Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 22:37

duet schreef op 05-08-2021 om 22:33:

[..]

Dat is de stadsreus!! Had ik een paar jaar geleden ook een enorm exemplaar van in mijn vlinderstruik. Eerst schrok ik me een ongeluk om vervolgens te zien dat het zweefvliegachtige was. Zie ze nu wel vaker, maar nooit meer zo groot als toen.

Ik schrok me de eerste keer ook dood, ze zijn gigantisch groot! Er zitten er veel hier elke zomer, maar ze doen echt helemaal niks gelukkig, behalve snoepen van de vlinderstruik.  

Hèhè,  nu weet ik eindelijk wat ze zijn, ik kon het nergens vinden 

Oh wat grappig, die heb ik dus ook! Ook op de vlinderstruik. Dacht ook dat het een hoornaar was. Weer wat geleerd

Sophia_!

Sophia_!

05-08-2021 om 23:08

Moosey schreef op 05-08-2021 om 22:57:

Oh wat grappig, die heb ik dus ook! Ook op de vlinderstruik. Dacht ook dat het een hoornaar was. Weer wat geleerd

Gelukkig is het geen hoornaar, brrrrr...

Die zijn ook niet agressief hoor. Zien er alleen wel indrukwekkend uit ja. 

Nog nooit eerder van de stadsreus gehoord, weer wat nieuws geleerd 😁

Mijn man heeft een compostbak gebouwd

RU7DfRM.jpg

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 13:02

Myrdal schreef op 06-08-2021 om 11:37:

RU7DfRM.jpg

Leuk! 1 tip laat een klein stukje gaas open, dan heb je kans dat er een egel in gaat wonen Het zijn goede slakkenbestrijders.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 13:03

Moosey schreef op 06-08-2021 om 10:33:

Die zijn ook niet agressief hoor. Zien er alleen wel indrukwekkend uit ja.

Hier zat pas een hoornaar die was knap vervelend, bleef maar achter me aan vliegen

Sophia_!

Sophia_!

06-08-2021 om 13:07

RU7DfRM.jpg

Dat ziet er mooi uit, dat kan ik ook wel doen achter de schuur. Daar is nog een loos hoekje. 

Wij hebben hem ook in een hoekje achter het schuurtje 🙂

@Yolo: goede tip, gaan we doen.
We hebben in een ander loos hoekje wel een bult takken liggen, daar hoopte ik ook al op een egel...

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 18:05

Myrdal schreef op 06-08-2021 om 17:39:

Wij hebben hem ook in een hoekje achter het schuurtje 🙂

@Yolo: goede tip, gaan we doen.
We hebben in een ander loos hoekje wel een bult takken liggen, daar hoopte ik ook al op een egel...

Ik heb er onderin een emmer staan op zijn kop met een opening eruit gesneden, daaroverheen al het groenafval. Favoriete plekje van de egel hier, en ook in de winter een lekker geïsoleerd huisje

Zijn echt nuttige,leuke en lieve diertjes, hier zit er 1 die komt gewoon door de achterdeur naar binnen 😍 Op zoek naar hondenkluiven waar merg aanzit haha, snoeperd. Ze herkennen je ook echt aan je geur en als er hier vreemden zijn dan zie je hem niet, voor de hond ook totaal niet bang en hond vind het wel gezellig

Moosey schreef op 01-08-2021 om 22:19:

[..]

Hee leuk Duet! Veel plezier. Loop zeker ook naar de tuin achter het hotel, die is op zich minder spectaculair dan wat er tussen restaurant en hotel zit, maar er staat een schitterende muur omheen, helemaal gebouwd van brokstukken van allerlei oude gebouwen (en ergens zit er een Amsterdams paaltje in verwerkt, of ineens een marmeren wasbak, een Grieks aandoende pilaar…) echt heel gaaf.
En als je nog tijd hebt zit de winkel van Vreeken natuurlijk in Dordt, maar dat wist je vast al (en zo nee: daar wil je heen. Zaadjeswalhalla)

Ik heb het amsterdammertje niet kunnen vinden helaas, wel de marmeren brokstukken, de stukjes tegel en spiegel. En ik heb wat zaaddozen van de lichtgele stokroos bij die muur meegenomen. Mijn vriendin woont in Dordt en wist mij heel veel te vertellen over villa augustus en de tuin, dus het was een erg leuke middag. Heerlijke afternoon tea gehad daar.

