Media en cultuur
MidasWolf
06-01-2025 om 20:55
B&B Vol liefde winter 2025 Geen Spoilers
Winter editie 2025
Mike 33 Oostenrijk 🇦🇹
Jan 58 Zweden    🇸🇪Â
Jorik 27 Oostenrijk 🇦🇹Â
Maarten 76 Estland 🇪🇪
Judith 37 Frankrijk 🇫🇷Â
Adrienne 50 Zwitserland 🇨ðŸ‡Â
 Mike: Denise(33) Lena(29) Antine(32)Eefke(33) Tara(23) Amber(28)
 Jorik: Kirsten(30)Nienke(28)Lana(26)Marieke(25)Marilou(25)
 Jan: Michiel (44) Peter(48)  yan(65) Willem(62)
Maarten: Truus(75) Ria(70)Â Barbara(78)Â Anette(65)
Judith: Bart(37) Guus(45) Sarieke(31)Â Mark(37)Â Â Juulsz(30) Esther(35)
Adrienne:Â Erik (57)Â Gerard (63)Robert(53) Peter(63)Â Frits(62)
*Dik gedrukte is B&B houder.
Courage
30-01-2025 om 23:36
Ik denk trouwens niet dat Judith een open relatie wil. Is denk ik een cliff hanger van RTL.
HAHA!wait..what
30-01-2025 om 23:49
Pff Esther.. Ik vond haar niet leuk overkomen. En er is natuurlijk genoeg geknipt maar de gesprekken gingen ook alleen maar over het klimaat.Â
Ik mag toch hopen dat Judith voor Bart kiest!
Yumi
31-01-2025 om 00:13
Dat gesprek over die oude koe, dat ze naar de slacht gaat, en Esther die vraagt waarom? Judith moet uitleggen dat je ze niet allemaal kan houden....Maar waarom kunnen oude koeien dan niet ergens heen, en waarom blijf je uitbreiden vraagt Judith?Â
Omdat het land niet groot genoeg is voor meer koeien en voor het hooi... ze snapt het nog steeds niet 
Een beroep als klimaatactiviste, maar heeft nog nooit gehoord dat minder koeien beter is voor het milieu....? Afgekeken van de boeren dat een snelweg blokkeren de aandacht trekt, maar nooit begrepen waarom die boeren dat deden 🤣
Courage
31-01-2025 om 00:40
Nou... even pleiten voor Esther; ik denk dat ze uit ging van een melkveehouderij. Dat Judith zou leven van de melkopbrengst. Dan kunnen de 'oude' koeien naar een verpleeghuisboerderij.
Denk dat het kwartje gewoon nog niet gevallen was dat het eigenlijk om vleeskoeien ging. Ze was er natuurlijk nog niet zo lang. Dacht misschien dat het melken morgenochtend ofzo nog zou gebeuren. Zoiets.
Haantje79
31-01-2025 om 08:02
Luchtpost schreef op 30-01-2025 om 22:34:
[..]
Plaatsvervangende schaamte toch, zoals ze daar staan: moeder die een grote vent van 33 jaar 'spulletjes' meegeeft voor een nachtje met zijn vriendinnetje in een hotel en die bij elk artikel tekst en uitleg geeft..... en hij staat het allemaal geduldig aan te horen.
Kijk Meik, hiermee ken je d’r rug massaaasie geven, en hiero nog een lekker luchie, ken je toch nog een beetje aan je moeder denken als je bezig bent met je nieuwe vlam. Je vergeet je moeder niet hè, je blijft altijd bij mijn….Â
watertoren
31-01-2025 om 09:05
Ik vond eerlijk gezegd Judith vanaf het begin af aan al niet leuk. Echt zo'n type die op de snelweg gaat zitten en toen bleek het ook nog zo te zijn. Ik gun Bart een veel leukere vrouw.
Van Jorik kan ik geen hoogte krijgen. Ik vind hem een onvolwassen en onzeker jongetje van 27. Hij is nog geen man.
Lexus
31-01-2025 om 11:26
watertoren schreef op 31-01-2025 om 09:05:
Ik vond eerlijk gezegd Judith vanaf het begin af aan al niet leuk. Echt zo'n type die op de snelweg gaat zitten en toen bleek het ook nog zo te zijn. Ik gun Bart een veel leukere vrouw.
Van Jorik kan ik geen hoogte krijgen. Ik vind hem een onvolwassen en onzeker jongetje van 27. Hij is nog geen man.
Ik vind Judith de leukste van het seizoen. Oprecht, integer, fris en vrolijk. Bart komt ook zo over. Ik gun hen een mooie liefde met elkaar. Ik vind Judith ook helemaal zacht en meisjesachtig worden zoals ze haar hoofd op zijn schouder legt.
Jorik lijkt me iemand die voortdurend kortsluiting in zijn hoofd heeft. Lastig voor hemzelf maar ook om mee om te gaan.Â
Yumi
31-01-2025 om 11:34
Courage schreef op 31-01-2025 om 00:40:
Nou... even pleiten voor Esther; ik denk dat ze uit ging van een melkveehouderij. Dat Judith zou leven van de melkopbrengst. Dan kunnen de 'oude' koeien naar een verpleeghuisboerderij.
Denk dat het kwartje gewoon nog niet gevallen was dat het eigenlijk om vleeskoeien ging. Ze was er natuurlijk nog niet zo lang. Dacht misschien dat het melken morgenochtend ofzo nog zou gebeuren. Zoiets.
