Huis, tuin en keuken
Regendrup.
08-07-2021 om 18:16
Wat valt je op op Funda! (Gesloten)
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Infobericht, praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda-deel-2
RoosOpJeHoed
12-02-2022 om 21:13
niet_rechts schreef op 12-02-2022 om 20:02:
Een keuken met een koelkast. Quizvraag: waar staat die? https://www.funda.nl/koop/deventer/huis-42600838-enkstraat-38/
Haha, die is beter te vinden dan de mysterieuze kookplaat![]()
Aaaanne
12-02-2022 om 21:17
Mija schreef op 11-02-2022 om 13:35:
[..]
Ik heb ook een grijze vloer. Dat wordt inderdaad in evenwicht gehouden met een paar houten meubelen (een antieke kast en een piano, vrij donker hout) en wat roodleren meubels (eetkamerstoelen en bank). Verder veel grijs (eettafel, gordijnen). Rood is een moeilijke kleur in een interieur omdat het snel óf te fel/heftig, óf te oubollig (zeker in combinatie met donkerder hout) is. Maar in evenwicht gehouden met het hele koele grijs is het (vind ik het
mooi.
Op deze foto zijn vrijwel alle kleuren koel, op die twee oranje stoelen na: veel te veel grijs, koel hout, geel. Daar wordt een mens niet warm van.
Ik vind veel van die makelaarsfoto's enorm doods. Ze zullen het er wel om doen, dan kun je je eigen stijl erop projecteren. Bij dat bruine kitschgeval zie je waarom dat nodig is. Jakkes, dat wil je toch niet kopen! Dat moet helemaal gestript worden. Wat een wansmaak!
Ja het ligt zeker aan de combinatie. Met warmere meubels of muren zal een grijze vloer best kunnen. Hier is het ook nogal een groot oppervlak, dat aan zo'n ziekenhuis zaal doet denken omdat je eigenlijk ook door deze meubels heen kijkt en het oppervlak dus niet onderbroken wordt.
SophisticatedCaribou75
12-02-2022 om 21:30
RoosOpJeHoed schreef op 12-02-2022 om 21:13:
[..]
Ah, je hebt hem gevonden. Speurneus!
Moosey
12-02-2022 om 22:07
Ohh dat bovenhuis op Katendrecht
Als ik t kon betalen zou ik nú een bod doen geloof ik.
SophisticatedCaribou75
12-02-2022 om 22:12
Moosey schreef op 12-02-2022 om 22:07:
Ohh dat bovenhuis op Katendrecht
Als ik t kon betalen zou ik nú een bod doen geloof ik.
Ik ben er ook verliefd op. Dat dakterras ook, twee ruime slaapkamers, mooie woonverdieping en zo'n gezellige buurt. Het is een boel geld, maar voor zo'n lokatie is het ook weer vriendelijk geprijsd. Onbetaalbaar vriendelijk geprijsd.
Aaaanne
12-02-2022 om 23:14
niet_rechts schreef op 12-02-2022 om 17:06:
Foto 2 tot en met foto 7 zijn nep, mogelijkheden, artist impressions van hoe het huis eruit zou kunnen zien. Dat staat er trouwens niet expliciet bij vermeld. Is dat nou slim of is dat clickbait?
https://www.funda.nl/koop/zaandijk/huis-42607912-ds-jacobus-borstiusstraat-12/
Is dat niet gewoon dat huis toen de vorige bewoners hun spullen er nog in hadden staan? Ik vind dat wel slim, met meubels heb je meer een idee van hoe groot het is enzo.
SophisticatedCaribou75
12-02-2022 om 23:34
Aaaanne schreef op 12-02-2022 om 23:14:
[..]
Is dat niet gewoon dat huis toen de vorige bewoners hun spullen er nog in hadden staan? Ik vind dat wel slim, met meubels heb je meer een idee van hoe groot het is enzo.
Nee, het is echt anders.
Artist impression

De realiteit

Artist impression

De realiteit

Aaaanne
13-02-2022 om 09:30
Jeetje... Wat overdreven voor dit huis en misleidend op deze manier zonder dat het er bij staat.
Irregular_Choice
13-02-2022 om 09:32
Vind dat misleidend wel meevallen. Even verderop staan de foto’s van de situatie nu, dat zie je toch ook duidelijk? Nu is het wel zo dat het lastig te zien is dat dit een concept art is. Maar met de latere foto’s erbij is het naar mijn idee duidelijk genoeg te zien.
Aaaanne
13-02-2022 om 09:52
Ik dacht dus echt dat de ene het huis met de spullen er nog in was en de andere dat de bewoners er al uit waren. Ik vind het raar als je echt met twee foto's onder elkaar zoek de verschillen moet gaan spelen in te ontdekken dat het artist impression is.
SophisticatedCaribou75
13-02-2022 om 10:15
Ik vind het ook clickbait, dat huis in de Zaanstreek, omdat ze de fotoreeks beginnen met de artist impressions en niet met de echte foto's.
SophisticatedCaribou75
13-02-2022 om 10:22
Dit huis is duur en onpraktisch (de badkamer bereik je alleen via de ouderslaapkamer) en donker en met allemaal op- en afstapjes en plafonds die alle kanten uit schieten en had ik al duur gezegd, maar... ik ben er toch een beetje verliefd op.
https://www.funda.nl/koop/laren-nh/huis-42607527-wagenpad-3/

mooi.