RU7DfRM.jpg

Heel mooi!! Daar past heel wat in!

Mijn egel woont nog niet in het egelhuis. Ze eet wel iedere avond al het eten uit het gangetje in het huis. Ik zie ook aan de bladeren die nu in het gangetje liggen dat ze in het huis is geweest. vandaag even het dakje gelicht om te zien of ze er in lag te slapen, maar helaas het huis is leeg. 
Mijn vriendin uit Dordt vertelde dat egels heel eigenwijs zijn. Zij hadden ook een prachtig egelhuis neergezet, maar hun egel bleef slapen in een vouw van een bijna lege potgrondzak die in een hoekje van de tuin lag. 
Ik wacht het maar af. Misschien als het straks kouder wordt, dat ze dan wel voor een warm droog holletje kiest. Er lag vanmorgen wel verse egelpoep voor mijn tuindeur. Wie weet was ze wel knorrig op zoek naar mij omdat ik gisteren geen kattenbrokjes had neergelegd maar rozijnen....

BrightEchidna89

BrightEchidna89

06-08-2021 om 20:54

Yolo schreef op 06-08-2021 om 18:05:

[..]

Ik heb er onderin een emmer staan op zijn kop met een opening eruit gesneden, daaroverheen al het groenafval. Favoriete plekje van de egel hier, en ook in de winter een lekker geïsoleerd huisje

Zijn echt nuttige,leuke en lieve diertjes, hier zit er 1 die komt gewoon door de achterdeur naar binnen 😍 Op zoek naar hondenkluiven waar merg aanzit haha, snoeperd. Ze herkennen je ook echt aan je geur en als er hier vreemden zijn dan zie je hem niet, voor de hond ook totaal niet bang en hond vind het wel gezellig

Leuke tip. 

Wij hebben jarenlang een egel gehad die telkens van de kattenbrokjes kwam snoepen, maar ik denk dat hij naar de buren verhuist is sinds zij een egelhuisje hebben geplaatst.

Schattige beestjes zou ik ze wel niet direct noemen, eerder een magneet voor teken. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 20:58

duet schreef op 06-08-2021 om 18:53:

Mijn egel woont nog niet in het egelhuis. Ze eet wel iedere avond al het eten uit het gangetje in het huis. Ik zie ook aan de bladeren die nu in het gangetje liggen dat ze in het huis is geweest. vandaag even het dakje gelicht om te zien of ze er in lag te slapen, maar helaas het huis is leeg.
Mijn vriendin uit Dordt vertelde dat egels heel eigenwijs zijn. Zij hadden ook een prachtig egelhuis neergezet, maar hun egel bleef slapen in een vouw van een bijna lege potgrondzak die in een hoekje van de tuin lag.
Ik wacht het maar af. Misschien als het straks kouder wordt, dat ze dan wel voor een warm droog holletje kiest. Er lag vanmorgen wel verse egelpoep voor mijn tuindeur. Wie weet was ze wel knorrig op zoek naar mij omdat ik gisteren geen kattenbrokjes had neergelegd maar rozijnen....

Als ik jou was zou ik het voer wat verder van het huisje leggen (in stappen) voer trekt ook andere dieren aan, misschien voelt de egel zich daarom niet genoeg op zijn gemak om in het huisje te slapen. Die tip kreeg ik van de egelbescherming toen ik een opvangegel had, niet te dicht bij het huisje voeren. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.