Media en cultuur
Citroengraag
30-08-2025 om 21:58
Beste zangers 2025
Wow, wat was dit een goede eerste aflevering! Dit verdient een eigen topic. NPO 1, dus iedereen kan terugkijken.
-Snelle kan serieus goed zingen (sorry, dat wist deze Gerda niet)
-Acda en de Munnik deden gewoon waar ze heel goed in zijn
-Benthe maakte een prachtige vertaling van Believe van Cher
- Typhoon is altijd geweldig
Laetita kende ik niet, prachtig!
Ik kijk uit naar de rest van het seizoen.
Poezie
31-08-2025 om 15:15
masatu schreef op 31-08-2025 om 14:16:
[..]
Als je vooral geïnteresseerd bent in de geproduceerde muziek, is het een stuk fijner om de nummers op Spotify terug te luisteren. Dan heb je al het commentaar tussendoor niet.
Gisteren had ik geen tijd, maar ik ga de aflevering zeker binnenkort terugkijken, ik ben fan van het programma! Leuk om te zien dat - ondanks dat het programma al jaren bestaat - er (door de populariteit) steeds weer nieuwe bekende artiesten worden gevonden om mee te doen. Ook leuk om zo de kwaliteiten van sommige zangers te horen volledig buiten hun genre, waardoor soms ook in de toekomst hun eigen repertoire wat wordt aangepast. Bijvoorbeeld Sanne Hans / Miss Montreal die door Beste Zangers nu vooral prachtige NL nummers zingt terwijl ze hiervoor eigenlijk enkel Engelstalig deed.
Onzin, live muziek is veel mooier, maar graag zonder irritant geouwehoer ertussendoor zodat iedereen er van kan genieten.
MiniJCW
31-08-2025 om 15:46
Poezie schreef op 31-08-2025 om 13:00:
Net even een paar optredens terug gekeken op YouTube. Ik erger me kapot aan het "woew" van de deelnemers tussendoor en het commentaar van ze. Maar vooral de "woew". In de aflevering met Floor Jansen destijds deed Rolf Sanchez dat ook bij het optreden van Henk Poort. Dat ging mij door merg en been, zo'n fantastisch optreden verknallen.
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2025 om 09:37:
Ik heb getwijfeld of ik het zou posten maar ik kan niet zo goed tegen dat hoge "pluim in de kont-gehalte" van de artiesten richting elkaar. Ook het emotie-gedeelte trek ik slecht. Ik kijk dus niet. Maar genieten jullie vooral hoor!
Met beide eens. Ik ben vooral geïnteresseerd in de muziek en dat wordt helaas verpest door het commentaar tijdens de muziek, nietszeggend gepraat tussendoor en artiesten die zichzelf belangrijker vinden dan de muziek. Dus dan maar losse clips op Youtube.
HAHA!wait..what
31-08-2025 om 16:03
Ik kijk ook, heerlijk programma
Het nummer van Benthe staat al in m'n Spotify lijst
Het gepraat tussendoor vind ik vaak niet zo interessant.
Die stem en het nummer van Snelle vond ik ook echt mooi
Poezie
31-08-2025 om 16:15
HAHA!wait..what schreef op 31-08-2025 om 16:03:
Ik kijk ook, heerlijk programma
![]()
Het nummer van Benthe staat al in m'n Spotify lijst![]()
Het gepraat tussendoor vind ik vaak niet zo interessant.
Die stem en het nummer van Snelle vond ik ook echt mooi
Snelle vond ik ook verrassend mooi! Benthe vond ik klinken als Freek en Susan. (Vond ik niet zo mooi) De operazangeres zat er in het hoog niet altijd goed bovenop.
HAHA!wait..what
31-08-2025 om 19:56
Poezie schreef op 31-08-2025 om 16:15:
[..]
Snelle vond ik ook verrassend mooi! Benthe vond ik klinken als Freek en Susan. (Vond ik niet zo mooi) De operazangeres zat er in het hoog niet altijd goed bovenop.
Ik vind Susan en Freek wel mooi dus dat verklaart het misschien 
Due-scimmie
06-09-2025 om 21:07
Tweede aflevering vandaag.
Ik merk dat de manier waarop Benthe zingt niet mijn smaak is. Teksten zijn wel mooi maar te veel gedoe qua zang.
Bloemenzee
06-09-2025 om 21:19
Laetitia was tof! (Voor de terugluisteraars: probeer deze terug te kijken. Die expressie
)
Snelle was wel aardig. De rest is mwa, naar mijn mening.
Citroengraag
06-09-2025 om 21:36
Typhoon vond ik deze avond de beste, dus dat was lang wachten! Laetitia was idd ook echt knap. Benthe heeft een prachtige stem, maar iets minder extra's zou fijn zijn ja.
Widajo
06-09-2025 om 22:16
Ja Leatitia was heel gaaf!
Paul zong één van mijn all time favorite liedjes maar hij is geen zanger, meer een verteller.
Bente was een beetje too much, wel een mooie stem. Ben nog aan het kijken, nog niet alles gezien..
Mick87
06-09-2025 om 23:00
ik heb het idee dat de power uit Paul z'n stem wel wat weg is vergeleken met vroeger.
masatu
07-09-2025 om 09:32
Roos57 schreef op 06-09-2025 om 21:08:
Het kan mij vanavond niet raken / pakken
Hier had ik ook last van. Al die hertalingen helpt ook niet echt mee, dan mis ik toch een beetje de referentie naar het origineel ofzoiets.
Snelle kan heel goed zingen, dat rappen mag hij van mij achterwege laten.
Nummer van Acda & de Munnik vond ik denk ik het beste van deze aflevering.
Bloemenzee
13-09-2025 om 21:32
Ik vond vandaag veel liedjes wel tof! Al ken ik van vrijwel geen het origineel, toch maar eens gaan luisteren misschien. Weet iemand wat het origineel is van het liedje wat Snelle deed? Ik kan het op basis van titel niet echt terugvinden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.