Jouw lijf
MMcGonagall
31-12-2024 om 13:19
Ik heb er net een stuk of 40 gebakken. 20 om weg te geven en nog 20 die we met zijn drieën op kunnen eten. Ik heb er al een op, ze zijn weer prima gelukt, dus vandaag telt echt nog niet. Morgen ga ik beginnen met mijn nieuwe trainingsschema, dat ik vandaag ook nog even in elkaar moet zetten.
Strijkstok
31-12-2024 om 13:48
Ik heb een grote schaal oliebollen en een schaal appelbeignets gebakken, die gaan vandaag en morgen zeker nog lekker gegeten worden. Het nieuwe jaar wb gezond eten begint bij mij pas op 2 januari ☺️
FaithfulDuck87
31-12-2024 om 15:53
hier wel oliebollen gehaald, maar ik hoef ze zelf niet. Ik probeer vanavond een appelbeignet.
Verder al hapjes gemaakt, maar daarbij opgelet wat ik zelf ook kan eten. Dus wat rookvlees met gekookt ei, kleine mini-quiches, 30+ kaas, komkommer en tomaatjes. Maar ook wel chips en borrelnootjes ed, voor de anderen.
PhilDunphy
31-12-2024 om 16:15
Ik geniet nog even een dagje van al het ongezonds. Vanaf morgen ga ik weer er tegenaan. Ik sluit me aan bij de 'de rol koekjes moet leeg' groep. Of de zak chips. Twee zakken chips. Drie chocoladerepen. Maakt niet uit
Bij mij werkt alleen alles of niets. Dus vandaag alles en morgen niets ![]()
Ellori
31-12-2024 om 16:16
Ook voor mij begint het nieuwe jaar pas echt op 2 januari want 1 januari is kliekjesdag van alles wat over is van vanavond. We hebben de hele avond allerlei hapjes op tafel staan, gewoon lekker simpel. Van fuet en seranoham tot stokbrood en chips.
Ik heb oliebollen en appelbeignets besteld bij picnic, die zijn over het algemeen wel oke. Geen energie en zin om ze zelf te maken en geen zin om naar een bakker te gaan, zou niet eens weten waar de dichtbij zijnde zit die oliebollen verkoopt... Appelbeignets vind ik altijd heel erg lekker en die mag ik dan ook gewoon eten vandaag en morgen. Oliebollen eet ik er 1 of 2 van en dan vind ik het wel genoeg.
vrouw92
31-12-2024 om 16:22
Vandaag weer gedurfd om op de weegschaal te staan: 93,4.. Daar schrok ik van, tot hier en niet verder! Ik was toen ik echt goed bezig was 75kg en dat is nog geen 3 jaar geleden. Vandaag en morgen mag ik de touwtjes een beetje laten vieren. Als ik de hoofdmaaltijden maar oke zijn. Stapjes wel gewoon zetten daarna gaan we vrolijk verder met het ritme waar ik in zat.
Schoondochter
31-12-2024 om 16:53
Ysenda schreef op 31-12-2024 om 08:50:
[..]
gelukkig zijn ze dan wat later open....
Dit was wel een goede van je, ik had helemaal geen zin om te moeten wachten tot ze weer open gaan (zelfs mijn 24/7 sportschool sluit met oud en nieuw) dus ik ben toch maar gegaan vandaag
Tuinfluiter
31-12-2024 om 18:22
Voor mij geen oliebollen of appelbeignets dit jaar ben er niet echt een groot liefhebber van en ik kan niet zo goed tegen gefrituurd eten. Wel heb ik de laatste stukjes chocolade opgegeten.
Vanavond een salade met zelf gerookte zalm gegeten. Later op de avond nog wat borrel hapjes en champagne.
Sneeuwklokje
31-12-2024 om 21:41
@schoondochter, wat een prachtige prestatie! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Heb je nog tips?
Schoondochter
31-12-2024 om 21:51
Dankje, Sneeuwklokje! Het afvallen deed ik vooral in de keuken, echt veel minder eten. Ik hou alles bij in een app, en heb aan de hand daarvan dingen aangepast in mijn eetpatroon.
Verder denk ik dat het vooral de knop omzetten is. Ik was zo verschrikkelijk klaar met dik zijn. Alles deed zeer en ik was super niet-lenig en snel buiten adem. Laatst las ik ergens dat je je focus kunt verleggen naar wat je wilt bereiken op de langere termijn (beter in je vel zitten) en hoeveel meer dat waard is dan nu iets lekkers eten op de korte termijn. De enige nadelen op de lange termijn die ik heb ontdekt zijn dat je nieuwe kleren moet kopen en dat het moeilijker is je knieën en oksels te scheren.
En je merkt het vanzelf als je kleine successen boekt, hoe fijn dat is. Dat maakt het vervolg makkelijker. Oh ja en dat doet me denken aan dat de denkwijze 'vandaag is toch al mislukt, ik eet die zak chips nu gewoon leeg en ook vijf oliebollen en ga morgen/volgende week/ na het weekend wel weer op dieet' niet helpt. Het is nooit te laat om nee te zeggen tegen eten of ja tegen beweging. Schade beperken heeft altijd zin.
Wauw, wat een verhaal is dit geworden, sorry.
Jorni
31-12-2024 om 22:19
Vandaag heel netjes en gezond gegeten. Uiteraard wel een wijntje en straks een cava als het 12 uur is. Hoort erbij. Maar nu ik verder koolhydraatarm eet merk ik echt dat ik geen snaaihonger meer heb en dat het hoe dan ook positief werkt voor mijn figuur. Of ik nu beetje alcohol drink of niet. Vanaf morgen bijna geen alcohol meer alleen als ik ga stappen ofzo, maar nu uiteraard wel. Het is nu feest. Fijne jaarwisseling iedereen hier en op naar een fantastisch gezond liefdevol en slank 2025.
vrouw92
31-12-2024 om 22:27
Vanavond vond ik het wel moeilijk.. Keuzestress wat ik in huis moest halen met als gevolg: veel te veel. Morgen nog maar wat restjes opeten. En dat kan prima weet ik inmiddels
Jorni
31-12-2024 om 23:30
vrouw92 schreef op 31-12-2024 om 22:27:
Vanavond vond ik het wel moeilijk.. Keuzestress wat ik in huis moest halen met als gevolg: veel te veel. Morgen nog maar wat restjes opeten. En dat kan prima weet ik inmiddels
De restjes zijn dan zo ook weer op en dan ga je er gewoon voor. Of misschien kun je nog wat dingen snel weg geven Op.naar een gezond 2025. We willen ons lijf voeden omdat we ons zelf lief hebben en niet alleen maar willen vullen met troep en/of ons lichaam verder slopen.
Kill your excuses face your fairs and stop doubting yourself you can do this. 2025 wordt ons mooie gezonde fitte en slanke jaar en de vele jaren daarna zetten we zo ook gewoon voort. We will do this. Omdat we goed voor ons zelf willen zorgen.
Jorni
01-01-2025 om 10:46
Nieuw jaar nieuwe kansen. Ik heb net wat griekse yoghurt met rood fruit op. Dat was weer lekker. Jullie ook al een gezond ontbijt op?
Auwereel
01-01-2025 om 10:49
Nee, nog geen ontbijt op, ik zit nog vol van de toastjes en chips van gisterenavond. Eén van de weinige dagen in het jaar waarop ik zoiets eet.