Als ze uitging van een melkveehouderij dan zou ze ook begrijpen dat "uitbreiding" lees kalveren noodzakelijk zijn voor het krijgen van melk. Dat NL 1,57 miljoen melkkoeien heeft, dat die niet allemaal na 5 jaar te zijn uitgemolken, naar een verpleeghuisboerderij kunnen....Dat er maar enkele van die verpleeghuisboerderijen zijn die met donaties overeind worden gehouden.
Daarnaast denk ik dat het kleinschalig boeren zoals Judith dat doet, meer zou moeten gebeuren....en dan biologisch. Maar dat Esther zich gezien haar beroep, zich niet heeft verdiept in de boerderij voor ze zich aanmeldt, dat begrijp ik echt niet.Â
Courage
31-01-2025 om 13:15
Yumi schreef op 31-01-2025 om 11:34:
[..]
Als ze uitging van een melkveehouderij dan zou ze ook begrijpen dat "uitbreiding" lees kalveren noodzakelijk zijn voor het krijgen van melk. Dat NL 1,57 miljoen melkkoeien heeft, dat die niet allemaal na 5 jaar te zijn uitgemolken, naar een verpleeghuisboerderij kunnen....Dat er maar enkele van die verpleeghuisboerderijen zijn die met donaties overeind worden gehouden.
Daarnaast denk ik dat het kleinschalig boeren zoals Judith dat doet, meer zou moeten gebeuren....en dan biologisch. Maar dat Esther zich gezien haar beroep, zich niet heeft verdiept in de boerderij voor ze zich aanmeldt, dat begrijp ik echt niet.
Ze heeft zich inderdaad niet verdiept in de boerderij die Judith runt. Geen idee of het op internet stond van tevoren.
Ze hoopte op het idyllische plaatje van biologisch boeren zonder dat er gedood werd. Tja...
Ben ook voorstander overigens van kleinschalig, biologisch boeren.
BritgetJones007
31-01-2025 om 13:34
Jorik is vooral nog erg verlegen en weet zich vaak geen houding te geven.
En bij Mike zie ik eigenlijk vooral nog de naweeën van 'nog steeds bij je ouders wonen op zijn leeftijd'. Hij zit namelijk nog erg in de kindrol ipv zijn eigen plekje al veroverd hebben.
Ze bedoelen het allemaal niet slecht, maar dat is wel wat je letterlijk terugziet.
Wat monique betreft snap ik haar aan de ene kant wel. Haar bizarre uitspraken lijken vooral voort te komen uit het feit dat er meerdere dames kwamen en zij ook haar voorkeur heeft. De ene moeder zou wijselijk die voorkeur voor zich houden, maar deze moeder flapt het er spontaan uit wie haar voorkeur heeft. En dan wordt waarschijnlijk ook nog vanuit de crew dit aangemoedigd dmv suggestieve vragen tijden 'spontane interviews' en hoppa...daar hebben we weer scenes die het goed doen op de tv. En ze had ook een hele duidelijke voorkeur voor oa Denise. Denise was ook meer op het hele gezin gericht, dus ik snap vanuit die moeder het wel. Alleen zou ik zelf zoiets nooit uitspreken en vooral willen dat mijn zoon gelukkig is met iemand die goed voor hem is. Zijn leven zijn keuze.
Dit is gewoon een hele onnatuurlijke situatie van iemand leren kennen die maakt dat je dit soort 'voorkeuren' krijgt...
Natuurlijk is er maar 1 die echt wat te kiezen heeft en dat is toch echt Mike.
BritgetJones007
31-01-2025 om 13:53
Mike moet op zichzelf gaan wonen...dat lijkt mij stap 1.
En die opmerking van Monique of hij het belangrijkste niet is vergeten...
....bedoelde ze.....
...
Juist ja.....
...
Yumi
31-01-2025 om 14:20
Courage schreef op 31-01-2025 om 13:15:
[..]
Ze heeft zich inderdaad niet verdiept in de boerderij die Judith runt. Geen idee of het op internet stond van tevoren.
Ze hoopte op het idyllische plaatje van biologisch boeren zonder dat er gedood werd. Tja...
Ben ook voorstander overigens van kleinschalig, biologisch boeren.
Diners, van vegetarisch tot veganistisch óf met het vlees van eigen koeien. Laten we er vanuit gaan, dat Judith bij haar "binnenkwam" en ze de rest vergat 
Voedsel van de boerderij : Chez Judith
Courage
31-01-2025 om 14:32
Yumi schreef op 31-01-2025 om 14:20:
[..]
Diners, van vegetarisch tot veganistisch óf met het vlees van eigen koeien. Laten we er vanuit gaan, dat Judith bij haar "binnenkwam" en ze de rest vergat

Evaluna
31-01-2025 om 15:54
HAHA!wait..what schreef op 30-01-2025 om 23:49:
Pff Esther.. Ik vond haar niet leuk overkomen. En er is natuurlijk genoeg geknipt maar de gesprekken gingen ook alleen maar over het klimaat.
Ik mag toch hopen dat Judith voor Bart kiest!
Ik hoop dat het allemaal goed knip en plak werk is van de productie voor een grote cliffhanger.
En dat Judith en Bart nog verliefd bij elkaar zijn!
 de linkerbaan van de A12