Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Ov alleen in de randstad goed geregeld

Hé, hè, op zich iets wat menigeen al jaren zegt maar eindelijk is het ook onderzocht en bewezen. Het ov buiten de randstad is belabberd.

En daarmee is ook de spiraal duidelijk want omdat het er niet is is het gebruik laag, waardoor het niet winstgevend is en het verder afgebroken wordt. 

https://www.ad.nl/auto/auto-wint-in-grote-delen-van-nederland-van-trein-bus-en-fiets-heilige-koe-blijkt-onontbeerlijk~a2763218/


Nou inderdaad 'hè hè' ...voor ons hier in Zeeland een enorme open deur dit.

Goh, dat wisten mensen buiten de randstad nog niet. Hier is het ook belabberd- Vrijwel alleen een bus naar het station, of naar het station in de stad verderop. Maar dat is één lijn. Ze rijden letterlijk tussen die twee stations.

Hier in de  polder is het ook niet goed geregeld tussen sommige dorpen . Door de weeks 1 bus per uur tot 19.30 en in het weekend niets . Ik pak dan de fiets en als het regent de auto dan maar .

De NS is ook hard bezig om het in de randstad om zeep te helpen. Wat een drama steeds.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-10-2022 om 09:00

Is dit weer een ellendig bijeffect van de privatisering en liberalisering van publieke diensten? Want tja, dan moet het in de eerste plaats winstgevend zijn. En dan vallen de minder lucratieve regios snel buiten de boot.

Hier in de polder in de buitenranden van de randstad is het ook prut. Veel buslijnen zijn opgeheven en het dichtstbijzijnde ziekenhuis kost me 50 minuten met het OV. 

Volgens mij is OV alleen handig in de grote steden en als je van stad naar stad moet. Verder is het hopeloos. 

Ja, ontzettend open deur. Door de weeks één bus per uur en op zaterdag een belbus en op zondag niks. Waardeloos. 
Wat mij het meeste stoort is dat er geen OV voorzieningen zijn naar natuurgebieden. 

Hele slechte zaak. Je moet daar als overheid toch in investeren als je mensen zoveel mogelijk de auto uit wilt hebben. Maar ook voor scholieren is het belangrijk dat ze naar scholen en sportclubs kunnen zonder ze heel erg beperkt worden in hun keuze door gebrek aan ov. Of ouderen die geen auto meer kunnen rijden.

Ik heb geen auto en er zijn regelmatig plekken in Nederland waar ik graag heen zou willen op vakantie, maar waar ik niet goed kan komen met ov. En het wordt al jaren slechter in plaats van beter helaas.

Martje80 schreef op 31-10-2022 om 09:04:

Ja, ontzettend open deur. Door de weeks één bus per uur en op zaterdag een belbus en op zondag niks. Waardeloos.
Wat mij het meeste stoort is dat er geen OV voorzieningen zijn naar natuurgebieden.

Ja inderdaad! 

Overal parkeerplaatsen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer enzo, maar als je met ov wilt komen wandelen heb je een probleem.

Op zondag niks vind ik ook altijd bizar.

Rondstruiner schreef op 31-10-2022 om 09:08:

Hele slechte zaak. Je moet daar als overheid toch in investeren als je mensen zoveel mogelijk de auto uit wilt hebben. Maar ook voor scholieren is het belangrijk dat ze naar scholen en sportclubs kunnen zonder ze heel erg beperkt worden in hun keuze door gebrek aan ov. Of ouderen die geen auto meer kunnen rijden.

Ik heb geen auto en er zijn regelmatig plekken in Nederland waar ik graag heen zou willen op vakantie, maar waar ik niet goed kan komen met ov. En het wordt al jaren slechter in plaats van beter helaas.

Sinds mensenheugenis wordt het verantwoordelijk ministerie aangestuurd door vvd of cda. Dus autoverkeer.

Gr Angela 

Ik ben blij dat ik m’n rijbewijs heb, want die wachttijd tot je weer af mag rijden loopt ook nogal op..

Coreopsis schreef op 31-10-2022 om 09:00:

Is dit weer een ellendig bijeffect van de privatisering en liberalisering van publieke diensten? Want tja, dan moet het in de eerste plaats winstgevend zijn. En dan vallen de minder lucratieve regios snel buiten de boot.

Ja, maar daar hoeft het niet eens voor geprivatiseerd te zijn. Ook overheidsdiensten kunnen lijden onder de gedachte dat ze 'geen verlies mogen lijden'.

Ooit was er een idee dat je nutsvoorzieningen hebt, dus voorzieningen tot nut van iedereen. En die kosten geld en dat geld heb je er voor over omdat je vindt dat die voorzieningen er moeten zijn. Ook in de buitengebieden.

Als je beleid gaat maken met termen als 'exploitatie' en 'kostendekkend' en 'aanbesteden' dan doe je het voor de laagste kosten en alleen nog daar waar 'rendement' te halen valt.

Mijn man werkt in het Ov. Weet je waarom heel veel lijnen geschrapt worden?
Personeelstekort.  En dat wordt nog veel erger.

het ov is ook nog eens best duur. 
Ook in de randstad is het ov niet overal zo goed als in de grote steden. 

Madeliefjees schreef op 31-10-2022 om 10:26:

Mijn man werkt in het Ov. Weet je waarom heel veel lijnen geschrapt worden?
Personeelstekort. En dat wordt nog veel erger.

Sorry maar dat is een vrij recent fenomeen. Ik woonde 20jr terug al in een dorp met in het weekend een keer per twee uur een belbus. En dan hadden wij nog mazzel dat het dorp aan de doorgaande weg lag en we dus überhaupt een bushalte hadden. Omringende dorpen moesten eerst minimaal 5km fietsen om in de buurt van een bushalte te komen. Mijn middelbare school was 17km verderop, dan moest ik 2x overstappen. Op de fiets ging echt sneller. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.