Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627


Bolmieke schreef op 23-03-2024 om 10:52:

092_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-43428294-monnikenstraat-23-h/

Leuke kelderwoning te koop van 27 vierkante meter, zo te zien aan het fluwelen gordijn een bovenbuuv die vanuit huis in de avond en nacht werkzaamheden verricht. En dan moet je maar in slaap zien te komen met dat gebonk boven je maar eerlijk is eerlijk de woning is niet duur

Dit huis heb ik de afgelopen jaren al heel vaak voorbij zien komen op verschillende fora. Echt storm loopt het denk ik niet.

Bolmieke schreef op 23-03-2024 om 10:52:

092_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-43428294-monnikenstraat-23-h/

Leuke kelderwoning te koop van 27 vierkante meter, zo te zien aan het fluwelen gordijn een bovenbuuv die vanuit huis in de avond en nacht werkzaamheden verricht. En dan moet je maar in slaap zien te komen met dat gebonk boven je maar eerlijk is eerlijk de woning is niet duur


Zal er nooit iemand in dat gat zijn gevallen?



102_1440.jpg

Voor zo'n kelderwoning ziet het er netjes uit. Ik bedoel, ik zie geen vochtvlekken. De douche en toilet zien er mooi uit. De tegeltjes van de keuken ook netjes.

Van binnen zijn er trapjes, maar die zie ik niet aan de buitenkant van de deur. Springt men in het gat, of zullen er toch een paar treden zijn?

Mag zoiets wel als woning? Komt toch veel te weinig daglicht binnen?

BlairW schreef op 23-03-2024 om 14:40:

Mag zoiets wel als woning? Komt toch veel te weinig daglicht binnen?

Vraag ik mij ook af

oudmaarnognietkoud schreef op 23-03-2024 om 11:42:

[..]

Nou dik 8.500 euro per m2 vind ik behoorlijk aan de prijs hoor. En die foto's van de straat zijn vast heel vroeg in de ochtend genomen, geen auto te bekennen.

Ik verbaasde mij over de WOZ-waarde van €44.000. Al jaren, sinds 2020 niet gestegen of gedaald. Dus krijg het gevoel dat daar wat raars aan de hand is.

mut schreef op 23-03-2024 om 11:53:

Foto's van de deur zijn verschillend, de ene keer een dichte deur met buiten een brievenbus erop , dan weer een glazen deur. Aan beide kanten van de studio een deur naar buiten, maar wat zit er daar? En hoe kon je naar beneden om naar binnen te gaan?

Heb ik ook m’n verstand op zitten te verkijken, maar het is toch echt dezelfde deur, althans, op dezelfde plek. Misschien kan er een paneel ingezet worden ter verduistering?

Buiten zijn wel treetjes lijkt me. De buren hebben op dezelfde diepte een trapje van drie treetjes omhoog, dan kan 3 treetjes omlaag vast ook. Hoewel dat nog steeds maar 60 cm is en de deur lijkt lager te zitten…

Maargoed, triest hok en ik denk dat er meerdere malen per week van het trapje af tegen je deur gezeken wordt op die locatie. 

die kelder lijkt wel een isoleercel / peeskamertje daar ga je toch niet vrijwillig in zitten?

Fleurtje_5 schreef op 18-03-2024 om 01:33:

[..]

Of parkeerplaatsen.

Die kans is klein, Delft is bezig auto's van de straat te krijgen en beperkt het aantal parkeerplaatsen in het centrum juist.

En voor een woning is het postzegeltje te klein want er is wel een noodzaak recht van overpad anders kun je de toren niet bereiken.

mut schreef op 23-03-2024 om 11:53:

Foto's van de deur zijn verschillend, de ene keer een dichte deur met buiten een brievenbus erop , dan weer een glazen deur. Aan beide kanten van de studio een deur naar buiten, maar wat zit er daar? En hoe kon je naar beneden om naar binnen te gaan?


Dat is ook wat ik me afvroeg. Op de tekening zijn we de trapjes binnenshuis afgebeeld maar niet aan de buitenkant. Het lijkt zo'n keldergat waar men vroeger de aardappels de kelder in kieperde.

096_1440.jpg

Op deze foto staat de deur open. En er zit idd een brievenbus op.




092_1440.jpg

En op deze is de zelfde deur open.

086_360x240.jpg

En dicht. Zonder brievenbus.

080_1440.jpg

Er is wel daglicht. En geen schaduw van een brievenbus. Maar volgens mij is dit dezelfde deur in dezelfde ruimte van de slaapkamer. Zie tv en verwarming.

081_1440.jpg

De deur grenst aan de slaapkamer.

082_1440.jpg

Het raampje naast de deur is afgeplakt, maar volgens mij ook het glazen gedeelte van de deur.

091_1440.jpg

Want dit is een andere deur in een andere ruimte

het is gewoon een absurde ‘woning’ met een absurde prijs  knettergek daar in A’dam

Volgens mij zijn er gewoon op 2 momenten foto’s gemaakt. 1 Met de nieuwe deur met raam en 1 met de oude. En ze hebben ook meteen even opgeruimd toen die nieuwe deur kwam.

BlairW schreef op 24-03-2024 om 11:06:

Volgens mij zijn er gewoon op 2 momenten foto’s gemaakt. 1 Met de nieuwe deur met raam en 1 met de oude. En ze hebben ook meteen even opgeruimd toen die nieuwe deur kwam.

Denk ik ook want bij de ene serie zie je een kastje onder de tv staan, bij de andere een rekje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.