Jouw lijf
lientje69
15-11-2025 om 10:04
Dorestad schreef op 15-11-2025 om 09:47:
lientje69, kan die hoofdpijn nog van je massage komen?
Zou theoretisch kunnen. Maar hoeft niet. Kan van alles zijn. Een nieuw naderend infarct( waar ik dan gelijk uiteraard bang voor ben). Het weer ( luchtdruk ) . Oververmoeidheid, overprikkeling, het hoort ook allemaal bij klachten na een beroerte.
Ergste hoofdpijn is nu weg. Vanmiddag wil ik weer gaan wandelen. Maar voor nu lig ik weer op de bank. Even boodschappen gedaan met man. Vandaag ook niet echt mijn dag. Ik werd erg overprikkeld en was gedesoriënteerd in de winkel. Liep er een beetje als een kip zonder kop zeg maar. En ben zó ontzettend moe de godganse dag. Echt niet fijn. Schijnt er allemaal bij te horen maar erg blij wordt ik er niet van. Nu ff een bakkie koffie en rusten dan maar weer.
Ninoea
15-11-2025 om 14:08
Ik heb vanochtend weer met de loopgroep gelopen, wat is dat toch een feestje elke keer. 15 km gelopen in rustig tempo, zone 2, heerlijk gekletst en gelopen. Mooie gesprekken, naar de heide, ook wel flink wat plassen en natte voeten. Bij thuiskomst lekker geluncht. Even de stad in geweest met onze oudste dochter en schoenen voor haar gekocht.
lientje69
15-11-2025 om 14:42
Klinkt heerlijk Ninoea. Zo'n grote afstand heb ik nog nooit gelopen. Ik ben al blij met max 7 km. Vanmiddag weer rondje gelopen. 1 km door het dorp want vanwege de wind was ik op de vlakte te onstabiel. Deeltje zonder stokken en in iets hoger tempo gelopen. Nu met een draaihoofd op de bank. De traditionele Sint wittebonensoep staat te sudderen voor vanavond. Nu al trek in.
Mika2024
15-11-2025 om 14:49
Lientje het hoort er inderdaad bij, belangrijkste voor jou is wel zelfvertrouwen en vertrouwen in je lichaam weer terug te krijgen en je weg weer vinden om met de restverschijnselen om te gaan. In mijn werk heb ik hier helaas dagelijks mee te maken. Misschien een dagboekje bijhouden waarin elke vooruitgang hoe klein dan ook opschrijft? Het kan helpen dat als je het terug leest merkt dat je echt wel stapjes maakt terwijl je soms denkt van niet.
Trail
15-11-2025 om 14:54
Klinkt goed Ninoea. Ik ga zelf weinig alleen op pad om hard te lopen. Meestal met vrienden. Maar soms komt het daar toch te weinig van. Hardloopgroep is dan echt fijn.
Hier woensdag op donderdag ziek geweest ‘s nachts. Misselijk en duizelig. Alle ochtendplannen afgezegd. Geen werk, geen sport. In de middag ging het al beter. Buiten wat bollen geplant. En savonds een klein rondje om met de hond zodat ik in ieder geval nog een beetje beweging had.
Ysenda
15-11-2025 om 15:03
ik ben aan het pre-ontprikkelen voor de drukke week die gaat komen. Op wat normaal mijn vrije dag is ga ik nu met mijn werk een lange dag weg, inclusief diner. Ik hoef niet zelf te rijden maar de auto zit vol. Ik denk dat ik voor de terugweg een koptelefoon meeneem.
De dag erna is weer een lange dag want ik ga naar het grote Songfestivalfeest in amsterdam.
Volgend weekend zal dus ook een weekend grotendeels in bed en in de schemer worden maar ik heb het er voor over deze keer.
Ninoea
16-11-2025 om 11:00
Trail schreef op 15-11-2025 om 14:54:
Klinkt goed Ninoea. Ik ga zelf weinig alleen op pad om hard te lopen. Meestal met vrienden. Maar soms komt het daar toch te weinig van. Hardloopgroep is dan echt fijn.
