabbelen om nog wat BN-ers te vinden he. Iets weten hoeft niet meer, maar de stoelen moeten bezet worden

Daar begint het wel op te lijken ja. Hoewel ik me verheug op Mike Boddé.

Ach het blijft toch leuk om zelf een beetje mee te spelen. Nog drie seizoenen geloof ik en dan zijn Philip en Maarten weg. Ik denk dat ik dan ook afhaak.

ik heb gisteren gekeken dankzij dit topic!

nlies schreef op 18-12-2023 om 21:14:

Ze zijn echt wel diep aan het grabbelen om nog wat BN-ers te vinden he. Iets weten hoeft niet meer, maar de stoelen moeten bezet worden

Dat is precies waarom ik de laatste seizoenen steeds minder keek. Soms kijk ik de eerste week nog wel en daarna haak ik vaak af, want ik erger me dan aan mensen die de simpelste dingen niet weten 

En ik ken meer dan de helft van de mensen niet, dus ze hadden wat mij betreft net zo goed mijn buurman neer kunnen zetten. 

Schommelstoel schreef op 19-12-2023 om 08:23:

[..]

Dat is precies waarom ik de laatste seizoenen steeds minder keek. Soms kijk ik de eerste week nog wel en daarna haak ik vaak af, want ik erger me dan aan mensen die de simpelste dingen niet weten

En ik ken meer dan de helft van de mensen niet, dus ze hadden wat mij betreft net zo goed mijn buurman neer kunnen zetten.

Daar wordt het programma misschien wel leuker/beter van. Dat je als kijker het idee hebt dat je je kunt meten met de kandidaten.  Gisteren was ik tot en met de eerste galerij veel beter dan de kandidaten. 

Ik vind het altijd zeer irritant als de kandidaten weinig weten en dan vooral het antwoord schuldig blijven op vragen die iedereen hoort te weten. 

Ik vind het een leuk programma en het zou voor mij ook best met normale mensen mogen. De bekende Nederlanders die nu meedoen ken ik vaak toch ook niet.

Het kennis niveau van de kandidaten lijkt soms erg laag, maar ik heb als bijna 60 jarige bepaalde gebeurtenissen in de maatschappij en politiek actief meegemaakt. Jonge kandidaten hebben dat natuurlijk niet dus voor hun zijn die vragen gewoon moeilijker. 
Het publiek van die quiz is denk ik gemiddeld ouder dan de deelnemers en het is dan ook niet gek dat we thuis op de bank meer weten.
Hoewel ik best algemeen ontwikkeld ben heb ik ook mijn blinde vlekken bv voetbal, nieuw modern taalgebruik, films en die worden dan door kandidaten weer goed beantwoord.
Dus weten jongeren minder, dat durf ik niet te stellen. Ze weten weer andere dingen waar ik geen flauw benul van heb.

Ik vond het niveau wat tegenvallen.   Maar gelukkig is 'B&B Paultje' niet in de 1e aflevering gestruikeld. Dus ik moet vanavond weer kijken.

Ik kijk nooit naar B&B maar die Paul vond ik best aardig. Lekker rustig en hij wist ook wel wat.

Peultjes wist wel iets? Daar is alles mee gezegd. Het niveau was dramatisch. Her nodigt niet uit tot verder dit seizoen afkijken. Bwleh. 

Ik kwam in mijn nieuwsfeed een bericht tegen dat kijkers verbaasd waren dat Iven Cudogham de galerij met pretparken niet wist te voltooien. 
Ik was zelf niet verbaasd,  niet iedereen is dol op pretparken en bovendien is het voor een groot gezin ook redelijk onbetaalbaar. 
Kennis van pretparken is nou niet iets wat je moet hebben om je leven te leven; ik kan prima zonder. 

Naam alweer kwijt, maar ik ga de paleontologe met het roze haar missen! Gelukkig stijgt het niveau afgelopen sfleveringen wel, want we kwamen van ver.

Zo zeg, Sheila Sitalsing is echt goed! Die weet veel, leuk.

Hoorde net op tv dat de kijkcijfers dit seizoen nog nooit zo laag zijn geweest.

Ik had van Mike Boddé wel meer verwacht, eerlijk gezegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.