Jouw lijf
Nikki1973
28-11-2025 om 12:54
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 19:55:
Ik ben meer gaan bewegen, iedere dag 4 a km wandelen naast mijn gewone beweging, werk in de zorg. En letten op het eten. Meer verbruiken dan dat er in komt. En ik neem echt nog wel wat lekkers hoor maar compenseer het dan soms wel weer. Heb ik een verjaardag dan eet wel een gebakje maar dan eet ik ergens anders op de dag wat minder. Het werkt goed voor mij. Ik had de eerste 2 maanden ook veel aan de “ Eetmeter”app van het voedingscentrum. Ik vul hem nu niet meer in maar het heeft me veel inzicht gegeven.
Mijn waardes waren vandaag voor het eerst weer gemeten maar waren gelukkig in het verleden ook altijd wel goed. Mijn angst was wel dat het door mijn toenemende gewicht het niet meer goed zou zijn.
Eigenlijk niet zo radicaal hè. Top!
Dorestad
28-11-2025 om 12:58
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 10:31:
Vanochtend bij de POH geweest en 104,4 kg, bloedruk van een jonge meid en bloedsuiker nuchter ook helemaal oke! Ben nu bijna 14 kg afgevallen vanaf 21 augustus. Waar het eindigt kwa gewicht zien we wel. POH zei dat er ook vaak teveel waarde aan gewicht gehecht wordt, dat de waardes van bloeddruk, bloedsuiker en cholesterol goed zijn of dalen is minstens net zo belangrijk.
Ik blijf lekker zo doorgaan, het werkt voor mij en voel me fitter worden.
Wat een enorm gewichtsverlies in 3 maanden tijd. Super! En wat heel erg belangrijk dat RR, blds, Chol getallen zo goed zijn
Trail
28-11-2025 om 17:55
Netjes Mika
Hier de week relaxt begonnen. Maandag ochtend wat klusjes thuis en naar chilates. Even wezen grazen met paard smiddags. En savonds mijn laatste skitraining gehad. Wat leuk was. Maar ook wel weer fijn voelt om even pauze van te hebben.
Dinsdag een erg volle dag. Gestart met aquagym, daar laadt ik echt van op. Door naar zeiltraining. En te werk. Moe daarna!
Woensdag voor werktijd lekker naar een theetentje gewandeld met een vriendin. Sociaal en ontspannen bewegen.
Ies
28-11-2025 om 18:00
Rozi schreef op 28-11-2025 om 09:34:
Inmiddels halfjaar bezig met 2x per week bodypump. Ik val niet af met gewicht, maar zie wel zichtbaar verschil in omvang en merk veel toename in kracht. Ik ben begonnen met ik geloof 8 kilo squatten, inmiddels zit ik op 17
Ik pas ook een broek weer die eerst veel te strak zit!
Om af te gaan vallen zou ik meer op voeding moeten gaan letten en nog een 3e dag wat cardio moeten doen.
Maar Rozi, dan ben je toch super goed bezig? Afvallen gaat toch om vet verliezen en zo te horen heb je behoorlijk wat vet omgezet in spieren, ideaal toch?
Ies
28-11-2025 om 18:06
Hier momenteel niet bezig met vet verliezen oid. Behalve momenteel echt niet fit vind ik deze periode van het jaar er ook niet heel geschikt voor. Heb dat nooit zo sterk ervaren, word oud geloof ik
Probeer wel eea vast te houden. Lukt wel redelijk wb gezond (-er) eten. Ik snoep zga niets en houd het voor 99% gezond. Dat zal ik in december wel wat los gaan laten denk ik, maar ik wil het nooit meer zó loslaten ‘als vroeger’.
Kan wel zijn dat ik weer wat bijkom. Ik weeg en meet naakt en dat is me nu echt veel te koud. Ik eet, hoewel gezond, wel erg veel nu. En beweeg behoorlijk minder.
Nuja, de balans wordt vast ergens in januari opgemaakt.
Ies
28-11-2025 om 18:07
En wat klinken jullie allemaal goed bezig hoor! Super leuk en motiverend te lezen.
Trail
29-11-2025 om 13:40
Knap rozi!
Ik eergisteren overdag rustig thuis geweest en ‘s avonds naar de sauna gegaan. Dat was zo fijn! Wil dat toch zeker meer dan nu gaan invoegen in mijn nieuwe jaar.
Gister reformer Pilates , relaxt wat klusjes thuis gedaan en savonds baantjes zwemmen. Moest mijzelf even overtuigen van de bank te komen, maar eenmaal daar was het lekker.
Bellebelle
29-11-2025 om 13:59
Mika2024 schreef op 27-11-2025 om 10:31:
Vanochtend bij de POH geweest en 104,4 kg, bloedruk van een jonge meid en bloedsuiker nuchter ook helemaal oke! Ben nu bijna 14 kg afgevallen vanaf 21 augustus. Waar het eindigt kwa gewicht zien we wel. POH zei dat er ook vaak teveel waarde aan gewicht gehecht wordt, dat de waardes van bloeddruk, bloedsuiker en cholesterol goed zijn of dalen is minstens net zo belangrijk.
Ik blijf lekker zo doorgaan, het werkt voor mij en voel me fitter worden.
Wat fijn zeg. En heerlijk om je zo fit te voelen hè?
