Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Schemerlampje
22-01-2025 om 22:16
Wat leuk met die laboratoria en die oude potten en potjes. Volgens mij ligt het hele papieren archief er ook nog.
FaithfulDuck87
23-01-2025 om 07:00
ja dat pand ken ik. Echt mooi pand aan de buitenkant. Nog nooit binnen geweest. Ene kant is 4 verdiepingen en de andere zijde is 3 verdiepingen.
Fleurtje_5
23-01-2025 om 11:56
Schemerlampje schreef op 22-01-2025 om 22:16:
Wat leuk met die laboratoria en die oude potten en potjes. Volgens mij ligt het hele papieren archief er ook nog.
Volgens mij is daar nog gewoon een complete apotheek gevestigd en dat blijft voorlopig ook zo. De verkoop is een soort belegging.
Zie:
Huidige huursituatie
Huurder: Alpega Centraal Apotheek
Huurtermijn: 5 jaren, vervolgens verlengd met perioden van telkens 5 jaren
Ingangsdatum: 1-12-2002
Looptijd tot en met 30-11-2027
Netherfield
07-02-2025 om 19:22
https://www.funda.nl/detail/43882851
Boerderij bij mij in de buurt. Er woonde een oude man die alle moestuinen in zijn eentje deed. En weckte voor in de winter zo te zien. Mooie tegels in de hal. Ik denk dan, iemand maakt er een woonboerderij van en misschien een stukje weide voor een paard ofzo. Maar wat is het voorstel, er appartementen van maken!
FaithfulDuck87
07-02-2025 om 19:34
Netherfield schreef op 07-02-2025 om 19:22:
Boerderij bij mij in de buurt. Er woonde een oude man die alle moestuinen in zijn eentje deed. En weckte voor in de winter zo te zien. Mooie tegels in de hal. Ik denk dan, iemand maakt er een woonboerderij van en misschien een stukje weide voor een paard ofzo. Maar wat is het voorstel, er appartementen van maken!
tja, met de huidige woningnood is dat natuurlijk wel een plan. Maar snap dat buren er mss niet blij van worden
oudmaarnognietkoud
07-02-2025 om 19:44
Die appartementen zou ik ook niet blij van worden. Ik vind dit een mooi pand met toch nog wat authentieke elementen. En een boel achterstallig onderhoud en erg lilikke verbouwingen.
Helaas heb ik het budget er niet voor maar ik weet zeker dat hier nog iets heel moois van te maken valt.
Wieder
07-02-2025 om 19:54
Ik ben altijd verbaasd over de huizenprijzen in Groningen, en wat je kunt kopen voor dat geld. In dit geval ben ik ook verbaasd, maar dan de andere kant op. 1,2 miljoen (vraag me af waar dat op gebaseerd is) en wat er nog bijkomt om dit leefbaar te krijgen...
FaithfulDuck87
07-02-2025 om 20:00
Wieder schreef op 07-02-2025 om 19:54:
Ik ben altijd verbaasd over de huizenprijzen in Groningen, en wat je kunt kopen voor dat geld. In dit geval ben ik ook verbaasd, maar dan de andere kant op. 1,2 miljoen (vraag me af waar dat op gebaseerd is) en wat er nog bijkomt om dit leefbaar te krijgen...
voor een projectontwikkelaar ws een schijntje. Die kan op de moestuin nog wel een appartementencomplex bouwen
Wieder
07-02-2025 om 20:02
Friezinnetje schreef op 07-02-2025 om 20:00:
[..]
voor een projectontwikkelaar ws een schijntje. Die kan op de moestuin nog wel een appartementencomplex bouwen
Daar ben ik dus ook bang voor. Een particulier met dit budget kan heel makkelijk iets aantrekkelijkers kopen dan dit klushuis. Eeuwig zonde wel.
GroenTuintje
07-02-2025 om 20:09
ja bizarre vraagprijs. Gewoon bijna 15k (!) per m2(!) dit zijn gewoon Amsterdamse prijzen 
Netherfield
08-02-2025 om 07:02
Friezinnetje schreef op 07-02-2025 om 20:00:
[..]
In mijn dorp bijten projectontwikkelaars zich vaak stuk op projecten waarbij een huis plat moet voor appartementen. Want half Haren lijkt jurist te zijn, dus komen de buren in bezwaar als er iets komt wat hoger is en inkijk geeft in hun tuin en huis. Ik heb wel eens gehoord dat de moestuin al een kavel zou zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Caroline80
08-02-2025 om 09:38
Netherfield schreef op 08-02-2025 om 07:02:
[..]
In mijn dorp bijten projectontwikkelaars zich vaak stuk op projecten waarbij een huis plat moet voor appartementen. Want half Haren lijkt jurist te zijn, dus komen de buren in bezwaar als er iets komt wat hoger is en inkijk geeft in hun tuin en huis. Ik heb wel eens gehoord dat de moestuin al een kavel zou zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Volgend Funda betreft het inderdaad twee kavels.
Fleurtje_5
08-02-2025 om 18:44
Wat een mooie boerderij. En al dat fruit. Tegels in beide gangen vind ik ook mooi. Wat zal die man genoten hebben van zijn tuin.
Zal die pomp het nog doen?

Fleurtje_5
08-02-2025 om 18:48
Wieder schreef op 07-02-2025 om 19:54:
Uniek pand, omliggende grote tuin. Perceel van 4.067 m² Als ik op zoek zou zijn naar een groot huis en het geld er voor kon opbrengen, zou ik blij worden van zo'n pand en tuin. Maar dan de renovatiekosten zullen niet niks zijn, zelfs als men zelf veel kan renoveren.
Wieder
08-02-2025 om 19:02
Fleurtje_5 schreef op 08-02-2025 om 18:48:
[..]
Uniek pand, omliggende grote tuin. Perceel van 4.067 m² Als ik op zoek zou zijn naar een groot huis en het geld er voor kon opbrengen, zou ik blij worden van zo'n pand en tuin. Maar dan de renovatiekosten zullen niet niks zijn, zelfs als men zelf veel kan renoveren.
Zo groot is het perceel niet en het is ingebouwd in een woonwijk. Het woonoppervlak is 84 m², op zich prima maar er zijn andere woorden dan "groot" die ik daarvoor zou gebruiken. Om het huis naar de moderne wooneisen te brengen mag er een flinke klap geld tegenaan en dan heb ik het nog niet eens over het asbest dak en energielabel G. 1,2 miljoen lijkt me niet bepaald realistisch.