Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

'Body Positivity'-campagne in Spanje . Hier ook een goed idee ?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

30-07-2022 om 22:32

Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 22:27:

[..]

Ik denk dat het hebben van borsten toch van een andere orde is dan er “leuk uit willen zien”.Het gaat om je “vrouw willen voelen”, make up en kleding is leuk, maar borsten hebben als vrouw is wat bij een vrouwelijk lichaam hoort.

En daarom zou men het niet doen voor zichzelf maar voor een ander? Die logica begrijp ik niet.

Ik had hele kleine borsten (nu is het wat meer omdat ik wat zwaarder ben geworden) mijn vrouw zijn bestaat niet en bestond niet uit het al dan niet hebben van borsten. Ik vind het aanmatigend om er maar vanuit te gaan dat iedereen er hetzelfde over denkt. 

Helena71 schreef op 30-07-2022 om 22:31:

[..]

Helemaal eens. Verschrikkelijke ontwikkeling. Je leest het steeds vaker. Volle vrouwen die hun lijf normaliseren. Met als toppunt beroepshuilebalk Asha ten Broeke.

Nee, obese is niet normaal en ook niet gezond. Niks mis met paar kilo meer. Sterker nog. Een gezond gewicht is met enige regelmaat net wat meer dan wat men zelf als streefgewicht ziet. Maar obesitas is niet gezond.

En nee, dat is niet body shamen. Ik heb zelf fors overgewicht. Maar de dag dat ik dat ga normaliseren mag je me met een pan op mijn hoofd slaan.

Ik kan niet wachten.

Valdemar schreef op 30-07-2022 om 22:24:

In het begin las ik hier een aantal keer de opmerking in de trant van "waar zijn de mannen?". Man zijnde: laat ons alsjeblieft hierbuiten. Mannen van mijn generatie en ouder gaan zonder problemen naar het strand, ongeacht hun lichaam. Bij jongere generaties begin ik spijtig genoeg wel een fixatie op te merken over hun lichaam.

Over de campagne zelf: spijtig dat ze obese personen normaliseert.

Alsof vrouwen vragen om zo'n campagne. Laat mij er ook alsjeblieft buiten. Niemand heeft hierom gevraagd. Ik zou me nooit door iemand laten vertellen of ik naar het strand mag met mijn lichaam.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 22:34

Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 22:29:

[..]

Omdat ik denk dat het wat dieper zit dan enkel “mooie borsten”. Het vrouw zijn, het aantrekkelijk gevonden worden (door anderen).

Maar die vrouw moet er in de eerste instantie toch zelf tegenaan kijken? Als ze ontevreden is omdat ze weinig borsten heeft vind ik dat je daar wel wat aan mag laten doen, de mogelijkheid is er tenslotte.

Cookielover schreef op 30-07-2022 om 22:31:

[..]

Nee, dan heb je het niet begrepen. De campagne staat er juist voor dat iedereen, hoe oud, jong, dun, dik, groot of klein je ook bent naar het strand kan gaan.

Precies! 

Niks meer en niks minder.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

30-07-2022 om 22:35

Wat een gezeur over normaliseren daar gaat die campagne niet over.

Niet dat ik denk dat zo’n campagne nuttig is overigens. 

Helena71 schreef op 30-07-2022 om 22:31:

[..]

Helemaal eens. Verschrikkelijke ontwikkeling. Je leest het steeds vaker. Volle vrouwen die hun lijf normaliseren. Met als toppunt beroepshuilebalk Asha ten Broeke.

Nee, obese is niet normaal en ook niet gezond. Niks mis met paar kilo meer. Sterker nog. Een gezond gewicht is met enige regelmaat net wat meer dan wat men zelf als streefgewicht ziet. Maar obesitas is niet gezond.

En nee, dat is niet body shamen. Ik heb zelf fors overgewicht. Maar de dag dat ik dat ga normaliseren mag je me met een pan op mijn hoofd slaan.

Dus jij moet maar wegblijven van het strand? En als je toch gaat, vind je het prima dat je dan commentaar krijgt of wordt uitgelachen door de mensen die Watertoren op het strand om zich heen heeft?

