Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik doe even een update over de tuin van mijn zoon van het huis die hij net gekocht heeft. Nu ik het goed gezien heb valt er niet zo veel weg te geven. Er staan 3 hele grote dennenbomen die eruit moeten. Officieel heb je daar in onze gemeente een kapvergunning voor nodig en dan moet je er ook iets voor terug plaatsen. Mijn zoon sprak zijn buurman en hij zei dat hij die grote bomen weg wilde hebben omdat hij daar ook een terras wil. De buurman was erg blij want hij wilde die bomen al jaren weg want die bomen gaven overlast in zijn tuin met afval. Dat spaart dan weer geld uit voor een kapvergunning.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

22-08-2021 om 22:57

Friezinnetje schreef op 22-08-2021 om 22:46:

[..]

ik heb het super egehd.Ik denk een klein betetje smoor thuis gekomen

Fijn! lekker toch haha 

watertoren schreef op 22-08-2021 om 22:57:

Ik doe even een update over de tuin van mijn zoon van het huis die hij net gekocht heeft. Nu ik het goed gezien heb valt er niet zo veel weg te geven. Er staan 3 hele grote dennenbomen die eruit moeten. Officieel heb je daar in onze gemeente een kapvergunning voor nodig en dan moet je er ook iets voor terug plaatsen. Mijn zoon sprak zijn buurman en hij zei dat hij die grote bomen weg wilde hebben omdat hij daar ook een terras wil. De buurman was erg blij want hij wilde die bomen al jaren weg want die bomen gaven overlast in zijn tuin met afval. Dat spaart dan weer geld uit voor een kapvergunning.

Wat zonde dat hij direct alles er uit gaat halen. Bomen boven een terras is heerlijk, lekker koel in de zomer zonder gedoe met parasols. 

Ze nemen water van de regen op zodat je geen wateroverlast krijgt en bovendien zitten ze vol dieren. 

Laten staan dus! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-08-2021 om 23:11

tralalalalalalalla ik ben weer this

Aaaanne schreef op 22-08-2021 om 23:03:

[..]

Wat zonde dat hij direct alles er uit gaat halen. Bomen boven een terras is heerlijk, lekker koel in de zomer zonder gedoe met parasols.

Ze nemen water van de regen op zodat je geen wateroverlast krijgt en bovendien zitten ze vol dieren.

Laten staan dus!

Het zijn lelijke dennenbomen en die staan precies op de plaats waar hij een terras wil . 

Yolo schreef op 22-08-2021 om 22:57:

[..]

Ja ik raap ze ook, en er is weer een egel in de tuin die meehelpt. Maar echt veel slakken dit jaar, niet normaal meer.

Leuk, een egel 

En nee, niet leuk, slakken. Bij mijn hebben van alle 20 plantjes ook alleen de zomerbloemen die ik in een pot heb gehouden het overleefd dit jaar 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

22-08-2021 om 23:18

Aaaanne schreef op 22-08-2021 om 23:16:

[..]

Leuk, een egel

En nee, niet leuk, slakken. Bij mijn hebben van alle 20 plantjes ook alleen de zomerbloemen die ik in een pot heb gehouden het overleefd dit jaar

Wel een brutale, ze is al 3 keer in huis gekomen via de achterdeur die open stond haha. De kluiven van de hond met merg zijn favoriet heb ik gemerkt 😂

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-08-2021 om 23:18

watertoren schreef op 22-08-2021 om 22:57:

Je denkt dan dat de directe buur de enige is die dit kan aangeven? 

Ik heb een paar dagen geleden vernomen dat mijn buurvrouw gaat verhuizen naar een nabije stad. Heel begrijpelijk want ze wordt al iets ouder en dan is alles op wandelafstand zonder dat ze een grote tuin heeft om te onderhouden.
Tussen onze percelen staat een beukenhaag met aan haar kant een hoop bomen (oude treurwilg en eik, en nog wat anderen), hoop heel erg dat de nieuwe bewoners de bomen zullen behouden. 's Morgens is het een fluitconcert van alle vogeltjes die erin huizen en als ik op het terras zit kijk ik naar een zee van groen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-08-2021 om 23:20

Friezinnetje schreef op 22-08-2021 om 23:11:

tralalalalalalalla ik ben weer this

Slaap lekker, zodat je taalkunst zich kan herstellen. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

22-08-2021 om 23:21

Valdemar schreef op 22-08-2021 om 23:20:

[..]

Valdemar schreef op 22-08-2021 om 23:18:

[..]

Je denkt dan dat de directe buur de enige is die dit kan aangeven?

Ik heb een paar dagen geleden vernomen dat mijn buurvrouw gaat verhuizen naar een nabije stad. Heel begrijpelijk want ze wordt al iets ouder en dan is alles op wandelafstand zonder dat ze een grote tuin heeft om te onderhouden.
Tussen onze percelen staat een beukenhaag met aan haar kant een hoop bomen (oude treurwilg en eik, en nog wat anderen), hoop heel erg dat de nieuwe bewoners de bomen zullen behouden. 's Morgens is het een fluitconcert van alle vogeltjes die erin huizen en als ik op het terras zit kijk ik naar een zee van groen.

Mijn zoon heeft gelukkig een stenen schutting aan beide kanten  en dus geen last van ongedierte. Er zijn gewoon 3 hele grote lelijke bomen die eruit gaan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-08-2021 om 08:25

watertoren schreef op 22-08-2021 om 23:30:

[..]

Mijn zoon heeft gelukkig een stenen schutting aan beide kanten en dus geen last van ongedierte. Er zijn gewoon 3 hele grote lelijke bomen die eruit gaan.

ik snap  niet waarom je hier mee schrijft. Je bent continu bezig met stoken. Alles is vies, ongedierte, stofzuigen in de tuin. Alles waar wij voor zijn, vind jij niets en omgekeerd. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-08-2021 om 10:15

Valdemar schreef op 22-08-2021 om 23:20:

[..]

Ik ben er weer. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-08-2021 om 10:30

Goeiemorgen Friez! Je schrijft gelukkig weer leesbaar .

Sophia_!

Sophia_!

23-08-2021 om 10:31

Friezinnetje schreef op 23-08-2021 om 10:15:

[..]

Ik ben er weer.

het was vast heel gezellig 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.