Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

ik ga zo hardlopen. Zit klaar in de auto en wacht tot de anderen er zijn. Vandaag een drukke dag met afspraken voor de boeg. Niet zo veel zin in. 

Ik ben boodschappen doen en via een rondje door het park gegaan voor de extra stappen. Straks eerst acupunctuur en dan vanmiddag werken. Misschien na het eten met man nog een extra ommetje, moeten toch nog boodschappen doen vanavond want krijgen morgenavond bezoek.

lientje69 schreef op 20-11-2025 om 09:24:

Riony, we zouden zelfs een hele nieuwe badkamer doen. Inclusief nieuwe wcpot idd. Maar ja, nu lig ik op de bank dus verbouwen gaat niet. En man gaat er niet in zijn eentje asn beginnen. Dus we hebben dat maar weer een jaartje doorgeschoven. Badkamer is inmiddels bijna 35 jaar oud. Dus dat jaartje kan er ook nog wel bij. Maar daardoor idd slecht schoon te houden.

Hopelijk kan je vinden waar je pijn vandaan komt!

Je hebt de verkoop van de gouden toiletpot helaas net gemist! Die had je man vast schoon willen houden.

Bellebelle schreef op 20-11-2025 om 09:58:

[..]

Je hebt de verkoop van de gouden toiletpot helaas net gemist! Die had je man vast schoon willen houden.

Nou denk t niet hoor.  Hij vond dat echt belachelijk  een gouden pot zei hij toen we het op tv zagen. En die worden ook vies hè. Als ik geld had om zo'n pot te kopen liet ik de badkamer wel door een aannemer  doen.

12 km gelopen op droge,  voornamelijk zonnige dag.  Op sommige plekken in de schaduw lag er de hele dag nog wat sneeuw.  Ik kan dit fysiek heel erg goed weer.  De kou doet ook goed.  Ik had al eerder geschreven dat mijn voorkeurshand binnenkort geopereerd gaat worden.  Nou gisteravond heeft zoonlief 2 fracturen in zijn voorkeurshand opgelopen.  Waarschijnlijk moeten we tegelijkertijd naar handfysio in hetzelfde ziekenhuis....

Ik heb gisteren ook een mooie wandeling gemaakt het was hier zo mooi en zonnig. Geen idee hoe het komt maar ik had ineens zo'n zin in vlaai. Ik heb gisteren een hartige gebakken met pompoen, rode ui en geitenkaas. 
Was wel blij dat mijn gewicht vanochtend goed was, vanmiddag staat een rondje golf op het programma. 

Hier vanmorgen ook een mooie frisse ochtendwandeling gemaakt. Was heerlijk en ik heb mijn record kunnen uitbbreiden naar 1800 meter. Ik loop nog steeds maximaal een half uur. Over een paar weken wil ik dit langzaam gaan opbouwen  naar drie kwartier. Maar voor nu hier heel blij mee. Het lopen ging best goed. Heb de stokken nog mee , maar leun er nauwelijks meer op en heb ze maar heel af toe nodig als ik even instabiel ben. Eten gaat redelijk goed. Ik heb mijn ontbijt , lunch en avondeten qua portie vergroot. Waardoor ik voller zit en niet zo taal naar snaai of snoep of chips of andere zooi. Gewicht en calorieën  kijk ik momenteel  maar even niet naar. Vind dit voor nu al een positieve score wat betreft gezonder leven voor dit moment in mijn positie.

wat een mooi bericht van jou Lientje69.  Toch al een mooi verschil met lopen van paar weken geleden.  Ook qua eten lijkt het me een goede switch.  

Dorestad schreef op 21-11-2025 om 10:20:

wat een mooi bericht van jou Lientje69. Toch al een mooi verschil met lopen van paar weken geleden. Ook qua eten lijkt het me een goede switch.

Ja sinds ik 2 weken terug naar 2x lopen per dag ben gegaan , merk ik echt een vooruitgang. Vier weken terug kwam ik niet verder dan 200 meter en dat in een slakkentempo, dus ik ben hier heel erg blij mee.

Dat snap ik.  Om betere conditie te krijgen moet je inderdaad grenzen verleggen.  En gelukkig komt/is er op andere terreinen die ruimte ook gekomen om dit te doen.  

Heel tof Lientje! 
Ik ben moe en heb spierpijn. Pijn in linkerheup en ook in nek en schouder aan de linkerzijde. Echt fikse spierpijn. Naar! Vannacht ook wakker geworden door geluid en niet meer in slaap gevallen waardoor ik ook echt moe ben. 

Spierpijn als gevolg van sporten Ninoea of verkeerd gelegen? Vervelend in ieder geval.  Sterkte vandaag!

Ninoea schreef op 21-11-2025 om 10:42:

Heel tof Lientje!
Ik ben moe en heb spierpijn. Pijn in linkerheup en ook in nek en schouder aan de linkerzijde. Echt fikse spierpijn. Naar! Vannacht ook wakker geworden door geluid en niet meer in slaap gevallen waardoor ik ook echt moe ben.

Oei, kan het komen doordat je buiten sport en het fiks kouder is geworden? Dan is een langere warming-up misschien nodig, of een saunabezoek, of een hot yoga sessie. Ik moet daar namelijk zelf heel erg goed op letten in deze tijd maar ik ben ook wat ouder dan jij volgens mij. En soms weet je het gewoon niet, hopelijk gaat het snel voorbij. 

Ik heb vanmiddag met verbazing naar een hardlopende oudere man gekeken. Hij liep in korte broek en t-shirt wel met een muts op. Ik was op dat moment aan het golfen en had een thermoshirt, polo, vestje en winterbroek aan. Mijn jasje had ik na een paar holes wel uitgedaan.
Ik vroeg mij toen wel af of dat gezond was. 
Ik kleed mij altijd in laagjes en wil geen blessures oplopen door kou. 
Ik ben wat dat betreft best voorzichtig want ik ben er achter gekomen dat je na je vijftigste veel minder snel hersteld van blessures en spierpijn.

Tuinfluiter schreef op 21-11-2025 om 17:10:

Ik heb vanmiddag met verbazing naar een hardlopende oudere man gekeken. Hij liep in korte broek en t-shirt wel met een muts op. Ik was op dat moment aan het golfen en had een thermoshirt, polo, vestje en winterbroek aan. Mijn jasje had ik na een paar holes wel uitgedaan.
Ik vroeg mij toen wel af of dat gezond was.
Ik kleed mij altijd in laagjes en wil geen blessures oplopen door kou.
Ik ben wat dat betreft best voorzichtig want ik ben er achter gekomen dat je na je vijftigste veel minder snel hersteld van blessures en spierpijn.

Het zou mijn eega kunnen zijn die aan het hardlopen is. De eerste kilometer koud maar daarna niet.

En met zulk weer als vandaag zou mijn kind wanneer hij niet gegipst was naar de campus fietsen,  25 km,  en halverwege jas uittrekken en in shirt korte mouwen verder fietsen en fietsbroek helemaal opstropen.  

Ik wandel me ook snel warm. Mijn dunne softshell ging hier ook snel uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.