Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

voel me al een paar dagen niet lekker. Lijkt wel iets van acute buikgriep ofzo. Ach, een paar dagen wat minder eten is niet zo erg. De buikkrampen en misselijkheid is wel vervelend. 
ik heb dus een paar dagen al niet veel bijzonder actiefs gedaan 😌

Succes allemaal! 

Geniet ervan Dorestad!

Opmerkelijk hoe moe je soms kunt zijn terwijl je dan toch je beweging niet hebt gehaald. Ik had gisteren een overleg op 120 km afstand, drukke route. Moest dus voor dag en dauw op en de deur uit. Laat thuis en compleet afgedraaid, terwijl ik amper had bewogen cq calorieën verbrand. Vandaag dus rustig aan gedaan, wel veel werk verzet, gesport, en toch nog meer bewogen dan gisteren.

Was twee dagen in de balansmodus dus overdag haast niks gegeten en de rest van de dag gematigd en de weegschaal zegt nu ja i.p.v. nee voor de verandering. 

Zodra ik mijn impulsen vrij over mijn eetlust laat beslissen dan krijg je weer een te grote inname dus dan zit ik in no-time weer met hetzelfde. En het is niet zo dat ik daar dan van heb genoten want vaak wil ik eten terwijl ik echt niet vreselijk veel trek heb. Dus het gaat dan om iets als "het derde chocolaatje", terwijl ik er ook een of twee had kunnen nemen.

Sh*t, zo komen we nooit toe aan die zeven dozen Hema marsepeinen petitfourtjes, drie roze, een groen en drie bruin, plus een grote zak marsepeinen aardappeltjes van AH.

Ze blijven wel meer dan een half jaar goed weet ik uit ervaring. 

De jeans die ik in een maatje kleiner kocht zit inderdaad beter. Gedurende het jaar ben ik dus blijkbaar toch nog wat smaller geworden qua omvang. Prima dat dat nog doorgaat met het huidige patroon van eten en bewegen.  
Vanochtend weer met de groep gelopen. Intervallen van 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 min lopen met 1 min wandelen. 9,5 km gelopen in totaal incl warming up, cooling down en loopscholing. 
Ook weer de nodige functionele fietstochtjes achter de rug. Lekker dagje dus. Vanavond eet ik makkelijk. Diepvriespizza. 

goed bezig Ninoea! 
Hier knap ik wat op gelukkig. Weer een wandeling kunnen maken, maar mijn maag is nog wat onrustig. 
ik maak vanavond een soort van kapsalon. Zelf patat maken van aardappelen, kipfilet kruiden en dan met tomaat, sla en lente ui en wat 30+ kaas. Friteslijn heeft wat lekkere sausjes, daar zit ook een mayo met knoflook tussen. Die heb ik erbij voor vanavond.

Ysenda

Ysenda

13-11-2025 om 17:22 Topicstarter

Ik ga zo weer lekker trainen met mijn PT. Ze heeft vorige week aangekondigd dat ik hard aangepakt ga worden. Nu moet ik dus een maatje zoeken die haar kan afleiden zodat ik even kan uitrusten haha. 

@Ninoea moest vanmorgen nog aan je broek verhaal denken. Gisteren had ik tijdens tuinwerk een oude te grote broek aan en dat zat voor geen meter. Vanochtend hetzelfde model maar kleiner zat weer heerlijk. Ik ben over mijn hele lichaam ongeveer gelijk afgevallen. 

Gisteren heb ik een stevig boerenkoolstampot gegeten dus vandaag een lekker lichte udon soep met vis gemaakt.

lientje69 schreef op 12-11-2025 om 19:22:

Geniet ervan Dorestad!

Dankjewel.  Gisteren ruim 12 km gelopen in het zonnetje.  Géén jas of vest nodig. 

Vandaag ruim 12 km gelopen met droog weer.  Wederom geen jas of vest nodig.  

Morgen gaan we van 's Gravenvoeren naar Diependal.  Dan zijn we daar nog een week. Zullen we ook lopen.  Ik ben heel blij dat 12 km heuvels eigenlijk verbazingwekkend goed gaat. Mijn conditie wordt echt weer beter. 

