Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

22-12-2024 om 09:49 Topicstarter

We wilden vandaag gaan zwemmen maar onze oudste geeft duidelijk aan dat ze rust wil en niet de herrie van het zwembad. Knap dat je dit opmerkt en onder woorden brengt. We gaan daarom later deze week en ik ga zo naar de sportschool.  

alhambra

alhambra

22-12-2024 om 19:49 Topicstarter

Wat een weer vanochtend! Ik had vol wind tegen en hagel op mijn hoofd tijdens het terugfietsen na mijn bezoekje aan de sportschool. Ik was kapot toen ik thuiskwam en heb gelijk een kop soep genomen. Pas na de lunch was ik weer een beetje boven Jan. Extra intensieve workout dus.

Wij waren bij vrienden, teveel en ongezond gegeten en gedronken en veel te laat naar bed en veel te weinig bewogen maar gezellig was het wel.

op verzoek oudste samen op zijn zit/slaapkamer de hele boel uitgemest,  schoongemaakt.  Direct een kofferbak vol spullen naar kledingbak gebracht.  Morgen een kofferbak vol spullen naar kringloop. Wat spullen op MP en wat waardevolle spullen die hij geërfd heeft laten taxeren.  Morgen gaat hij zijn werk/studiekamer zelf doen. 
Ik heb nauwelijks 2 km gelopen maar ik ben wel onwijs vaak trappen op en neer gelopen. Morgenochtend heb ik een belafspraak met een vriend die in Italië woont. We gaan dan allebei wandelen.  Mijn manier om de deur uit te gaan.  Zijn manier om niet te snel de heuvels te beklimmen.

vandaag 4km gewandeld met af een toe een hagelbuitje en inderdaad wat een wind stond er.

Vanochtend in bed twijfelde ik enorm of ik wel bootcamp zou gaan doen of dat ik morgen zou gaan en dat ik dan vandaag zou hardlopen of dat ik dat ook zou overslaan ivm de klachten donderdag aan mijn knie met lopen. Uiteindelijk toch maar besloten gewoon bootcamp te gaan doen conform planning en dat was goed. Al dat gedenk om het wel/niet te doen is helemaal niet helpend: gewoon gaan is het devies. Dat voelt veel beter. Op de fiets gestapt en toen was het nog droog. Maar een paar minuten later toen de training begon begon het te gieten. Gerend en veel getraind onder een overkapping bij het bos. Ging lekker. Vanmiddag spelletjes gedaan met het gezin, gekookt en was weggewerkt. Ook wel gesnoept. Deze week mag dat wat meer en dan na oud en nieuw weer het normale regime. Ik heb me tot nu toe best aardig weten in te houden. Het snoepen is een schaaltje met zoutjes en een boterham krentenbrood met spijs en roomboter. Na het avondeten had ik nog maar zo’n 5K stappen gezet. Ik heb toen dus nog even een rondje gelopen met mijn man, gelukkig was het droog en zit inmiddels op zo’n 12000 stappen. 

alhambra schreef op 21-12-2024 om 20:45:

[..]

Ja, ik ben uiteindelijk om 16:30 een rondje geweest want eindelijk droog. Toch een capuchon op gehad vanwege de harde wind.

Gisterenavond voor de bijl gegaan (manlief ging naast me zitten met een zak chips, Bailey die van mij doet dat ook. )dus vanavond wil ik compenseren. Ik ga dus niet op de bank zitten met een serie op de tv. Dan gaat het mis. Ik ga lezen aan de eettafel.

O echt he, ik heb dus ook zo'n (slanke) man die kan snaaien wat ie wil.  Meestal heeft ie gelukkig wel chips die ik toch niet zo lekker vind, maar dat geknauw als ik zelf ook zin in chips of iets anders heb is vreselijk irritant  

alhambra

alhambra

23-12-2024 om 07:29 Topicstarter

Happyapple schreef op 23-12-2024 om 06:47:

[..]

O echt he, ik heb dus ook zo'n (slanke) man die kan snaaien wat ie wil. Meestal heeft ie gelukkig wel chips die ik toch niet zo lekker vind, maar dat geknauw als ik zelf ook zin in chips of iets anders heb is vreselijk irritant

Soms wel frustrerend inderdaad. Hij wil ook zo nog even chips halen (in de kerstdrukte!) omdat hij (niet ik!) gisteren 3/4 zak heeft gegeten en het nu bijna op is.. zucht!

vanmorgen 8 km gelopen tijdens telefoon ommetje.  Ik had ontzettend veel tegenzin in naar buiten gaan.  Terwijl de zon toch scheen.  Daarna huishouden gedaan,  mijn poetshulp was ziek.  We kregen onverwacht bezoek.  Was gezellig. De man die er bij was heeft 4 stroopkoeken gegeten,  zijn zoon 3. En een pak Taksi ging er door. Allemaal uit de kerstpakketten. Dat scheelt weer een klein beetje.  In totaal heb ik 12 km gelopen zegt mijn horloge. Helaas zijn daar maar 8 Strava km bij. Ik moet deze maand nog 60 km lopen. 

