Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2


Netherfield schreef op 22-05-2024 om 09:42:

[..]

Ik zie nog heel veel stenen anders.

 nou idd

Ik zie nog liever een onkruidveld inheemse planten die zichzelf gevestigd hebben, dan een tegeltuin. Wat is dat toch, waar is dat vandaan gekomen, dat een tuin niet netjes zou zijn als er inheemse planten groeien? We hebben hier geen slangen of andere gevaarlijke dieren die zich in hoge beplanting of hoog gras kunnen verschuilen. Wil je onderhoudsarm: ruk die tegels eruit op alle plekken behalve daar waar ze handig zijn (looppad, zitplek) en verder laat je alles lekker groeien en bloeien. Een natuurgebied vinden we toch ook prachtig?

SuperCow schreef op 22-05-2024 om 08:28:

[..]


Eén stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen.

- Herman Finkers




(ik heb een behoorlijke hekel aan cabaret, maar er zijn 2 cabaretiers die ik echt kan waarderen. Herman is de ene)

ToetieToover schreef op 22-05-2024 om 15:34:

Ik zie nog liever een onkruidveld inheemse planten die zichzelf gevestigd hebben, dan een tegeltuin. Wat is dat toch, waar is dat vandaan gekomen, dat een tuin niet netjes zou zijn als er inheemse planten groeien? We hebben hier geen slangen of andere gevaarlijke dieren die zich in hoge beplanting of hoog gras kunnen verschuilen. Wil je onderhoudsarm: ruk die tegels eruit op alle plekken behalve daar waar ze handig zijn (looppad, zitplek) en verder laat je alles lekker groeien en bloeien. Een natuurgebied vinden we toch ook prachtig?

Je weet wel dat heel veel inheemse planten geel bloeien?

Moosey schreef op 22-05-2024 om 18:53:

[..]


(ik heb een behoorlijke hekel aan cabaret, maar er zijn 2 cabaretiers die ik echt kan waarderen. Herman is de ene)

Mama-Inge

Mama-Inge

23-05-2024 om 06:25 Topicstarter

Moosey schreef op 22-05-2024 om 18:54:

[..]

Je weet wel dat heel veel inheemse planten geel bloeien?

Geel overheerst op dit moment mijn tuin.

Moosey schreef op 22-05-2024 om 18:54:

[..]

Je weet wel dat heel veel inheemse planten geel bloeien?

Hahaha ik heb geen natuurtuin, ik ben een tuin-dictator. Tot mijn grote vreugde zag ik bij Intratuin een vak vol met inheemse planten! Ik heb een paarsbloeiende (kogeldistel) en blauwbloeiende (cichorei) meegenomen 


Toch warm ik langzaam op, ik heb oranje in de tuin. Staat erg leuk tussen al dat paars en blauw 

ToetieToover schreef op 23-05-2024 om 16:46:

[..]

Hahaha ik heb geen natuurtuin, ik ben een tuin-dictator. Tot mijn grote vreugde zag ik bij Intratuin een vak vol met inheemse planten! Ik heb een paarsbloeiende (kogeldistel) en blauwbloeiende (cichorei) meegenomen


Toch warm ik langzaam op, ik heb oranje in de tuin. Staat erg leuk tussen al dat paars en blauw

In mijn nieuwe tuin heb ik ook weer kogeldistels geplant. Er komen altijd veel insecten op af.

Een collega heeft nu gras in haar tuin, vorig jaar dit huis gekocht. Ze bouwen nu een aanbouw. Als die klaar is, gaat het gras eruit en komen er stenen en kunstgras in. En twee olijfboompjes in pot. 

Netherfield schreef op 23-05-2024 om 17:19:

Een collega heeft nu gras in haar tuin, vorig jaar dit huis gekocht. Ze bouwen nu een aanbouw. Als die klaar is, gaat het gras eruit en komen er stenen en kunstgras in. En twee olijfboompjes in pot.

Tuinfluiter schreef op 23-05-2024 om 17:02:

[..]

In mijn nieuwe tuin heb ik ook weer kogeldistels geplant. Er komen altijd veel insecten op af.

Ik bedoelde eigenlijk kaardebol, die waar de vogels de zaden uit komen peuteren.

Netherfield schreef op 23-05-2024 om 17:19:

Een collega heeft nu gras in haar tuin, vorig jaar dit huis gekocht. Ze bouwen nu een aanbouw. Als die klaar is, gaat het gras eruit en komen er stenen en kunstgras in. En twee olijfboompjes in pot.

Wat zonde. Ik hoorde laatst ook iemand over tegels en potten “want haar man wil dat”. Mijn ex-man (ex, dus hè met reden) wilde de tuin asfalteren als het aan hem lag en dat was geen grapje. Ik snap het niet. Hij hoefde het niet eens te onderhouden ofzo. 

Op kardebol komen als je geluk hebt putters op af. Ik vind potten om mooi te houden veel meer werk dan tuinieren in de volle grond. Meestal zie je in zulke tuinen potten met wegkwijnende planten. Ik vind dat er maar treurig uitzien.

441955163_2444959519032510_6663812760737039851_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=-4MxVixyo8wQ7kNvgEcYseU&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AYAQMhqN-Yd7Qo6cm0effUf-9sDjIWcWkDinzNT9LxfmmQ&oe=66566D2F

hier wordt ik altijd blij van  

GroenTuintje schreef op 22-05-2024 om 14:17:

[..]

nou idd

Ik snap het ook niet: is dit sarcasme ofzo?

Lijkt mij gewoon een baksteentuin

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.