Want daar gaat het over, niet over of het wel of niet gezond is. Op de poster staat bijvoorbeeld ook een vrouw met een geamputeerde borst. 

Het gaat gewoon over elkaar respecteren. Gek dat dat zoveel negatieve reacties oproept.

Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 22:27:

[..]

Ik denk dat het hebben van borsten toch van een andere orde is dan er “leuk uit willen zien”.Het gaat om je “vrouw willen voelen”, make up en kleding is leuk, maar borsten hebben als vrouw is wat bij een vrouwelijk lichaam hoort.

En ik bedoel niet meteen een plastic fantastic cup e ofzo. Gewoon borsten.

En een vrouw mag zich niet vrouwelijk willen voelen voor zichzelf? 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

30-07-2022 om 22:37

Cookielover schreef op 30-07-2022 om 22:33:

[..]

Ik kan niet wachten.

Dan kun je lang wachten, want dat zal ik dus niet doen.

Gaat het verder wel goed met je, dat je zo’n opmerking moet maken. 

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 22:34:

[..]

Maar die vrouw moet er in de eerste instantie toch zelf tegenaan kijken? Als ze ontevreden is omdat ze weinig borsten heeft vind ik dat je daar wel wat aan mag laten doen, de mogelijkheid is er tenslotte.

Wat fijn dat jij vind dat dat dan mag.

Maar je hebt gelijk; ze moeten er in eerste instantie zelf tegenaan kijken. Maar hoe denk je dat het komt dat vrouwen überhaupt aan zichzelf laten sleutelen?

Ik denk dat invloed van buitenaf daar een grote rol in speelt.

Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 22:37:

[..]

Wat fijn dat jij vind dat dat dan mag.

Maar je hebt gelijk; ze moeten er in eerste instantie zelf tegenaan kijken. Maar hoe denk je dat het komt dat vrouwen überhaupt aan zichzelf laten sleutelen?

Ik denk dat invloed van buitenaf daar een grote rol in speelt.

Wat vind je dan van transseksuelen die graag een piemel willen om zich mannelijk te voelen? Of die graag borsten en een vagina willen en lang haar om zich vrouwelijk te voelen? Doen ze dat alleen voor de buitenwereld, of voor zichzelf?

Er is qua acceptatie nog een lange weg te gaan, getuige het aantal topics op dit en andere fora waarin gevraagd wordt of je bepaalde kledingstukken nog kunt dragen na je 40e/50e/60e.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

30-07-2022 om 22:43

Rondstruiner schreef op 30-07-2022 om 22:36:

[..]

Dus jij moet maar wegblijven van het strand? En als je toch gaat, vind je het prima dat je dan commentaar krijgt of wordt uitgelachen door de mensen die Watertoren op het strand om zich heen heeft?

Want daar gaat het over, niet over of het wel of niet gezond is. Op de poster staat bijvoorbeeld ook een vrouw met een geamputeerde borst.

Het gaat gewoon over elkaar respecteren. Gek dat dat zoveel negatieve reacties oproept.

Ik lees nu net (jouw eerdere bericht) dat de campagne daar niet overgaat. Ik reageerde primair op Valdemar. 
Ik kies er zelf voor om niet naar het strand te gaan. Onder andere inderdaad vanwege commentaar van mensen. 

Tegelijkertijd ben wij wel wars van body positivity als iemand gewoon dik is. Daar is niks positiefs aan. Dat moet niet genormaliseerd worden. En dat word vaak wel gedaan. En is het andere uiterste van iemand diskwalificeren. 

Pistache schreef op 30-07-2022 om 22:36:

[..]

En een vrouw mag zich niet vrouwelijk willen voelen voor zichzelf?

Ik zeg ook dat borstvergroting te maken heeft met een gevoel van volwaardig vrouw willen voelen.

Ergens moet dan toch het idee zijn ontstaan dat kleine borsten/ geen borsten minder aantrekkelijk of vrouwelijk is?

Helena71 schreef op 30-07-2022 om 22:37:

[..]

Dan kun je lang wachten, want dat zal ik dus niet doen.

Gaat het verder wel goed met je, dat je zo’n opmerking moet maken.

Ja hoor, gaat prima. Mijn opmerking was net zo serieus (niet dus) als de jouwe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.