Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje

Friezinnetje

09-01-2022 om 14:27 Topicstarter

oh dat is leuk RedRoseThorn!

Ah wat was het ineens lekker met de zon erbij , ik heb wat in de tuin gewroet. Planten afgeknipt die het zicht op de vogels belemmeren. Vogels gevoerd. Blaadjes geveegd. Beetje cacaodoppen gestrooid. Ik wil nog meer van dit soort dagen, koud en zonnig zodat ik mijn boom en de druif kan snoeien voordat de hooikoorts weer toeslaat! Ik wil mijn moestuintje nog fatsoeneren en en en...

Zijn jullie nog in de tuin aan de slag geweest?

Friezinnetje

Friezinnetje

09-01-2022 om 16:29 Topicstarter

ToetieToover schreef op 09-01-2022 om 16:28:

Ah wat was het ineens lekker met de zon erbij , ik heb wat in de tuin gewroet. Planten afgeknipt die het zicht op de vogels belemmeren. Vogels gevoerd. Blaadjes geveegd. Beetje cacaodoppen gestrooid. Ik wil nog meer van dit soort dagen, koud en zonnig zodat ik mijn boom en de druif kan snoeien voordat de hooikoorts weer toeslaat! Ik wil mijn moestuintje nog fatsoeneren en en en...

Zijn jullie nog in de tuin aan de slag geweest?

nee, daar kom ik tot het voorjaar niet meer in. Alles moet het zo maar de winter door komen en dan zie ik dan wel weer. 

Ik doe af en toe een klein opruim klusje en kijk de sneeuwklokjes de grond uit. Man heeft een wiebelend vlonderpad  opnieuw gelegd.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-01-2022 om 17:11

Ik doe nu niks in de tuin, maar ben bezig met een nieuw ontwerp. We willen de hele tuin op de schop gooien en opnieuw beginnen.  Het is nu echt een zooitje, met te weinig vaste groene struiken/planten.  Best leuk om over na te denken  en hier in dit topic inspiratie op te doen😃

Nee, ik doe nu ook  iets in de tuin.
In het voorjaar weer.
Al zie ik her en der al wel wat voorjaarsbloeiers omhoog komen

ToetieToover schreef op 09-01-2022 om 16:28:

Ah wat was het ineens lekker met de zon erbij , ik heb wat in de tuin gewroet. Planten afgeknipt die het zicht op de vogels belemmeren. Vogels gevoerd. Blaadjes geveegd. Beetje cacaodoppen gestrooid. Ik wil nog meer van dit soort dagen, koud en zonnig zodat ik mijn boom en de druif kan snoeien voordat de hooikoorts weer toeslaat! Ik wil mijn moestuintje nog fatsoeneren en en en...

Zijn jullie nog in de tuin aan de slag geweest?


Heel goed dat je dat even meldt....dat moet ik ook nog doen. Het is immers weer jauari.

Ik heb tot nu toe alleen gekeken of de bollen al boven de grod komen en dat komen ze inderdaad. 

 Hier ook geen actie in de tuin behalve vogels voeren en de bollen omhoog kijken (hier ook al groene sprietjes)

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-01-2022 om 15:02

Ik weet niet waar ik het heb gelezen dat iemand zei dat de vogels het voer van de buren wel eten en die van hem/haar niet. Als het een silo is, kijk er even naar. Door de vele regen en hoge luchtvochtigheid gaat het voer veel sneller schimmelen. Heb gisteren de mijne schoon moeten maken.

In het voorjaar zit ik binnen door de hooikoorts dus ik doe zoveel mogelijk in de winter al. Vandaag is de grond bevroren, ik ben blij dat ik niets hoef te graven! 

Vandaag alle verdorde clematisgroei tussen de klimop weggehaald en de klimroos gesnoeid. Ik haal van de roos ook direct alle blad af zodat hij zichzelf niet besmet met roest.

Plannen maken is altijd leuk. Ik ga mijn moestuinzaden eens tevoorschijn halen, goed idee.

Ik zag onkruid in de tuin… moet er binnenkort toch maar even in aan de slag dan. 

Ik heb zojuist een druif en een klimroos gesnoeid. Mijn vingers vroren er bijna af. Het is hier -3 in de schaduw.....koud!!

duet schreef op 11-01-2022 om 13:16:

Ik heb zojuist een druif en een klimroos gesnoeid. Mijn vingers vroren er bijna af. Het is hier -3 in de schaduw.....koud!!

Brrrr 

Ik heb zaterdag ook de druif gesnoeid en alvast tuinbonen voorgezaaid. De bloembollen komen hier ook al op.

Ik moest de oude bloemen nog uit de hortensia halen, net even gedaan. Die heeft al dikke knoppen zag ik!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.