Jouw lijf
wild-flower
29-07-2022 om 09:14
'Body Positivity'-campagne in Spanje . Hier ook een goed idee ?

Spaanse regering lanceert campagne: élk vrouwenlichaam is een strandlichaam .
Een zomer zonder stereotyperingen. Een mooie boodschap, en toch zijn de meningen verdeeld.
Zo'n campagne ook een goed idee voor Nederland ?
Of creër je zo een probleem dat niet bestaat ?
Hoe zie jij zo'n campagne?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5323841/spanje-strandlichaam-vrouwen-campagne
FaithfulDuck87
30-07-2022 om 21:41
watertoren schreef op 30-07-2022 om 21:36:
Ik heb echt nooit tokkies om me heen gehad. Mijn mening is geen feit mar wel hoe veel mensen erover denken. Positief zijn over je lichaam zie ik als iets bijvoorbeeld iets te dik zijn door een leuk en bourgondisch leven en dan je niet lekker voelen in badkleding. Toen ik een jaar of 15 was heb ik dat ook gehad en ik heb het er weer afgewerkt waardoor ik weer veel meer zelfvertrouwen kreeg. Ik ben nu 57 en moet nog steeds op mijn gewicht letten maar ik vind het nog steeds belangrijk hoe ik er uit zie.
wat zeg je nu eigenlijk?
redbulletje
30-07-2022 om 21:43
Friezinnetje schreef op 30-07-2022 om 21:40:
[..]
wat een onzin zeg. Iemand met een maatje 36 kan nooit kleding laten zien, die bedoeld is voor mensen met een maatje 50. Valt heel anders, staat anders. Je zegt dus, dat mensen met een grotere maat niet de kleding mogen showen, die voor hen bedoeld is in bv webshops?? Werkelijk wat een bekrompenheid
Maat 36 is overdreven slank natuurlijk voor het vollere publiek, maar ik word eerder verleid door een kledingstuk gedragen door iemand met maat 40 toen ik 48 had dan dat het model daadwerkelijk mijn maat had (zoals bij Ulla Popken in de boekjes)
Zilver_gray
30-07-2022 om 21:43
watertoren schreef op 30-07-2022 om 21:36:
Ik heb echt nooit tokkies om me heen gehad. Mijn mening is geen feit mar wel hoe veel mensen erover denken. Positief zijn over je lichaam zie ik als iets bijvoorbeeld iets te dik zijn door een leuk en bourgondisch leven en dan je niet lekker voelen in badkleding. Toen ik een jaar of 15 was heb ik dat ook gehad en ik heb het er weer afgewerkt waardoor ik weer veel meer zelfvertrouwen kreeg. Ik ben nu 57 en moet nog steeds op mijn gewicht letten maar ik vind het nog steeds belangrijk hoe ik er uit zie.
Vrouwen die zwaarder zijn vinden het niet belangrijk hoe ze eruit zien?
Pistache
30-07-2022 om 21:44
We zijn nu op vakantie en we zijn veel op het strand te vinden. Het valt me in deze badplaats pas op hoeveel mensen flink overgewicht en obesitas hebben. Ik voel me triest voor die mensen die zoveel kilo's mee moeten torsen elke dag weer. Het lijkt me vooral erg vermoeiend en vervelend zeker met dit warme weer.
amarna
30-07-2022 om 21:45
redbulletje schreef op 30-07-2022 om 21:36:
[..]
Je kan dat wel willen, maar je verandert er de smaak van de mens niet mee. Ik vind slanke vrouwen ook mooier dan dikke en ik ben zelf te dik. Ik hou er ook niet van dat tegenwoordig in de boekjes van postorders al die diversiteit getoond moet worden. Ook al voldoe ik niet aan 't ideaal beeld, ik raak sneller verleid een kledingstuk te kopen als het op de foto gedragen wordt door iemand die er esthetisch mooier uit ziet.
Niemand hoeft mij mooi te vinden. Hoe ouder, hoe minder ik daarom geef.
Het gaat me er om dat (jonge) schoonheid nog steeds geassocieerd wordt met succes en mensen met een afwijkend uiterlijk vaak van groepen worden uitgesloten.
En daarnaast de nog steeds heersende illusie dat schoonheid maakbaar is.
Cookielover
30-07-2022 om 21:46
Rondstruiner schreef op 30-07-2022 om 18:04:
[..]
Zielepoten zijn dat, die zoiets doen!
Dat dus! Opmerkingen over iemands postuur of uiterlijk maak je nooit, no matter what.
Cookielover
30-07-2022 om 21:47
watertoren schreef op 30-07-2022 om 20:54:
[..]
dat blijkt wel dat je weinig let op anderen. Ik let daar eerlijk gezegd wel op en ook op de reacties van andere mensen. Ik zie dat op vakanties. Als er zo'n heel dik persoon rond loopt dan zie je de afschuw bij andere mensen. als er iemand met zijn ogen dicht ligt dan wordt diegene aangestoten van kijk nou eens wat er voorbij komt.
Wat walgelijk.
Cookielover
30-07-2022 om 21:50
Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 20:59:
Tja wat te denken van dunne mensen?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ook dat geen pretje was.
Mensen vinden dat ze het recht hebben ongevraagd hun mening te geven “jij hebt vast anorexia”.
De meest vreselijke aandoeningen werden mij toebedeeld.
Nu pas wordt ik wat voller, maar korte rokken of jurken zal ik nooit dragen.
