Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 17-02-2022 om 09:35:

Wat een schattig huisje is dit! Ondanks de combinatie van washok en toilet.
https://www.funda.nl/koop/dordrecht/huis-42603010-maartensgat-16/#foto-26

510_1440.jpg

De kerktoren lijkt on-af.

512_1440.jpg

Mooie foto.

523_1440.jpg

Mooi uitzicht. Maar ook rommelig.

499_1440.jpg

Mooie grote douche voor zo'n klein huisje.

522_1440.jpg

Leuke keuken voor zo'n klein huisje.

490_1440.jpg

Leuk schilderij.

Rondstruiner schreef op 17-02-2022 om 11:41:

[..]

Voor een student? Ben je gek, dit is groter dan mijn woning, die student mag lekker op een kamer gaan wonen.

Dit is heel leuk voor een 50-plusser als ik , maar ik kan het ook niet betalen. Voor een alleenstaande met een modaal inkomen en een flink spaarpotje is dit niet haalbaar. Helaas.

Het is wel haalbaar, maar niet als je nu nog moet beginnen op de woningmarkt.

Mijn huis is vergelijkbaar aan prijs, (nou ja, toen ik het kocht, nu 2 jaar later kan ik alweer 60.000 aan waarde er bij tellen.)

Maar omdat ik mijn vorige huizen steeds met winst verkocht heb en afgelost op mijn hypotheek heb ik nu een hypotheek van nog niet de helft van de waarde van mijn huis, dat ook prima is op te brengen met mijn deeltijd salaris. 

Fleurtje_5 schreef op 17-02-2022 om 13:23:

[..]

510_1440.jpg

De kerktoren lijkt on-af.

De kerktoren is niet af: van wiki

De toren meet 65 meter, met de grote trans op 52 meter. De toren is scheef. Net als bij bijvoorbeeld de Toren van Pisa komt dit door de drassige ondergrond. Deze was niet stevig genoeg om de toren te kunnen dragen zonder daarbij te verzakken. Het oorspronkelijke plan was de toren te voorzien van een achtkantige verdieping en een spits waarmee hij 108 meter hoog had moeten worden. De scheefstand was in de middeleeuwen de voornaamste reden waarom dat plan niet uitgevoerd werd. In plaats daarvan staan er vier wijzer-klokken op de toren, elk in een eigen stenen paneel. Tussen 1953 en 1973 vond er een restauratie plaats waarbij de scheefstand van 2,25 meter is gestabiliseerd door het aanbrengen van een nieuwe fundering van gewapend beton.

Ysenda schreef op 17-02-2022 om 13:28:

[..]

De kerktoren is niet af: van wiki

De toren meet 65 meter, met de grote trans op 52 meter. De toren is scheef. Net als bij bijvoorbeeld de Toren van Pisa komt dit door de drassige ondergrond. Deze was niet stevig genoeg om de toren te kunnen dragen zonder daarbij te verzakken. Het oorspronkelijke plan was de toren te voorzien van een achtkantige verdieping en een spits waarmee hij 108 meter hoog had moeten worden. De scheefstand was in de middeleeuwen de voornaamste reden waarom dat plan niet uitgevoerd werd. In plaats daarvan staan er vier wijzer-klokken op de toren, elk in een eigen stenen paneel. Tussen 1953 en 1973 vond er een restauratie plaats waarbij de scheefstand van 2,25 meter is gestabiliseerd door het aanbrengen van een nieuwe fundering van gewapend beton.

Dank voor deze interessante informatie.

Ik dacht dat de spits van de toren vast door oorlogsgeweld was getroffen en er geen passende spits meer op is gezet.

Een hele mooie fotoshop bij dit huis:

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-88066641-madoeralaan-26/

Rara wat is er weggeshopt, dit is streetview: https://goo.gl/maps/9GBVLXrLryCHvnxC7

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-02-2022 om 14:26

Madamecannibale schreef op 17-02-2022 om 13:52:

Een hele mooie fotoshop bij dit huis:

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-88066641-madoeralaan-26/

Rara wat is er weggeshopt, dit is streetview: https://goo.gl/maps/9GBVLXrLryCHvnxC7

Wat is er veranderd dan? De flats zie ik nog gewoon. Als ik iets ging wegshoppen, dan die 

niet_rechts schreef op 17-02-2022 om 14:26:

[..]

