Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik was donderdag voor mijn doel heel warm gekleed met lange legging, conprassiekousen, wollen hemdje en shirt met lange mouwen. Laatste tijd liep ik nog met korte broek en zonder het hemdje eronder. Ik had het eigenlijk iets te warm. Nu helpen de compressiekousen wel goed tegen kou vind ik.

Hier wel een prima week gehad.
Het is nog steeds gelukt om elke dag 10.000 stappen te zetten dus dat is fijn. Deze week gaf de weegschaal ook een min 1,1 aan. Ook blij mee want vorige week stond ik stil.
Darmen zijn ook een stuk rustiger en heb geen buikpijn meer. Moet deze week even alert zijn op dat ik meer water drink als ik veel vezels eet.

klaar om weer naar het noorden te gaan.  Ongeveer 100 km gelopen in Zuid Limburg. Het was heerlijk om zoveel uren ook buiten te zijn in november.  Ongeveer elke dag vlaai gegeten.  Nu op de terugweg nog bij 2 bakkers langs om 10 vlaaien mee te nemen.  3 om weg te geven en morgen zijn we met 7 personen, ze hebben keuze.

Nieuw stappenrecord gehaald  sinds mijn hersenbloedingen. 5000!  Zo trots op mezelf.  Morgen is het ( pas ) 6 weken terug. Dus ik ben goed bezig.  Nu eerst maar weer een tijdje  languit.

lientje69 schreef op 22-11-2025 om 15:27:

Nieuw stappenrecord gehaald sinds mijn hersenbloedingen. 5000! Zo trots op mezelf. Morgen is het ( pas ) 6 weken terug. Dus ik ben goed bezig. Nu eerst maar weer een tijdje languit.

Goed bezig! 

Bellebelle schreef op 22-11-2025 om 15:48:

[..]

Goed bezig!

Ga ik nu nog niet elke dag halen hoor.  Maar vandaag heb ik toevallig een goede dag. Vier weken terug  haalde ik net aan de 600 dus  blij nu.

lientje69 schreef op 22-11-2025 om 15:27:

Nieuw stappenrecord gehaald sinds mijn hersenbloedingen. 5000! Zo trots op mezelf. Morgen is het ( pas ) 6 weken terug. Dus ik ben goed bezig. Nu eerst maar weer een tijdje languit.

Kanjer! 

lientje69 schreef op 22-11-2025 om 16:29:

[..]

Ga ik nu nog niet elke dag halen hoor. Maar vandaag heb ik toevallig een goede dag. Vier weken terug haalde ik net aan de 600 dus blij nu.

Elke stap, hoe klein ook, is er één.

Supergoed, Lientje69!

Ik ben moe. 15 km gelopen met de loopgroep; daarna een kledingkast bij iemand opgehaald voor mijn vader. Die kast woog best zwaar en moest twee trappen opgesjouwd worden. Daarna samen met manlief chai latte gedronken en een broodje gegeten. Was gezellig. Nu heel sloom. 

Ninoea schreef op 22-11-2025 om 17:35:

Ik ben moe. 15 km gelopen met de loopgroep; daarna een kledingkast bij iemand opgehaald voor mijn vader. Die kast woog best zwaar en moest twee trappen opgesjouwd worden. Daarna samen met manlief chai latte gedronken en een broodje gegeten. Was gezellig. Nu heel sloom.

Dat klinkt als een serieuze work out zeg, wandelen en kast slepen, geen wonder dat je moe bent.

En het was nog hardlopen ook … 

Ik hoorde vanochtend van een aantal ervaren lopers dat mijn triatlonplannen (1/4) wel wat ambitieus zijn. Afijn, ik ga gewoon trainen zoals het plan er ligt en ik ervaar dan vanzelf wel of het plan bijgesteld moet worden. Het doorgaan met sporten is uiteindelijk het doel en de wedstrijd de incentive. 

Ninoea schreef op 22-11-2025 om 17:35:

Lopen in de kou (wat een eind, wat knap) en dan nu lekker loom zijn in de warmte lijkt me best lekker. 

Maandag mijn week begonnen met een hele fijne chilates les! Daarna naar het filmhuis geweest. Voornemen is een abonnement nemen in het nieuwe jaar en een wekelijks filmmomentje in proberen te lassen. ‘s avonds erg genoten van mijn ski training.

Dinsdag ochtend aquagym. Overdag thuis rustig wat klusjes gedaan en thee gedronken met buren. En savonds met vrienden op pad om te skieen. Eenmaal daar zat ik er niet zo lekker in. Snel gefrustreerd en mijn techniek ging ook niet echt. Kwam huilerig thuis ipv dat ik genoot van mijn leuke gezelschap.

Woensdag erg verkouden wakker geworden. Rustige yoga gedaan en even gewandeld. Deed mij even goed. Daarna toch weer een huilerig piekerhoofd. Rust genomen de rest van de dag. Al voelde dat op dat moment ook niet echt helpend.

Donderdag ochtend thuis uitgeslapen en rustig opgestaan. Ik voelde mij best oké. ‘s middags voor het eerst naar de schaatsbaan dit seizoen en lekker een boekje gelezen en bordspelletje gedaan. ‘s avonds reformer Pilates. Uitgebreid gedoucht en optijd te bed. Blij dat ik mijn ontspanning weer kon vinden. 

Vrijdag wat klusjes gedaan thuis. Het gevoel weer fit te zijn. Begonnen aan een klein hardlooprondje. Daarna toch al snel niet zo lekker. Nog even rustig aan doen!!  ‘s avonds getwijfeld, maar uiteindelijk een prachtige lezing bijgewoond. Relaxed binnen zijn gaat best.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.