Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Rogue
19-07-2026 om 09:45
Zilver_gray schreef op 18-07-2026 om 18:04:
[..]
Dat doe ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Ook andere vleessoorten “was” ik. Uit gewoonte denk ik
![]()
mijn moeder ook😉
Yumi
19-07-2026 om 10:09
Rogue schreef op 19-07-2026 om 09:45:
[..]
mijn moeder ook😉
Wijlen schoonmoeder waste de kip met asemwater
Wieder
19-07-2026 om 17:43
watertoren schreef op 18-07-2026 om 21:48:
[..]
Jij praat er wel heel makkelijk over hoor, smeer je alsjeblieft wel in ook al ben je niet zo veel in de zon. Vroeger, mijn man was van 1958 en ik van 1965. Onze ouders smeerden ons nooit in en als je een keer verbrand was dan dachten ze van dan kun je de rest van de zomer er goed tegen.
Mijn man had een moedervlek op zijn rug van jongs af aan. daar zagen we op vakantie dat daar een gele vlek op kwam. Daarna vele ziekenhuisbezoeken en ik zal het kort houden maar in september ontdekt en in begin januari overleden.
Heb net bij de drogist twee tubes gehaald (twee voor de prijs van een) die volgens de overleveringen niet als een masker op je gezicht zou moeten aanvoelen. Ik heb ze op de badkamer bij de spiegel gezet zodat ik iedere ochtend denk: niet eigenwijs zijn, luisteren naar Watertoren 😉
Yumi
19-07-2026 om 18:23
Wieder schreef op 19-07-2026 om 17:43:
[..]
Heb net bij de drogist twee tubes gehaald (twee voor de prijs van een) die volgens de overleveringen niet als een masker op je gezicht zou moeten aanvoelen. Ik heb ze op de badkamer bij de spiegel gezet zodat ik iedere ochtend denk: niet eigenwijs zijn, luisteren naar Watertoren 😉
Goed dat je ermee begint, Watertoren heeft gelijk.
Het vervelende van niet smeren is, dat je het resultaat pas 'n jaar of 20 later op je "bordje" krijgt. Vriendin heeft tig jaar in een land met een subtropische klimaat gewoond. De schade is nu zichtbaar, ze krijgt binnenkort een behandeling.
kerst
19-07-2026 om 18:45
Ik hou ook helemaal niet van zonnebrand, maar helaas zal ik wel moeten met mijn huidtype.
Ga ook hoogstens een kwartiertje echt zitten in de zon.
Maar met alleen buiten lopen en fietsen word ik met factor 30 helaas ook al wat rood. Heb vorige week ook een hoed gekocht tegen de zon.
(Moet de zonnebrand er ook nog dikker opsmeren, wat een gedoe)
Douchen doe ik niet elke dag ( behalve bij hittegolf) en zeker niet smorgens.
Tja, je hebt ook genoeg mensen die douchen elke dag en daarna trekken ze de kleding waarin ze gezweet hebben weer aan