Jouw lijf
MMcGonagall
23-11-2025 om 22:27
Trail schreef op 23-11-2025 om 21:52:
Donderdag ochtend thuis uitgeslapen en rustig opgestaan. Ik voelde mij best oké. ‘s middags voor het eerst naar de schaatsbaan dit seizoen en lekker een boekje gelezen en bordspelletje gedaan. ‘s avonds reformer Pilates. Uitgebreid gedoucht en optijd te bed. Blij dat ik mijn ontspanning weer kon vinden.
Vrijdag wat klusjes gedaan thuis. Het gevoel weer fit te zijn. Begonnen aan een klein hardlooprondje. Daarna toch al snel niet zo lekker. Nog even rustig aan doen!! ‘s avonds getwijfeld, maar uiteindelijk een prachtige lezing bijgewoond. Relaxed binnen zijn gaat best.
In jouw stukjes valt me altijd op hoe gigantisch druk je bent met sport en sociale dingen. Dat het soms teveel wordt, vind ik dus helemaal niet gek. Sowieso al twee keer per dag sporten! Ik heb afgelopen week een keer overgeslagen (ik doe twee keer zwemmen en drie keer krachttraining) omdat mijn lijf gewoon moe was.
Schoondochter
24-11-2025 om 08:55
goedemorgen! Wat zijn jullie plannen voor de nieuwe week?
Ik heb het druk, dus ben vanochtend vast gaan hardlopen. Dan heb ik die maar in de pocket. Ik ben van plan nog in ieder geval een keer te gaan hardlopen en twee keer naar de sportschool te gaan. En twee dagen niet snacken is erg overzichtelijk, dus die gaat ook weer op het lijstje deze week.
lientje69
24-11-2025 om 12:08
Ik ga deze week weer proberen 2 x per dag te wandelen. Vanmorgen al eerste keer gedaan , 2 km , dus ben erg tevreden. Alleen donderdag ga ik niet. In de ochtend heb ik een koffiemoment op het werk met de manager om even de huidige stand van zaken door te spreken. En in de middag fysio. Dat gaat denk ik wel pittig worden dus sla ik mijn wandeling maar over. Vrijdag weet ik nog niet . Even kijken wat voor invloed de fysio gehad heeft.
Tevens ben ik net even naar de bibliotheek geweest en verbaasde me erover hoe overprikkeld ik daarvan raakte. Had dat niet verwacht. Van de action weet ik het inmiddels maar de bieb???
Nu dus maar even een poosje languit met de ogen dicht. Hopen dat het draaien en zoemen en rare gevoel in mijn hoofd dan wegtrekt.
lientje69
24-11-2025 om 16:19
2e keer wandelen gedaan. Samen met naar de bibliotheek geweest te zijn en wat kleine huishoudelijke klusjes is dit voorlopig het maximale haalbare voor me. 6500 stappen op een dag ongeveer. Zeer tevreden over , gezien het feit dat ik 6 weken terug nog op de brain care unit aan de toeters en bellen lag.💪
Voorlopig hou ik het hier even op , vermits ik het dus kan volhouden 2x per dag. Verder uitbreiden doe ik voorlopig niet. Ik probeer goed naar mijn lichaam te luisteren. En hoewel mijn hoofd dit in de polder wandelen op een verlaten dijkje wel weer echt prettig vindt, zegt mijn lijf me dat ik nu even niet verder moet oprekken. Dit revalideren is best lastig. Of mijn hoofd werkt niet mee, of mijn lijf sputtert tegen.
Trail
24-11-2025 om 23:22
Klinkt haalbaar schoondochter, succes!
Hier een prima weekend gehad.
Zaterdag reformer Pilates gedaan en daarna gewerkt. Denk na over een jaarabonnement. Zondag bij hardloopwedstrijd wezen kijken, zelf durfde ik nog niet mee te doen omdat ik zeker wil zijn dat ik eerst helemaal fit ben voor ik mij zo intensief ga inspannen. Daarna ook weer gewerkt. Nu een uitgeruste start van de nieuwe week.
Mika2024
25-11-2025 om 19:47
Lientje, wat goed al 6500 stappen! Misschien was je wel al wat overprikkeld toen je bij de bieb kwam of gewoon een wat mindere dag en gaat het de volgende keer gewoon goed. Zou er niet te zwaar aan tillen het gaat niet in een rechte lijn omhoog en moet je eens kijken hoeveel vooruitgang je al hebt geboekt. Je bent zo goed bezig!
lientje69
25-11-2025 om 20:14
Mika2024 schreef op 25-11-2025 om 19:47:
Lientje, wat goed al 6500 stappen! Misschien was je wel al wat overprikkeld toen je bij de bieb kwam of gewoon een wat mindere dag en gaat het de volgende keer gewoon goed. Zou er niet te zwaar aan tillen het gaat niet in een rechte lijn omhoog en moet je eens kijken hoeveel vooruitgang je al hebt geboekt. Je bent zo goed bezig!
