Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

De 'fout' in gaan hoort ook bij herstel Lientje.
Het is nou eenmaal zo dat de weg naar herstel nooit recht is. Het is krom met soms ontzettend diepe dalen en hoge pieken. Dat je gisteren een goede dag had mag je meenemen. Dat wat 'fout' ging mag je loslaten.

Ik heb gisteren een pasta salade gemaakt en heb vandaag nog wat over voor de lunch. Maar eigenlijk vind ik hem niet zo lekker. De pasta voelt zo taai (volkoren pasta). Iemand hier toevallig een tip om de volgende keer geen taaie pasta in pasta salade te hebben? 

Ninoea schreef op 11-11-2025 om 11:45:

Ik deed een kort rondje in de buurt. 20 min hardlopen en 10 min wu en cd. Wil mijn weekomvang wat uitbreiden, maar niet te snel. Daar ging het de vorige keer tenslotte op mis.

Wat is wu en cd?

Schoondochter schreef op 11-11-2025 om 17:34:

[..]

Wat is wu en cd?

Warming up n cooling down. 

Ninoea schreef op 11-11-2025 om 18:20:

[..]

Warming up n cooling down.

Aah logisch wel, dankje.

Gisteren ging ik niet sporten, omdat ik de twee dagen ervoor was gegaan en na zo lang weinig soorten leek het me niet slim drie dagen achter elkaar te gaan. Daarom iets geks gedaan en de fiets fepakt. Dat had ik echt al jaren niet gedaan, fietsen. Vind er ook weinig aan, maar je komt wel ver en ik had even geen zin in het gebruikelijke wandelrondje.

Gevolg was wel dat ik mijn stappendoel niet gehaald heb gisteren, maar het beweegdoel wel dus dat is prima.

Helaas in de avond wel voor de bijl gegaan en snoep gegeten wat voor de niet verschenen Sint maarten-kinderen bedoeld was. 

Vandaag is het doel weer te gaan sporten en niet te snacken.

Goedemorgen! Even niet geschreven maar ook hier druk en ook dat het even iets minder gaat. Ik let nog steeds heel goed op mijn eten en beweging en die discipline heb ik ook gewoon en gaat goed. Alleen ik val minder af. Ik val nog steeds wel af maar vorige week was het maar 40o gram. En ook dat vind ik niet erg maar ben zo bang dat ik helemaal stil val. Ben nu 105.7 , 21 augustus begonnen met 118 kg. Dus ben zeker blij. Ik had van de POH als eeeste doel 25 november onder de 110 kg uit te konen dus dat is zeker gelukt. Ik hoop zelf rond de feestdagen nabij de 100 kg te zitten en volgend zomer rond de 90. Maar misschien moet ik er niet teveel getallen aan hangen en gewoon gezond blijven leven en kijken wat het allemaal gaat doen.

Wat momenteel ook speelt is dat ik niet ongesteld wordt maar wel het gevoel dat het er aan komt. Ik ben niet meer super regelmatig maar wel maandelijks. De hele maand november loop ik al met het gevoel. Ben wat opgeblazen, houd regelmatig vocht vast, kan het zien aan mijn sokken. Ik ben moe en het wandelen gaat me minder makkelijk af. Ik ben 51 jaar voor diegene die het niet ( meer) weten. 
Ik wandel nog wel evenveel hoor, net terug met de hond van een 4 km lange wandeling en we gaan vandaag nog wel een keer, dat doe ik iedere dag.

En ik wil zo graag dat anderen kunnen zien dat ik afval maar dat is nog niet echt zo. Dat zou me ook enorm motiveren. Maar als ik tegen iemand zeg dat er nog minstens 20 kg af moet dat zijn ze heel verbaast waar ik die 20 kg dan weg wil halen.
Mijn gewicht valt ook niet zo op. Het zit verdeeld over mijn hele lichaam en ik ben ook niet klein dus ja..

Goed het is even een heel egoïstisch stukje over mezelf geworden, ik lees alles over jullie, de successen en ook dat het soms wat minder gaat. Fijn dat we onze weg kunnen delen!

Mika , wat ben je goed bezig! Complimenten hoor!
Ik ben vrij klein maar mij geloven ze ook niet als ik mijn gewicht vertel. Zit heel veel vet binnenin me vrees ik.

