Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

Tuinfluiter
08-09-2021 om 18:30
Ieke78 schreef op 08-09-2021 om 17:38:
[..]
Oh wat een mooie tulpen! Ga ze straks aan vriendjelief laten zien voor in onze tuin. Hopelijk vindt hij ze ook mooi
Zijn inderdaad heel mooi. Niet laten zien gewoon planten dan ziet hij ze in het voorjaar wel
.
Tuinfluiter
08-09-2021 om 18:51

Na drie dagen wandelen in zuid Limburg vandaag een rustig dagje in de tuin. Een kruisspin heeft een web gemaakt in de parasol en een mannetje ( de kleine ) probeert haar te bevruchten.
duet
08-09-2021 om 20:58
Tuinfluiter schreef op 08-09-2021 om 18:51:
Na drie dagen wandelen in zuid Limburg vandaag een rustig dagje in de tuin. Een kruisspin heeft een web gemaakt in de parasol en een mannetje ( de kleine ) probeert haar te bevruchten.
Leuk om naar te kijken! Ik had gisteren 2 parende tijgerslakken aan mijn deurkozijn hangen. Ik wist niet wat ik zag!
Ik heb echt met verbazing zitten kijken. Heb ze toen voorzichtig op een schepje over de heg gegooid. Achteraf toch maar even gaan inlezen en toen bleek dat tijgerslakken juist naaktslakken eten en dat er zelfs heuse slakkenbestellingen bestaan, waarbij je de tijgerslak per post thuis gestuurd krijgt om in je tuin uit te zetten. Nu heb ik spijt dat ik ze verhuisd heb!
DownrightChinchilla41
08-09-2021 om 21:07
duet schreef op 08-09-2021 om 20:58:
[..]
Leuk om naar te kijken! Ik had gisteren 2 parende tijgerslakken aan mijn deurkozijn hangen. Ik wist niet wat ik zag!
Ik heb echt met verbazing zitten kijken. Heb ze toen voorzichtig op een schepje over de heg gegooid. Achteraf toch maar even gaan inlezen en toen bleek dat tijgerslakken juist naaktslakken eten en dat er zelfs heuse slakkenbestellingen bestaan, waarbij je de tijgerslak per post thuis gestuurd krijgt om in je tuin uit te zetten. Nu heb ik spijt dat ik ze verhuisd heb!
Oh dat wist ik dus ook niet, ik dacht naaktslak is naaktslak ondanks de tekening. Die laat ik voortaan ook lekker verder glijden. Fijn dat je het gedeeld hebt! 
duet
08-09-2021 om 21:16
Yolo schreef op 08-09-2021 om 21:07:
[..]
Oh dat wist ik dus ook niet, ik dacht naaktslak is naaktslak ondanks de tekening. Die laat ik voortaan ook lekker verder glijden. Fijn dat je het gedeeld hebt!
Ja, er schijnt echt een handel in te zijn ter bestrijding van de gewone naaktslak. Ik ben zojuist nog wat voer voor de egel gaan leggen en er zat alweer een tijgerslak op mijn deurkozijn. Dit keer een jonkie. Ze vinden de deur van de bijkeuken blijkbaar bijzonder aantrekkelijk.
Dit keer de slak maar lekker laten gaan, was duidelijk op weg richting de tuin voor een maaltje.
DownrightChinchilla41
08-09-2021 om 21:18
duet schreef op 08-09-2021 om 21:16:
[..]
Ja, er schijnt echt een handel in te zijn ter bestrijding van de gewone naaktslak. Ik ben zojuist nog wat voer voor de egel gaan leggen en er zat alweer een tijgerslak op mijn deurkozijn. Dit keer een jonkie. Ze vinden de deur van de bijkeuken blijkbaar bijzonder aantrekkelijk.
![]()
Dit keer de slak maar lekker laten gaan, was duidelijk op weg richting de tuin voor een maaltje.
Oh beter kleintjes worden ook groot, bij mij zitten ze elke keer bij,onder en in de kliko..
Apatura
09-09-2021 om 02:28
https://www.waschbaer.nl/magazine/diy-tuinbewatering/?utm_source=facebook.com&utm_medium=cpc&utm_campaign=Magazin&utm_country=NL&em_src=socialmedia&em_cmp=fb-p%2Fmag%2Fmb%2Fnp&fbclid=IwAR3_QiyCZeTcTUBfJlyXYnEPqrKgavvsuBBkTmI-6ZvaNfl5LMGey5TZu-A
Ik kreeg deze blog als reclame op facebook. Wel een heel handig idee. Ik ga eens kijken of ik er 2 in mn verhoogde border kan zetten.
QuarrelsomeSnail25
09-09-2021 om 07:59
Wat een goed idee, die ollas! 
Maar wat een vreselijke praktijken om slakken per post te versturen!
Wie heeft dát in hemelsnaam ooit bedacht?
wild-flower
09-09-2021 om 10:10
Tuinfluiter schreef op 08-09-2021 om 18:55:
Deze Kardoen zagen wij in kasteeltuin Oud-Valkenburg.
Prachtig !
Pimpom
09-09-2021 om 17:55
RedRoseThorn schreef op 08-09-2021 om 09:56:
Ik ga altijd goed op before en after foto's. Half jaar geleden VS nu
Altijd leuk voor en na foto's!
Verbaasd mij altijd weer hoe snel alles groeit en hoe groen het dan weer is.
Pimpom
09-09-2021 om 17:58
duet schreef op 08-09-2021 om 21:16:
[..]
![]()
Ze zijn wel enorme veelvraten, meer dan de 'gewone' naaktslak. Ik gooi ze altijd een eindje verderop de gemeentetuin in, mogen ze dat opeten ipv zich tegoed doen aan mijn moestuin
Pimpom
09-09-2021 om 18:14
Gisteren trouwens naar tuincentrum het Oosten geweest in Aalsmeer. Was superrustig, dat was wel fijn...ook inderdaad enorm groot!
Heb er een paar uur rondgeslenterd, heel veel planten en nogal bijzondere dingen op de deco afdeling (oa hele grote houtsnijwerken en bronsbeelden van een paar duizend euro!).
Ik ga nog een keer terug als ze kerstspul hebben, daar waren ze al mee bezig om neer te zetten.
Natuurlijk ook het één en ander gekocht 😁
Een klein kasje voor gebruik in het voorjaar, een gele framboos die ik met een nieuw bamboe rekje in een pot heb gezet:

Meerdere vaste planten:

Vandaag alles geplant! De Calamintha staat nog volop in bloei en in no time zaten er 3 bijen op 🥰
Net ook de leibomen en de klimop gesnoeid, beetje onkruid eruit getrokken, heerlijk gerommeld!
ShowyHummingbird30
09-09-2021 om 18:36
Pimpom schreef op 09-09-2021 om 18:14:
Meerdere vaste planten:
Vandaag alles geplant! De Calamintha staat nog volop in bloei en in no time zaten er 3 bijen op 🥰
Net ook de leibomen en de klimop gesnoeid, beetje onkruid eruit getrokken, heerlijk gerommeld!
Wat lief dat ik bij jou in de tuin mag komen wonen!