Dank je! Vandaag weer wat minder helaas. Vanmorgen nog 2 km gelopen. Vanmiddag echter een bankmiddag. Maar wel wat in huis kunnen doen. Was gedraaid, wat gevouwen en beetje opgeruimd. Dus op zich wel tevreden. Wel jammer dat vanmiddag lopen niet lukte maar het is gewoon echt 2 stappen vooruit en een achteruit. Dat zal nog wel eventjes zo blijven.
Mika2024
27-11-2025 om 10:31
Vanochtend bij de POH geweest en 104,4 kg, bloedruk van een jonge meid en bloedsuiker nuchter ook helemaal oke! Ben nu bijna 14 kg afgevallen vanaf 21 augustus. Waar het eindigt kwa gewicht zien we wel. POH zei dat er ook vaak teveel waarde aan gewicht gehecht wordt, dat de waardes van bloeddruk, bloedsuiker en cholesterol goed zijn of dalen is minstens net zo belangrijk.
Ik blijf lekker zo doorgaan, het werkt voor mij en voel me fitter worden.
lientje69
27-11-2025 om 11:40
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 10:31:
Vanochtend bij de POH geweest en 104,4 kg, bloedruk van een jonge meid en bloedsuiker nuchter ook helemaal oke! Ben nu bijna 14 kg afgevallen vanaf 21 augustus. Waar het eindigt kwa gewicht zien we wel. POH zei dat er ook vaak teveel waarde aan gewicht gehecht wordt, dat de waardes van bloeddruk, bloedsuiker en cholesterol goed zijn of dalen is minstens net zo belangrijk.
Wow wat geweldig goed Mika!
Heb je tips voor de trage/ lukt niet afvallers onder ons? ( zoals ik dus )
Ninoea
27-11-2025 om 14:12
Wat fijn dat je waarden oké zijn, waren ze voorheen minder goed of is dit het eerste meetmoment?
Nikki1973
27-11-2025 om 16:17
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 10:31:
Wat goed zeg! Hoe heb je het aangepakt?
Mika2024
27-11-2025 om 19:55
Ik ben meer gaan bewegen, iedere dag 4 a km wandelen naast mijn gewone beweging, werk in de zorg. En letten op het eten. Meer verbruiken dan dat er in komt. En ik neem echt nog wel wat lekkers hoor maar compenseer het dan soms wel weer. Heb ik een verjaardag dan eet wel een gebakje maar dan eet ik ergens anders op de dag wat minder. Het werkt goed voor mij. Ik had de eerste 2 maanden ook veel aan de “ Eetmeter”app van het voedingscentrum. Ik vul hem nu niet meer in maar het heeft me veel inzicht gegeven.
Mijn waardes waren vandaag voor het eerst weer gemeten maar waren gelukkig in het verleden ook altijd wel goed. Mijn angst was wel dat het door mijn toenemende gewicht het niet meer goed zou zijn.
lientje69
27-11-2025 om 20:04
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 19:55:
Ik ben meer gaan bewegen, iedere dag 4 a km wandelen naast mijn gewone beweging, werk in de zorg. En letten op het eten. Meer verbruiken dan dat er in komt. En ik neem echt nog wel wat lekkers hoor maar compenseer het dan soms wel weer. Heb ik een verjaardag dan eet wel een gebakje maar dan eet ik ergens anders op de dag wat minder. Het werkt goed voor mij. Ik had de eerste 2 maanden ook veel aan de “ Eetmeter”app van het voedingscentrum. Ik vul hem nu niet meer in maar het heeft me veel inzicht gegeven.
Mijn waardes waren vandaag voor het eerst weer gemeten maar waren gelukkig in het verleden ook altijd wel goed. Mijn angst was wel dat het door mijn toenemende gewicht het niet meer goed zou zijn.
Wat fijn Mika, goed bezig hoor!
Rozi
28-11-2025 om 09:34
Inmiddels halfjaar bezig met 2x per week bodypump. Ik val niet af met gewicht, maar zie wel zichtbaar verschil in omvang en merk veel toename in kracht. Ik ben begonnen met ik geloof 8 kilo squatten, inmiddels zit ik op 17
Ik pas ook een broek weer die eerst veel te strak zit!
Om af te gaan vallen zou ik meer op voeding moeten gaan letten en nog een 3e dag wat cardio moeten doen.
lientje69
28-11-2025 om 11:00
Goed bezig Rozi!
Ik had gisteren fysio en daar reageert mijn lijf erg heftig op. Heb vanmorgen dus een kort rondje van 1200 meter gedaan. Vanmiddag nogmaals proberen. Qua eten ben ik afgelopen week een aantal keer de mist ingegaan. En heb gemerkt dat al die dingen die ik altijd zo lekker vond, eigenlijk me helemaal niet meer zo smaken. Met een vies vol gevoel op de koop toe. Dan is dan best wel weer positief. Kan ik beter van de rommel afblijven met dit in gedachten.