Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
kenfan
15-01-2026 om 17:47
SibellaxMonty schreef op 15-01-2026 om 17:36:
[..]
Je zegt zelf dat je het raar vond dat iedereen zijn eigen hapjes moest meenemen. Dus blijkbaar zit het gedrag van je vrienden je ook wel dwars, zeker nu al 3 het doen.
Dwarszitten is te sterk uitgedrukt. Het viel me op. Als ik iets raars vind, dan peil ik soms wel eens of anderen dat ook raar vinden. Ik sta nog open voor de mogelijkheid dat ik het verkeerd zie. Als iets van een persoon me irriteert, schrijf ik niet direct de hele persoon af. Er blijven naast die veraadag nog 364 andere dagen over.
kerst
15-01-2026 om 17:48
Wat ik best beetje apart vind is dat veel mannen veel relaxter lijken dan veel vrouwen..
Rockstar
15-01-2026 om 18:06
kerst schreef op 15-01-2026 om 17:48:
Wat ik best beetje apart vind is dat veel mannen veel relaxter lijken dan veel vrouwen..
Relaxter of luier? 😋
Boom begin januari (of erger, in december) al weg doen (nóg erger als het een echte boom is: Gewoon weg smijten terwijl het stakkertje nog leeft) vind ik ongezellig. Heeft niks met luiheid te maken. De mijne staat ook nog. Ik moet toch ergens mijn levensvreugde uit halen in januari.
CharlieB
15-01-2026 om 19:15
SibellaxMonty schreef op 15-01-2026 om 15:03:
[..]
Het begin van het nieuwe jaar is een mooi moment om het af te tuigen. Begin je het jaar fris en kan je gelijk je woonkamer op nieuw inrichten. De bank en tv verschuiven. Na de kerstvakantie vind ik het juist erg lui overkomen dat die er nog steeds. Heb ook vrienden die hebben zo'n nepboom opgetuigd en al het hele jaar laten staan. Dan hoeven ze hem niet meer te versieren rond kerst. Ik vind daar wel wat van. Dan is het ook niet meer speciaal.
Ik begin mijn jaar ook wel fris mét kerstboom hoor, hoezo heb jij daar het opruimen van je kerstboom voor nodig? Ik zou sowieso niet zo goed weten waarom ik mijn woonkamer opnieuw moet inrichten? En al helemaal niet waarom dat dan aan het begin van het nieuwe jaar moet.
En tja lui. Het maakt me ook verdraaid efficiënt. Mijn luiheid heeft toch al de nodige mensen gered van een anders zeer tijdrovende taak.