Hier gaat het z'n gangetje, ik kom niet aan, maar ik val ook niet heel veel af. Volgens mijn BMI ben ik te zwaar (78 kg bij 1.73), maar ik ben superfit en mijn bloedwaardes zijn ook prima, toevallig gecheckt laatst omdat ik me soms wat duizelig voel. Daar kan de huisarts geen verklaring voor vinden. ECG gemaakt, ook niets raars te zien. Dus ik denk dat het misschien bloeddruk probleem is, dat die soms wat langzaam stijgt. Hoe dan ook, niets ernstigs, dus ik ga op volle kracht vooruit. Vanavond ook lekker naar de sauna, heerlijk, ik heb er nu al zin in. En nu weer hard aan het werk, op mijn vrije dag, maar ik zit eindelijk een soort flow en dat gebeurt niet zo vaak.
Ysenda
01-12-2025 om 08:52
in het kader van waarom wachten tot 1 januari 1 december is ook een prima dag om het weer op te pakken ben ik vanmorgen naar de sportschool gegaan. Half uurtje cardio, stretches en walking lunges (ik heb een hekel aan die dingen, understatement) gedaan.
Nu naar het werk. Daar is taart. PT is jarig geweest.
Verdere planning deze week: 3x naar de film, nog 3x sporten en zaterdag sinterklaas vieren, naast 4 dagen werken.
Ik heb een film abo, loop wat achter in mijn challenge, daarom ipv 2x nu even 3x per week naar de film om 100 films in 1 jaar te halen.
lientje69
01-12-2025 om 09:41
Lekker bezig allemaal!
Hier de dag ook weer goed begonnen met een wandeling. Omdat ik vorige week met mijn 2 km per keer de boel toch weer overbelast had helaas ( wil nog steeds sneller herstellen dan mijn lijf dat wil ) en daardoor een terugval, de afstand weer teruggeschroefd naar 1700 meter op advies van fysio en ergo.
Dat ging vanmorgen gelukkig goed , hopelijk vanmiddag ook weer.
Ben ook toch maar weer begonnen met mijn eten opschrijven. Had het afvallen even los gelaten omdat mijn herstel eigenlijk voorrang heeft. Maar dan kom ik dus , ondanks dat ik het snaaien en snoepen en slechte dingen eten sinds mijn hersenbloedingen nagenoeg helemaal afgeleerd heb, toch weer rap aan.
Dus nu maar weer noteren , niet met als doel afvallen, maar in elk geval niet meer aankomen. Boven de 1500 calorieën kom ik gewoon aan. Bijzonder frusterend want daar zit je zo verrekte snel aan. 
Trail
01-12-2025 om 10:03
Hier zaterdag ochtend hardgelopen voor werktijd. Kostte moeite om te gaan. Heel blij dat ik het deed. Gister zeilwedstrijd. Verliep niet helemaal lekker. En ipv de hele avond erover piekeren naar het filmhuis gegaan. Mijn doelen van november wbt dagelijks mediteren, bewegen, gezond eten etc eigenlijk allemaal wel gehaald. Alleen mijn schermtijd helaas nog niet echt drastisch verminderd.
lientje69
01-12-2025 om 10:29
Trail schreef op 01-12-2025 om 10:03:
Hier zaterdag ochtend hardgelopen voor werktijd. Kostte moeite om te gaan. Heel blij dat ik het deed. Gister zeilwedstrijd. Verliep niet helemaal lekker. En ipv de hele avond erover piekeren naar het filmhuis gegaan. Mijn doelen van november wbt dagelijks mediteren, bewegen, gezond eten etc eigenlijk allemaal wel gehaald. Alleen mijn schermtijd helaas nog niet echt drastisch verminderd.
Mijn schermtijd is dramatisch sinds ik ziek thuis zit. Wel afgelopen week iets terug weten te dringen maar nog steeds veel te veel.
Ninoea
01-12-2025 om 15:43
Ik heb vandaag veel gefietst. Onze jongste zoon gaat op de fiets naar school en vroeg of ik mee wilde fietsen. Hij was niet helemaal lekker maar wilde wel naar school. Dat dus gedaan. Iets later naar bootcamp en weer terug gefietst. Bootcamptraining was fantastisch. Langs een mooie parkvijver allemaal trappetjes op en af en allerlei oefeningen gedaan. Ging lekker. Verder bij oudste dochter op de woongroep haar kledingkast doorgenomen en veel spul dat te oud is weggedaan.
Ik heb inmiddels bericht van de borstcrawlcursus. 9 januari begint deze. Verder begint ergens in januari ook de opleiding tot looptrainer. Beiden erg leuk.
Dorestad
01-12-2025 om 15:57
Ninoea, het leest alsof jij echt veel energie hebt. Klopt dat?
Qua bewegen was het afgelopen week, weer terug van vakantie en snipverkouden, flut. 2x 7 km gelopen. Gisteren met kind. Door zijn gipsarm/hand vervalt 5x 50 km fietsen en 2x klimmen per week. Om in conditie te blijven loopt hij.
Trail
01-12-2025 om 22:47
Ninoea wil je ook looptrainer worden?
Mijn decemberdoelen zijn:
-minimaal 30 min per dag bewegen
- minder bewerkte producten eten
- naar buiten, daglicht
-voldoende slaap
Nieuwe maand, nieuwe kansen. Vanochtend de paarden gevoerd en gemest (buitenlucht), gewerkt en vanavond naar Qigong. Fijne verdiepende les.
Ik pas ook een broek weer die eerst veel te strak zit!