We eten (uiteraard voor ons)elke dag vlaai. 

Dorestad schreef op 14-11-2025 om 22:11:

[..]

Dankjewel. Gisteren ruim 12 km gelopen in het zonnetje. Géén jas of vest nodig.

Vandaag ruim 12 km gelopen met droog weer. Wederom geen jas of vest nodig.

Morgen gaan we van 's Gravenvoeren naar Diependal. Dan zijn we daar nog een week. Zullen we ook lopen. Ik ben heel blij dat 12 km heuvels eigenlijk verbazingwekkend goed gaat. Mijn conditie wordt echt weer beter.

We eten (uiteraard voor ons)elke dag vlaai.

Wat heerlijk!

Ik heb vandaag totaal niks gedaan. En ook nog eens slecht gegeten. Had vannacht en vandaag vreselijke hoofdpijn en was niet tot iets fysiek in staat helaas. En als ik me rot voel ga ik eten...

Ik laat het voor nu maar even. Heb het al zwaar genoeg.😅

Maandag ochtend uit mijn werk gekomen. Ik zag een vraag waarom ik mij niet oké voelde op mijn werk. Maar dat ligt niet aan mijn werk. Ik heb heel leuk werk! Paar klusjes thuis gedaan. En de middag buiten. Even kort in de tuin geweest en even met de hond gewandeld. Daarna door naar ski training.

Dinsdag de dag gestart met aquasportles. Thuis wat klusjes gedaan. Op de fiets naar een zieke vriend. Gewerkt. En de dag afgesloten met Pilates. Voelde als een hele fijne dag.

Woensdag met een familie lid naar het ziekenhuis. Heel moe van thuis gekomen. Hele middag buiten bollen geplant, was fijn. ‘s avonds naar hardlooptraining voor het eerst sinds tijden. Weinig energie om te gaan en uiteindelijk toch met een super positief gevoel thuis gekomen.

Vind het fijn om jullie verhalen te lezen.

lientje69 schreef op 14-11-2025 om 22:14:

[..]

Wat heerlijk!

Ik heb vandaag totaal niks gedaan. En ook nog eens slecht gegeten. Had vannacht en vandaag vreselijke hoofdpijn en was niet tot iets fysiek in staat helaas. En als ik me rot voel ga ik eten...

Ik laat het voor nu maar even. Heb het al zwaar genoeg.😅

Soms is een baaldag ook gewoon goed voor jezelf zorgen lientje! 

Ik lijk op koers om mijn doel van deze week te halen. Heb al twee keer gesport en twee dagen niet gensackt. Vandaag ga ik naar de sportschool (krachttraining) en morgen hardlopen.

Hier wel een Oke week gehad. Tot op heden nog steeds elke dag minimaal 10.000 stappen. Ook ben ik 2 keer bij de sportschool geweest om wat krachttraining te doen.
Deze week laat de weegschaal geen daling zien. Dat is wel jammer, hopelijk volgende week meer geluk.
Merk wel dat ik veel lucht in de darmen heb. Dat is wel heel vervelend. Hopelijk wordt dat snel minder.

Heb ik ook last van Bailey, lucht in de darmen. voel me dan opgeblazen en zwaar maar dat kan ook wel een overgangs ding zijn bij mij. Superslanke vriendin van mij klaagt er ook over en zit ook in de overgang.
Gisteren weegdag en 300 gram afgevallen. Had graag meer gezien maar misschien is dit het nu wel. Vorige week was het 400 gram en als het zo doorgaat dan kom ik uiteindelijk ook wel op een gezonder gewicht. 
Ik haal ook minstens 10.000 stappen elke dag en let  goed op mijn voeding. Ik heb het er niet moeilijk mee met afvallen. Ik eet echt nog wel eens wat lekkers maar probeer het dan wel te compenseren en dat werkt voor mij. 
Ben ook trots op mezelf ook gisteren en vandaag mijn ochtendwandeling 4 km in de stromende regen gedaan en vind het niet eens vervelend.

lientje69,  kan die hoofdpijn nog van je massage komen? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.