Hier woensdag op donderdag ziek geweest ‘s nachts. Misselijk en duizelig. Alle ochtendplannen afgezegd. Geen werk, geen sport. In de middag ging het al beter. Buiten wat bollen geplant. En savonds een klein rondje om met de hond zodat ik in ieder geval nog een beetje beweging had.
Ik heb twee vriendinnen die ook hardlopen, maar ik loop eigenlijk nooit samen met hen hard. De ene woont in een andere woonplaats en de andere daarmee zou het best wel kunnen, maar komt het eigenlijk nooit van.
Ik ben echt superblij met de loopvereniging. Een hele leuke groep die fijne dingen organiseert, leuke sfeer, toegankelijk qua mensen en prijs, het heeft echt een meerwaarde.
Vooral het lopen op zaterdagochtend vind ik een feestje! Zulke leuke mensen. Het is gewoon altijd ook gezellig. Je hoeft niet te kletsen, maar gebeurt wel veel. Maar gewoon heel toegankelijk. Leuke doorsnede qua soorten mensen en gedachten en leeftijden. Ik vind het echt super. Groep waarin ik loop is ook vooral gefocust op lekker lopen en fit blijven en niet doorjagen tot je niet meer kan. Wel als je daar blij van wordt, maar dan moet je even lussen om weer terug te komen bij de groep.
Ik ben aan het nadenken om mee te doen aan een triatlon. Ik denk dat het zwemmen en fietsen mooie toevoegingen zijn qua sport. Ik kan alleen geen borstcrawl. In het eerste weekend van september wordt er in mijn woonplaats altijd 1 georganiseerd. In januari start er in het zwembad een borstcrawlcursus voor beginners van 10 weken. Dat lijkt me een goede start. Ik heb mbv chatcpg gekeken naar een grof schema van januari tot en met september om me voor te bereiden.
Trail
16-11-2025 om 22:32
Doen ninonea!
Het leek mij ook wel wat, maar tijdens borstcrawl les kreeg ik al snel het gevoel te verzuipen. Nu eerst maar eens afentoe wat baantjes trekken en kijken of ik mij vrijer ga voelen in het water. Misschien lijkt een slowtriathlon mij nog wel wat.
Ik heb dit weekend rust genomen. En toch nog wel wat gedaan. Vrijdag ochtend reformer Pilates. Naar een huisje gereden aan de andere kant van het land. Vroeg gaan slapen. Zaterdag gestart met een buitenklus en was al snel nat en koud. Tegen mijn plan in dus de dag binnen doorgebracht met een boek. En ‘s avonds met een groep vrienden uiteten geweest. Zaterdag op zondag toch weer beroerd snachts helaas. Maar vandaag overdag weer oké . Lekker gewandeld. Naar huis gereden. En thuis een film gekeken. Eten is best wel aardig gegaan. Kan nog weleens lastig zijn als ik niet thuis ben. Het was fijn om even weg te zijn, maar ben ook blij thuis.
lientje69
17-11-2025 om 02:43
Fijn dat het eten goed gegaan is Trail.
Ninoea, zwemmen is leuk! Mij lukt het fysiek helaas nog niet.
Ik lig helaas wakker van pijn. Gisteren had ik best een goede dag. 'S ochtends uitgeslapen tot half 9. Daarnna stuk gelopen, ik kwam weer wat verder en deels zonder stokken. Zon 1200 meter in 25 minuten. In de middag met man en rondje gereden, visje gegeten en nog een stukje gelopen. Hier had ik de stokken niet mee dus dat moedt zonder. Zo'n 800 meter. Ging ook niet heel slecht. Wel wat onstabielr en langzamer maar ik was er blij mee. In de avond was ik erg moe dus lag al om half 10 in bed. Nu vanaf 1 uur al wakker helaas dus.
Dolfje
17-11-2025 om 08:14
Goedemorgen allemaal ik meld me ook weer eens. Na weken van niet goed bezig en 2 weken vakantie gaat vanaf vandaag de boel weer op de rit.
