Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
23-11-2024 om 21:43
Fiorah schreef op 23-11-2024 om 20:02:
[..]
Dat heb je eerder gezegd volgens mij! Die zijn er niet in het Nederlands denk ik he?
ja hoor, via de bieb gelezen in het Nederlands.
geen idee waarom ze bij de onlinebieb halfweg de serie beginnen
Tover-Feetje
23-11-2024 om 22:32
Ik heb net het laatste boek van Freida McFadden, de leraar, gekregen
Kan niet wachten om eraan te beginnen maar moet eerst het boek waar ik in bezig ben, Onderstroom van Linda Jansma, nog uitlezen.
Loulou39
23-11-2024 om 22:56
Tover-Feetje schreef op 23-11-2024 om 22:32:
Ik heb net het laatste boek van Freida McFadden, de leraar, gekregen
Kan niet wachten om eraan te beginnen maar moet eerst het boek waar ik in bezig ben, Onderstroom van Linda Jansma, nog uitlezen.
Ja, die lijkt me ook zo leuk!
Het boek staat gratis als ebook in Koboplus, maar ik had de engelstalige versie al gekocht en nu moet ik die van mezelf lezen terwijl ik Nederlands toch lekkerder vind lezen.
Maheiden
24-11-2024 om 11:08
Loulou39 schreef op 23-11-2024 om 22:56:
[..]
Ja, die lijkt me ook zo leuk!
Het boek staat gratis als ebook in Koboplus, maar ik had de engelstalige versie al gekocht en nu moet ik die van mezelf lezen terwijl ik Nederlands toch lekkerder vind lezen.
Oe, leuk! Ik wist niet dat Freida McFadden een nieuwe had. Meteen op mijn lijst gezet.
Ik heb De bonusmoeder van Inge van Prooijen gelezen. Haar eerste boek ook gelezen, dit is een goede tweede. Leest lekker weg. Niet heel eng of spannend, maakt wel nieuwsgierig.
Fiorah
24-11-2024 om 11:15
nlies schreef op 23-11-2024 om 21:43:
[..]
ja hoor, via de bieb gelezen in het Nederlands.
geen idee waarom ze bij de onlinebieb halfweg de serie beginnen
Dan ligt het aan mijn zoekvaardigheden. Wat is de titel dan van het eerste boek in het Nederlands?
Ah ik zie het al, ik las Clarke ipv Clare.
Loulou39
24-11-2024 om 13:26
Maheiden schreef op 24-11-2024 om 11:08:
[..]
Oe, leuk! Ik wist niet dat Freida McFadden een nieuwe had. Meteen op mijn lijst gezet.
Ik heb De bonusmoeder van Inge van Prooijen gelezen. Haar eerste boek ook gelezen, dit is een goede tweede. Leest lekker weg. Niet heel eng of spannend, maakt wel nieuwsgierig.
Ze heeft nog meer boeken geschreven maar die zijn (nog) niet vertaald. Dat mogen ze van mij ook snel doen 😁
kapow
24-11-2024 om 16:12
MildredRatched schreef op 23-11-2024 om 19:09:
[..]
Niet dezelfde sfeer. Maar ik heb wel genoten van De Verborgen Universiteit serie van Natalie Koch
En Nevermoor van Jessica Townsend was ook heel fijn
Leuk, ik heb deze gedownload.
nlies schreef op 23-11-2024 om 19:37:
[..]
Ik vond de Magisterium-serie van Cassandra Clare ook leuk. Die zou ik eerder nog eens lezen dan Harry P.
En deze ook!
Lollypopje
24-11-2024 om 16:51
oohhh De verborgen Universiteit vond ik geweldig.
Ik was begonnen aan Het Kamermeisje van Nina Prose, maar helaas liggen alle boeken Hier momenteel even stil omdat het zelfs boeken luisteren me op het moment niet lukt 😔
Hopelijk herstel ik snel genoeg van mijn huidige crash zodat ik in december weer los kan met de kerst boeken. Want daar had ik echt heel veel zin in 😁
alhambra
24-11-2024 om 21:59
Ik heb Charles Street 44 net uitgelezen. Het laatste uur begon het me een beetje de keel uit te hangen. Ik had hem even weg moeten leggen want ik ben nu figuurlijk misselijk geworden van de zoetheid van het verhaal.
Mick87
25-11-2024 om 18:30
ik begin nu in Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak. Ik vond haar vorige boeken erg goed. Dus mijn verwachtingen zijn hoog 😀
Boekenuil
25-11-2024 om 21:47
Mick87 schreef op 25-11-2024 om 18:30:
ik begin nu in Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak. Ik vond haar vorige boeken erg goed. Dus mijn verwachtingen zijn hoog 😀
Veel leesplezier! Ik vond het een prachtig boek!
Ik luister nu ‘De kat en de generaal’ van Nino Haratischvili. Ik heb genoten van haar andere twee boeken en deze valt tot nu toe ook niet tegen.
Koettie
25-11-2024 om 21:57
Vanavond begonnen aan De mensheid zal nog van mij horen van Joris van Casteren. Heerlijk geschreven en zo absurdistisch maar ook just het gewone leven
Fiorah
25-11-2024 om 22:06
Ik vind De stem uit het bos ook wel een aanrader hoor!
Nu door met of de Weyward-vrouwen of Zolang de citroenbomen bloeien.
Mick87
25-11-2024 om 22:27
Boekenuil schreef op 25-11-2024 om 21:47:
[..]
Veel leesplezier! Ik vond het een prachtig boek!
Ik vind het tot nu toe ook echt een heel goed boek. Elif shafak kan zo mooi schrijven en ook niet levende dingen hebben in haar boeken een stem zoals de boom in het vorige boek, en nu dus dat water. Prachtige thematiek en symboliek.
Oh ja en ik hou zo ontzettend van dit topic. Zoveel goede tips hier altijd. Beter dan menig ander boekentopic waar iedereen zijn lijstje opsomt. En vooral de dertien in een dozijn titels voorbij komen. Krijg het idee dat hier in dit topic veel echte lezers zijn met een brede smaak aan boeken.
Ik ga de stem uit het bos reserveren in de bibliotheek.
nlies
25-11-2024 om 23:26
Mick87 schreef op 25-11-2024 om 22:27:
[..]
Ik vind het tot nu toe ook echt een heel goed boek. Elif shafak kan zo mooi schrijven en ook niet levende dingen hebben in haar boeken een stem zoals de boom in het vorige boek, en nu dus dat water. Prachtige thematiek en symboliek.
Oh ja en ik hou zo ontzettend van dit topic. Zoveel goede tips hier altijd. Beter dan menig ander boekentopic waar iedereen zijn lijstje opsomt. En vooral de dertien in een dozijn titels voorbij komen. Krijg het idee dat hier in dit topic veel echte lezers zijn met een brede smaak aan boeken.
Ik ga de stem uit het bos reserveren in de bibliotheek.
Succes, ik dacht ga ik ook doen, ben nummer 16 in de wachtrij