Wat is er veranderd dan? De flats zie ik nog gewoon. Als ik iets ging wegshoppen, dan die

Hoogspanningskabels.

Dandy schreef op 17-02-2022 om 14:27:

[..]

Hoogspanningskabels.

Ja, op een paar meter boven het huis, ze gaan er precies overheen. In de tekst staat:

“Boven de woning zijn op dit moment nog hoogspanningskabels te zien. De planning is dat deze rond het eind van dit jaar verwijderd worden.”

Maar volgens de krant is het al meerdere keren uitgesteld, volgens de site van de gemeente is dit de status.

“De start van de werkzaamheden voor de verkabeling stond gepland voor het voorjaar 2022. Samen met Liander werken we aan een plan om de capaciteit van het stroomnet in Ede en omgeving te vergroten en om zo snel als mogelijk te starten met de verkabeling. Op dit moment loopt het onderzoek naar een oplossing nog. We verwachten dit voorjaar meer te weten over de planning en hoe lang de vertraging duurt.”

Ik ken dat stukje toevallig omdat ik er vroeger vaak fietste, dat zijn van die kabels die knetteren als er veel vocht in de lucht zit 😬

Madamecannibale schreef op 17-02-2022 om 14:33:

[..]

Ja, op een paar meter boven het huis, ze gaan er precies overheen. In de tekst staat:

“Boven de woning zijn op dit moment nog hoogspanningskabels te zien. De planning is dat deze rond het eind van dit jaar verwijderd worden.”

Maar volgens de krant is het al meerdere keren uitgesteld, volgens de site van de gemeente is dit de status.

“De start van de werkzaamheden voor de verkabeling stond gepland voor het voorjaar 2022. Samen met Liander werken we aan een plan om de capaciteit van het stroomnet in Ede en omgeving te vergroten en om zo snel als mogelijk te starten met de verkabeling. Op dit moment loopt het onderzoek naar een oplossing nog. We verwachten dit voorjaar meer te weten over de planning en hoe lang de vertraging duurt.”

Ik ken dat stukje toevallig omdat ik er vroeger vaak fietste, dat zijn van die kabels die knetteren als er veel vocht in de lucht zit 😬

het fotoshoppen is niet helemaal goed gegaan want op delen van de foto's zie je ze nog gewoon wel.

ik zou niet onder hoogspanningsmasten willen wonen. Gehoord van ooit een bewoner die ook bij zo’n hoogspanningsmast woonde, dat iedereen vroeg overleed daar aan kanker

GroenTuintje schreef op 17-02-2022 om 18:48:

ik zou niet onder hoogspanningsmasten willen wonen. Gehoord van ooit een bewoner die ook bij zo’n hoogspanningsmast woonde, dat iedereen vroeg overleed daar aan kanker

Dat is ook wetenschappelijk onderzocht. Uit allerlei internationale onderzoeken blijkt een verband tussen leukemie bij kinderen en hoogspanningskabels.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-02-2022 om 07:56

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42615508-klaterbos-96/

Wonen in een paddestoelen-kabouter-bos.

niet_rechts schreef op 18-02-2022 om 07:56:

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42615508-klaterbos-96/

Wonen in een paddestoelen-kabouter-bos.

Wat een ontzettend leuke huizen zeg!! En nagenoeg vrijstaand allemaal, ideaal! Vind het ook nog best ruim van binnen en de indeling is ook goed. Ik zou deze zo kunnen kopen 

Irregular_Choice schreef op 18-02-2022 om 09:25:

[..]

Wat een ontzettend leuke huizen zeg!! En nagenoeg vrijstaand allemaal, ideaal! Vind het ook nog best ruim van binnen en de indeling is ook goed. Ik zou deze zo kunnen kopen

Nou, idd, die indeling is best praktisch gedaan. Binnen meer ruimte dan dat je van de buitenkant zou verwachten. Niet dat ik er ooit dit geld voor neer zou leggen, maar goed, over de maffe prijzen hebben we het al genoeg gehad hier

Regendrup.

Regendrup.

18-02-2022 om 10:28 Topicstarter

Irregular_Choice schreef op 18-02-2022 om 09:25:

[..]

Jaaa dat ben ik met je eens. Wat leuk! Nog nooit gezien op deze manier haha. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.