Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Meesje schreef op 23-06-2025 om 09:51:

Ik vind het bos mooi. Maar het huis echt niet. Ook van buiten niet. Die grijze steen vind ik niet mooi. En zo'n piramidevorm ook niet zo. Beetje 70er jaren hip ofzo.

Antroposofische bouwstijl 

Een bijzondere mix van stijlen in dit huis.
Sowieso houden deze mensen wel van primaire kleuren.

722_1440.jpg

Waarom zou je een foto van deze vreemde overloop willen plaatsen.

751_1440.jpg

Van een winkelwagentje kan je ook een stoel maken

783_1440.jpg

Nog een bijzondere stoel

780_1440.jpg

Ik heb geprobeerd om te achterhalen wat deze tekens betekenen maar het lijken onzin tekens te zijn

771_1440.jpg

https://www.funda.nl/detail/koop/ede/huis-beatrixplein-3/43077034/

Madamecannibale schreef op 25-06-2025 om 21:58:

Een bijzondere mix van stijlen in dit huis.
Sowieso houden deze mensen wel van primaire kleuren.

722_1440.jpg

Waarom zou je een foto van deze vreemde overloop willen plaatsen.

751_1440.jpg

Van een winkelwagentje kan je ook een stoel maken

783_1440.jpg

Nog een bijzondere stoel

780_1440.jpg

Ik heb geprobeerd om te achterhalen wat deze tekens betekenen maar het lijken onzin tekens te zijn

771_1440.jpg

De meubels doen aan Rietveld denken.

Zeespiegel schreef op 25-06-2025 om 22:21:

[..]

De meubels doen aan Rietveld denken.

Nu je het zegt, daar heeft het inderdaad erg veel van weg.

File:Rietveld_chair_1.JPG

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rood-blauwe_stoel

Madamecannibale schreef op 25-06-2025 om 21:58:

771_1440.jpg

Het karakter links van de toiletrol is denk ik Xi 西. Chinees voor west. Het karakter rechts daarnaast is ook Chinees. De andere twee op die muur zijn niks. 
op de linker muur is een gedeelte (een radicaal) van een Chinees karakter. 

Lijkt erop dat ze willekeurig geplaatst zijn zonder betekenis.

April2021 schreef op 25-06-2025 om 22:38:

[..]

Het karakter links van de toiletrol is denk ik Xi 西. Chinees voor west. Het karakter rechts daarnaast is ook Chinees. De andere twee op die muur zijn niks.
op de linker muur is een gedeelte (een radicaal) van een Chinees karakter.

Lijkt erop dat ze willekeurig geplaatst zijn zonder betekenis.

Volgens mij staat er, het toiletpapier is op, je moet één van de gieters gebruiken

Yumi schreef op 26-06-2025 om 00:20:

[..]

Volgens mij staat er, het toiletpapier is op, je moet één van de gieters gebruiken

Oh getsie, zijn die gieters daarvoor! Daar had ik nog niet over nagedacht 😅

Er is veel aan het huis dat me niet bevalt, maar nu zie ik ook nog dat de wc rol verkeerd om hangt...

Wieder schreef op 26-06-2025 om 00:30:

[..]

Oh getsie, zijn die gieters daarvoor! Daar had ik nog niet over nagedacht 😅

Wat dacht je dan, toilet spoelt niet door gebruik de gieter?🤣

Ik ken het gebruik van een gieter of fles water van een rondreis door Indonesië.

Yumi schreef op 26-06-2025 om 00:35:

[..]

Wat dacht je dan, toilet spoelt niet door gebruik de gieter?🤣

Ik ken het gebruik van een gieter of fles water van een rondreis door Indonesië.

Het drong eerlijk gezegd helemaal niet tot me door dat er gieters stonden,  werd afgeleid door al die luide kleuren!

Wieder schreef op 26-06-2025 om 00:37:

[..]

Het drong eerlijk gezegd helemaal niet tot me door dat er gieters stonden, werd afgeleid door al die luide kleuren!

Dat snap ik wel, ik zou geen rust hebben in dat huis met al die kleuren.

Wie wil er in het Blaakse bos wonen? Ze blijven leuk die kubuswoningen, toen ze pas gebouwd waren ben ik er ooit binnen gaan kijken. Kreeg het gevoel, dat ik spontaan een evenwichtsstoornis had opgelopen.

204_2160.jpg

210_2160.jpg

213_2160.jpg

207_2160.jpg

Appartement te koop: Overblaak 107 3011 MH Rotterdam [Funda]

Yumi schreef op 26-06-2025 om 00:59:

Wie wil er in het Blaakse bos wonen? Ze blijven leuk die kubuswoningen, toen ze pas gebouwd waren ben ik er ooit binnen gaan kijken. Kreeg het gevoel, dat ik spontaan een evenwichtsstoornis had opgelopen.

204_2160.jpg

210_2160.jpg

213_2160.jpg

207_2160.jpg

Appartement te koop: Overblaak 107 3011 MH Rotterdam [Funda]

Wat zijn dat een dure krengen geworden zeg….

Het is wel een mooie plek om te wonen,  en het verbaast me dat er blijkbaar zoveel ruimte in die dingen is dat je er met een kind kunt wonen én de kat en eigen slaapkamer kunt geven.  Het lijkt me ook wel gezellig met dat soort van binnenplein.  Maar ik vind dat je beneden veel loze ruimte hebt waar je niks mee kan, en boven veel vloeroppervlak waar je niks mee kan, door al die scheve muren. Die lelijke caravan-eetbank zou ik er sowieso uit willen, op maat gemaakt of niet. En eettafel voor 10 man, als ik 10 man in die ruimte moest proppen, ging ik wel uit eten. 

En die slaapruimte waar 5 slaapplaatsen zijn,  wat wil je daarmee doen? Heel onvrij. En dan die meisjesslaapkamer, ik wil de temperatuur daar niet weten tijdens een hittegolf. Wat is dat toch met al die mensen zonder gordijnen. Hoe laat gaat dat kind in de zomer slapen en hoe vroeg is ze wakker. Zoveel vragen...

En waar laten die mensen hun spullen, ik zie zo weinig kasten. Een lelijke lullige kledingstang,  een rek ergens in een hoekje gepropt en een te lang gordijn (had die strijkplank daar even achter gezet voor de foto's) vind ik geen alternatief voor kasten. Ondanks dat er heel weinig in het huis staat,  vind ik dat het er heel rommelig uitziet door al die schuine lijnen overal. Waarom zijn die dingen ook zo geel trouwens. De omgeving is sfeervol als je met je rug naar die schreeuwerige dingen kijkt. Ik vind het voornamelijk leuk als gedachtenexperiment van de architect. Goed bedacht, niks voor mij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.