Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ninoea schreef op 19-11-2025 om 15:38:

In aanvulling wat ik schreef. Ik vind met iets nieuws starten dus best altijd even een grote stap. Terwijl ik dus wel echt heel erg van nieuwe dingen leren houdt, dus die borstcrawlcursus ga ik denk ik heel erg leuk vinden.

Veel succes Ninoea!

Hier vandaag een slechte dag. Weinig gedaan dus. Morgen de eerste keer fysio , dus waarschijnlijk lig ik dan ook de rest van de dag op de bank.   Vrijdag dan meer kijken hoe ik me voel en wat ik kan doen. Kreeg zowel van de  bedrijfsarts als de ergotherapeut  complimenten hoe ik het doe qua opbouwen  en luisteren naar mijn lichaam  dus dat was wel fijn.

lientje69 schreef op 19-11-2025 om 18:31:

Hier vandaag een slechte dag. Weinig gedaan dus. Morgen de eerste kerr fysio , dus waarschijnlijk lig ik dan ook de rest van de dag op de bank. Vrijdag dan meer kijken hoe ik me voel en wat ik kan doen. Kreeg zowel van de bedrijfsarts als de ergotherapeut complimenten hoe ik het doe qua opbouwen en luisteren naar mijn lichaam dus dat was wel fijn.

Dan was het geen slechte dag, maar was je juist heel goed bezig met opbouwen en naar je lichaam luisteren. 

Bellebelle schreef op 19-11-2025 om 18:53:

[..]

Dan was het geen slechte dag, maar was je juist heel goed bezig met opbouwen en naar je lichaam luisteren.

Dat vind ik een mooie manier van kijken! 

Ninoea schreef op 19-11-2025 om 18:59:

[..]

Dat vind ik een mooie manier van kijken!

Dankjewel. Mij heeft het geholpen om wat zachter voor mezelf te zijn. Dus niet te denken, ik doe niets, maar te denken kennelijk heb ik dit nu nodig en dan ben ik op andere momenten weer wat drukker bezig. En Lientje heeft serieus werk te verzetten om te herstellen, dus 'niets doen' vind ik haar geval juist keihard werken aan haar herstel. 

Ik heb maandag gesport, cardio. En vandaag egym en 15 minuten op de loopband. Toen bedacht ik me dat ik kantoorwerk had vandaag dus ben naar het werk gaan lopen ( dus op en neer elk 30 minuten). Verder hou ik sinds maandag alles wat ik eet weer bij in de food app. Nu volhouden...

Bellebelle schreef op 19-11-2025 om 18:53:

[..]

Zo zou ik het ook kunnen bekijken ja.  Maar ik bedoelde een slechte fysieke dag. 

Eens @bellebelle. 
Veel succes dolfje. Lastig he. Je bent weer/nog steeds erg goed bezig qua bewegen! 
Een slechte fysieke dag en een goede dag qua luisteren naar je behoeften. Daar kreeg je ook al complimenten over en dat is heel tof want je gaf eerder aan het lastig te vinden. Hoe gaat het thuis met je man? 

Ninoea schreef op 19-11-2025 om 19:23:

Eens @bellebelle.
Veel succes dolfje. Lastig he. Je bent weer/nog steeds erg goed bezig qua bewegen!
Een slechte fysieke dag en een goede dag qua luisteren naar je behoeften. Daar kreeg je ook al complimenten over en dat is heel tof want je gaf eerder aan het lastig te vinden. Hoe gaat het thuis met je man?

Ook beter. Hij vindt dat ik ook alweer snel te veel doe dus nu vraag ik hem gewoon  maar om dingen te doen. Maak k hem uiteraard niet echt blij mee maar hij doet het wel. Echter de wc boenen vond hij geen succes dus nu mag ik een werkster. nadat ik zei dat ik dat ik dat toch echt de komende maanden nog niet ga redden.

Wat ontzettend fijn om te lezen Lientje!!! Echt heel tof, is je gegund!! 

Ysenda

Ysenda

19-11-2025 om 22:51 Topicstarter

lientje69 schreef op 19-11-2025 om 19:40:

[..]

Ook beter. Hij vindt dat ik ook alweer snel te veel doe dus nu vraag ik hem gewoon maar om dingen te doen. Maak k hem uiteraard niet echt blij mee maar hij doet het wel. Echter de wc boenen vond hij geen succes dus nu mag ik een werkster. nadat ik zei dat ik dat ik dat toch echt de komende maanden nog niet ga redden.

Elk nadeel heb se voordeel 

[..]

Ook beter. Hij vindt dat ik ook alweer snel te veel doe dus nu vraag ik hem gewoon maar om dingen te doen. Maak k hem uiteraard niet echt blij mee maar hij doet het wel. Echter de wc boenen vond hij geen succes dus nu mag ik een werkster. nadat ik zei dat ik dat ik dat toch echt de komende maanden nog niet ga redden.

Wat fijn dat het beter gaat! En ook fijn dat jullie opzoek gaan naar huishoudelijke hulp. Dat geeft voor jullie beiden hopelijk wat lucht.

[..]

Nee, afgezien van mijn knieën die nee zeggen zou ik daar ook niet voor te vangen zijn. Zelfs niet als het mijn eigen wc is. Natuurlijk doe je het wel, vrijwillg maar niet van harte, omdat het anders gaat ruiken maar het wordt nooit favoriet. 

Misschien helpt het om een mooie nieuwe glanzende wc-pot te laten installeren of dat door je man te laten doen. Dat is dan een aantrekkelijker object om je om te bekommeren, voorlopig. Ik noem maar een optie die vermoedelijk zal werken. Nieuwe closetpotten zijn vuilafstotend en ook leuker om te onderhouden.

Afgezien van twee plotselinge kwalen (aangezichtspijn en een andere aandoening die jeuk en irritatie geeft) die beide pijn geven en beperkingen, gaat de rest wel redelijk goed. Ik probeer uiteraard oorzaak en aanleiding te achterhalen want dan weet ik wat ik moet vermijden, dus ik ben e.e.a. bezig uit te testen en dan maar hopen dat ik het te weten kom.

Eergister de hele dag was ik de klos behalve 's avonds, en gisterochtend, maar daarna ging het gewoon weer verder.

Riony, we zouden zelfs een hele nieuwe badkamer  doen. Inclusief  nieuwe wcpot idd. Maar ja, nu lig ik op de bank dus verbouwen gaat niet. En man gaat er niet in zijn eentje aan beginnen. Dus we hebben dat maar weer een jaartje doorgeschoven.  Badkamer is inmiddels bijna 35 jaar oud. Dus dat jaartje kan er ook nog wel bij. Maar daardoor idd slecht schoon te houden.

Hopelijk kan je vinden waar je pijn vandaan komt!

Wat naar dat je zoveel klachten hebt @rionyriony en nu dan ook weer nieuwe klachten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.