Ik denk niet dat ik nu nog commentaar zou krijgen, maar de lol is er wel vanaf.
Hier net zo. Ik ben vroeger veel te vaak uitgescholden voor scharminkel of spillebeen.
Tegenwoordig zit ik wel op een normaal gewicht en durf ik alles te dragen. Ik hoop voor jou dat die dag ook komt, dat gun ik je zo ♥️
redbulletje
30-07-2022 om 21:52
amarna schreef op 30-07-2022 om 21:45:
[..]
Niemand hoeft mij mooi te vinden. Hoe ouder, hoe minder ik daarom geef.
Het gaat me er om dat (jonge) schoonheid nog steeds geassocieerd wordt met succes en mensen met een afwijkend uiterlijk vaak van groepen worden uitgesloten.
En daarnaast de nog steeds heersende illusie dat schoonheid maakbaar is.
Ik vind die maakbare 'schoonheid' vaak lelijk. Al die lafen make-up, fillers, botox, gebleekte tanden en hair extensions, om nog maar niet te spreken over borst- en bilvergrotingen.
Ik zie liever een natural met sproeten.
Rondstruiner
30-07-2022 om 21:52
redbulletje schreef op 30-07-2022 om 21:36:
[..]
Je kan dat wel willen, maar je verandert er de smaak van de mens niet mee. Ik vind slanke vrouwen ook mooier dan dikke en ik ben zelf te dik. Ik hou er ook niet van dat tegenwoordig in de boekjes van postorders al die diversiteit getoond moet worden. Ook al voldoe ik niet aan 't ideaal beeld, ik raak sneller verleid een kledingstuk te kopen als het op de foto gedragen wordt door iemand die er esthetisch mooier uit ziet.
Je laat hier volgens mij alleen maar mee zien dat jij je dus heel erg laat beïnvloeden door wat je in de media ziet. Je kunt er ook voor kiezen om je daar bewust van te zijn en er eens wat afstand van te nemen.
Want het is niet de smaak van "de mens". Het is niet universeel hè, dat slank mooi zou zijn en voller niet mooi. Dat was/is in andere tijden en in andere culturen juist andersom.
redbulletje
30-07-2022 om 21:54
Rondstruiner schreef op 30-07-2022 om 21:52:
[..]
Je laat hier volgens mij alleen maar mee zien dat jij je dus heel erg laat beïnvloeden door wat je in de media ziet. Je kunt er ook voor kiezen om je daar bewust van te zijn en er eens wat afstand van te nemen.
Want het is niet de smaak van "de mens". Het is niet universeel hè, dat slank mooi zou zijn en voller niet mooi. Dat was/is in andere tijden en in andere culturen juist andersom.
Ik kan zowel wat voller als wat slanker mooi vinden maar wel in de juiste verhoudingen. Verhoudingen zijn wel vrij universeel volgens mij.
FaithfulDuck87
30-07-2022 om 21:56
redbulletje schreef op 30-07-2022 om 21:54:
[..]
Ik kan zowel wat voller als wat slanker mooi vinden maar wel in de juiste verhoudingen. Verhoudingen zijn wel vrij universeel volgens mij.
tuurlijk niet, er is niets universeel.
Cookielover
30-07-2022 om 21:56
watertoren schreef op 30-07-2022 om 21:05:
[..]
Het is onzin dat iedereen mooi is want dat is niet zo. Dat wil die campagne wel zeggen. Wat een onzin. Niet iedereen is bv intelligent maar ook niet iedereen is mooi.
‘Mooi zijn’ is zó’n subjectief iets. Ik kan mezelf mooi vinden, maar dat maakt mij niet perse mooi.
Uiteindelijk is iedereen op zijn of haar eigen manier mooi.
Zilver_gray
30-07-2022 om 21:57
Cookielover schreef op 30-07-2022 om 21:50:
[..]
Hier net zo. Ik ben vroeger veel te vaak uitgescholden voor scharminkel of spillebeen.
Tegenwoordig zit ik wel op een normaal gewicht en durf ik alles te dragen. Ik hoop voor jou dat die dag ook komt, dat gun ik je zo ♥️
Ah lief dankjewel Cookielover ♥️. Misschien ooit ..ergens hier ver vandaan waar niemand me kent..
Eigenlijk weet ik niet anders.
Vroeger droeg ik scheenbeschermers met daaroverheen beenwarmers als ik een straight jeans droeg. Dat doe ik niet meer ( je wil niet weten hoe warm dat was in de zomer
).
Ach er zijn ook ergere dingen dan uiterlijkheden (dat vertel ik mijn dochter heel dapper).
FaithfulDuck87
30-07-2022 om 21:57
redbulletje schreef op 30-07-2022 om 21:52:
[..]
Ik vind die maakbare 'schoonheid' vaak lelijk. Al die lafen make-up, fillers, botox, gebleekte tanden en hair extensions, om nog maar niet te spreken over borst- en bilvergrotingen.
Ik zie liever een natural met sproeten.
ik hou er ook niet van, maar laat iedereen dat lekker zelf weten. Ik zal nooit tegen zo iemand zeggen, jeetje wat zie jij er lelijk uit met je fillers, of lagen make-up.
Wanneer diegene mijn mening vraagt, dan zal ik wel eerlijk zeggen, dat IK het niet mooi vind. Maar dat is dan mijn mening. De volgende die ze vraagt kan het wel mooi vinden
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.