De weegschaal gaf 8 ons zwaarder aan dan voor de vakantie maar ik ik zat al 6 kilo boven wat ik eigenlijk wil. Maar het valt me mee.
We hebben bijna elke ochtend eventjes gesport en elke dag ( behalve gisteren want reisdag) boven de 15.000 stappen gezet.
Straks sporten en op de terugweg gezonde boodschappen halen. En ook meteen voor morgen want dan begint de werkweek en ben ik later thuis.
Vf_Watervrouw
17-11-2025 om 17:48
ik lees af en toe bij. Lopend van en naar het werk is in ieder geval iets.
Zaterdag met iets teveel haast richting trein dus nu een blauwe knie. Als dat weer over is ga ik verder nadenken over structureler bewegen.
Een aantal kilos geleden zou ik die trein nooit gehaald hebben... 💪🦵
Ysenda
17-11-2025 om 18:21
dit wordt een lastige week qua eten: 3x uit eten.
Bijkletsen met een collega uit het buitenland dinsdag, groepsetentje tijdens een werkevenement op woensdag en naar een concert op donderdag.
Vannacht ben ik door mijn rug gegaan, vanmorgen kon ik bijna niet bewegen, dat gaat nu goed. Ik ga morgen toch maar wel trainen.
Dorestad
17-11-2025 om 18:30
14 km gelopen. Diependal, Vijlenerbossen, Camerig, Epen. Na gisteren een hele dag regen hadden we vandaag volop zon. Lopend in shirt. Door de spratsj. Dus glad. Ben dan toch wel heel blij met mijn stokken. In het Vijlenerbos nog een fikse hagelbui en natte sneeuw gehad. Opeens een witte wereld. Een kleine 5 uur buiten geweest. Regelmatig stilstaan om te genieten van de vergezichten.
Ninoea
19-11-2025 om 15:29
Applaus voor mezelf. Ik heb me ingeschreven voor les voor borstcrawl. Ik vind aan iets nieuws beginnen altijd best heel lastig. Bootcamp had ik letterlijk al jaren al plan voor ik me aanmeldde. Bij het hardlopen ging het al sneller want het was via de bootcamp, maar daarna de vereniging vond ik wel weer spannend en heb ik wel weken en weken getwijfeld en nu heb ik bijna meteen doorgepakt.
IIk heb pijn in mijn linkerheup. Dat had ik eerder, na de bevalling van onze jongste, toen was het een slijmbeursontsteking. Daar lijkt het nu weer op. Ik heb om deze reden dinsdag niet in mijn eentje een extra training ingelast en juist rust. Vorige keer ontstond de overbelasting ook op het moment dat ik alleen begon uit te bouwen. En dit keer doe ik het veel rustiger aan, maar toch weer klachten. Dus ik heb besloten dat ik het met hardlopen bij de donderdag en zaterdagtraining houd en niet uitbouw. Daarmee zit ik in totaal op zo’n 25 km loopomvang per week wat meer dan prima is. De uitdaging moet hem met lopen blijkbaar niet in uitbouwen of tempo zitten, maar simpelweg in het behouden en genieten.
Ik had dat plan van de triatlon al maar heb nagekeken wat borstcrawl en fietsen doen qua impact op de heup en die lijken juist meer evenwicht in de training te geven en minder belastend te zijn. Dus dat is extra reden om dat wel te gaan doen. In januari start ik dan met zwemmen en vanaf maart wil ik het fietsen gaan integreren. Lopen vanaf nu strak op die twee keer en 1 Max 2 keer bootcamp per weer nu en vanaf toevoeging van zwemmen 1x per week.
Ninoea
19-11-2025 om 15:38
In aanvulling wat ik schreef. Ik vind met iets nieuws starten dus best altijd even een grote stap. Terwijl ik dus wel echt heel erg van nieuwe dingen leren houdt, dus die borstcrawlcursus ga ik denk ik heel erg leuk vinden.