Zo kom je wel van je kerstpakketspullen af … 

Ik deed boodschappen, fietste 11 km en heb nog even een wandelingetje gemaakt met mijn man. Fijn om die gewoonte van samen wandelen weer op te pakken. Dat was wat in de vergetelheid geraakt.

O nee Ninoea,  daarvoor moet ik nog anders te werk gaan.  Ik heb overigens vandaag gehoord dat eind deze maand een dag lang onze garage,  schuur,  keuken,  deel tuin wordt ingenomen door een stuk of 12 jongvolwassenen. Die gaan oliebollen bakken,  soep koken op de skottelbraai. En dan tot in de nacht bij het vuur zitten.  Mits de weersomstandigheden goed zijn,  anders oliebollen bakken. Al die mensen lusten gedurende de dag van alles.  Ik raak dan veel spullen kwijt en geef de rest mee. 
Net nog een ommetje van 3 km gelopen met eega.

Wat vervelend dat sommige van jullie van die chipsmonsters in huis hebben! Ik heb ooit een partner gehad die ook alles kon eten wat los en vast zat zonder een gram aan te komen. Hele zakken chips en M&M's zat hij leeg te werken naast mij op de bank. Vroeg ik ook om een handje, dan kreeg ik één M&M met de mededeling dat ik al veel te dik was. Obviously is deze man al héél lang mijn ex. Niet dat ik jullie mannen hiermee over één kam scheer hoor, absoluut niet. Maar ik moest er aan denken en het is best frustrerend, ook als ze je wel een handje gunnen. De verleiding om te gaan snaaien is gewoon veel groter als er vanalles in huis is.

Ninoea, wat goed dat je het bij het snoepen toch zo netjes weet te houden! En bootcamp met dat slechte weer, knap hoor!

Dorestad, die jongeren vreten vast je kerstpakketten wel leeg. Gezellig dat ze dat zo samen doen trouwens. Wonen al jouw kinderen nog thuis?

Ik was gisteren met zoon wezen wandelen naar de glasbak. Hij mocht in de bolderkar, want die zak is veel te zwaar om te dragen en zo kon ik lekker doorstappen. Eenmaal thuis kreeg ik wat keelpijn, naast de pijn aan de linkerzijde van mijn neus (bijholte denk ik). Vanmorgen was mijn keel een stuk schuurpapier en moest ik paracetamol innemen om de hoofdpijn en het algehele gevoel van malaise te onderdrukken.

Om 7.30 uur stond ik al bij de groenteboer en de slager. Lekker in de regen buiten wachten. Daarna nog een keer door de regen om mijn bestelling bij de bakker op te halen. Nu met een koortsig gevoel op de bank. Tja, het was te verwachten met Snottie Snotter hier in huis, die heeft al twee weken verkoudheid op verkoudheid. De goede kant van dit verhaal: die branderige keel blieft weinig eten, dus dat scheelt weer in de kilo's

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen!

Beterschap, RoosOpJeHoed!

Net terug uit New York. Geweldige tijd gehad, maar wel veel te veel gegeten en gedronken. Redelijk wat gelopen, maar eigenlijk niet meer dan ik normaal doe. Mijn jongste is nog te jong om echt veel te lopen. 
Wel heel leuk: ik heb twee yogalessen gedaan bij een studio naast ons hotel. Anders dan bij mijn eigen yogaschool - meer rituelen, veel stilte, het voelde nogal competitief ook. Ik was blij dat ik geen les voor gevorderden had geboekt!

Nu de kerstdagen met alle eetmomenten. Twee diners, een brunch en vanavond een kerstavondborrel. Ik ga rustig aan doen, maar wel genieten van de dingen die me echt lekker lijken.

Vrijdag gaan we een week naar Italië. Zin in! We zitten met familie, in hun weekendhuis. Mijn oudste wil dit jaar leren snowboarden en mijn jongste kan nog niet zo goed skiën, dus ik ben benieuwd of ik ook nog een beetje los kan of alleen maar aan het oprapen en bijsturen ben.

Heel fijne kerst voor jullie allemaal!

Fijne kerst allemaal!

alhambra

alhambra

24-12-2024 om 18:42 Topicstarter

Ja fijne Kerstdagen allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.