Maar ik heb besloten idd mijn gewicht maar even los te laten voor nu. Heb het veel te zwaar met weer gezond worden momenteel. 

Gisteren niet bewogen, ik had een ontzettend slechte dag. Lag ook al om half negen in mijn bed. Nu nog steeds ontzettend  moe. Toch mezelf weten te motiveren om de wandelschoenen aan te trekken voor mijn kilometer  wandeling. Het ging  slechter dan maandag. Had de stokken echt nodig vanwege evenwicht en deed er 5 minuten langer  over. Maar ben toch blij dat ik gegaan ben nu. Kon mezelf  er eigenlijk niet toe zetten maar merk echt dat als ik niet ga me ook niet bepaald beter voel.

gisteren nog bootcamp light gedaan.  Vandaag een zitdag. Onderweg naar Zuid Limburg.  Bakkers,  wij komen er aan!

Vanochtend besloten niet naar bootcamp te gaan. Had pijn gisterenavond aan de buitenkant van mijn ljnkerheup (heb wel vaker pijn in de heupen, maar leek wat erger dan normaal en zonder duidelijke aanleiding net anders dan anders) en wil niet vanuit herstel weer in een nieuwe blessure of overbelasting gaan. Dus even netjes een rustdag want ik heb gisteren tenslotte een extra looptraining ingevoegd. Echt met beleid doorgaan dus. 

Dorestad schreef op 12-11-2025 om 10:28:

gisteren nog bootcamp light gedaan. Vandaag een zitdag. Onderweg naar Zuid Limburg. Bakkers, wij komen er aan!

Is een flinke rit vanaf Groningen. Veel plezier en geniet van de herfstkleuren. Ook gezond om tijd voor jezelf te hebben na zo'n drukke en heftige periode.

Ik heb vanmorgen een korte wandeling gemaakt en ga straks in de tuin werken.

lientje69 schreef op 12-11-2025 om 10:12:

Gisteren niet bewogen, ik had een ontzettend slechte dag. Lag ook al om half negen in mijn bed. Nu nog steeds ontzettend moe. Toch mezelf weten te motiveren om de wandelschoenen aan te trekken voor mijn kilometer wandeling. Het ging slechter dan maandag. Had de stokken echt nodig vanwege evenwicht en deed er 5 minuten langer over. Maar ben toch blij dat ik gegaan ben nu. Kon mezelf er eigenlijk niet toe zetten maar merk echt dat als ik niet ga me ook niet bepaald beter voel.

Naar dat je zo’n slechte dag had gisteren. 

Ysenda

Ysenda

12-11-2025 om 11:26 Topicstarter

gister een heel lange dag gewerkt. Ik ging om half 5 nog even thee drinken met iemand waar ik donderdag een afspraak mee heb en we belandden in een brainstorm,  toen was het ineens half 7.

Waar ik anders dan ga snaaien na het eten heb ik dat nu niet gedaan.

Behalve naar de kantine lopen weinig bewogen. Nog wel wat spierpijn van zondag maar dat is nu weg.

Vandaag een dagje kerstshow. Het valt wat tegen maar is wel gezellig.

Nou ja zeg, één glaasje frisdrank verhoogt de kans op hoge bloeddruk aanzienlijk. Nou drink ik dat nooit, dus dat valt weer mee. Zit ik toch goed met mijn xylitol, erithrytol, sucralose, sorbitol e.d. in plaats van suiker.

https://nos.nl/artikel/2590159-dagelijks-glas-frisdrank-verhoogt-risico-op-hoge-bloeddruk-met-bijna-een-derde

Zelf zou ik het naadje van de kous willen weten. Ik zou wat stellingen uit willen testen. 

Tuinfluiter schreef op 12-11-2025 om 11:11:

[..]

Is een flinke rit vanaf Groningen. Veel plezier en geniet van de herfstkleuren. Ook gezond om tijd voor jezelf te hebben na zo'n drukke en heftige periode.

Dankjewel Tuinfluiter.  Wij zitten nu 3 dagen in Luna Loft,  net in België.  Vanaf zaterdag dan naar Diependal voor een week. Vanmiddag met de ondergaande zon toch nog een stukje gelopen. Het is goed om samen met eega een aantal dagen ertussenuit te gaan.  Degene die wij laatst verhuisd hebben mag nu de komende dagen appen met vriend van ons. De eerste vlaai vanmiddag nog meegenomen bij de bakker hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.