Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
FaithfulDuck87
28-08-2023 om 19:31
ik laat mijn appels eerst nog even liggen. Ze zijn nog erg hard en zuur, terwijl het Elstars zijn. Mss neem ik na mijn vakantie ook wel wat mee naar mijn werk, kunnen ze daar er wat van maken
SuperCow
29-08-2023 om 08:04
Wat een mooie oogsten weer! Hier 6 vijgen van het eigen kleine boompje en 2 zijn bijna rijp. En kerstomaatjes die zich per ongeluk hadden uitgezaaid, ruim een pond maar... ze zijn niet erg lekker.
@Groentuintje: ik had een telescoopplukker voor de appels die boven de sloot hingen (al werkt de combi man + ladder misschien wel beter
).

GroenTuintje
29-08-2023 om 11:11
SuperCow schreef op 29-08-2023 om 08:04:
Wat een mooie oogsten weer! Hier 6 vijgen van het eigen kleine boompje en 2 zijn bijna rijp. En kerstomaatjes die zich per ongeluk hadden uitgezaaid, ruim een pond maar... ze zijn niet erg lekker.
![]()
@Groentuintje: ik had een telescoopplukker voor de appels die boven de sloot hingen (al werkt de combi man + ladder misschien wel beter).
ja lange partner dat scheelt
maar zo’n stok is ook wel handig
FaithfulDuck87
29-08-2023 om 19:52
Vanmorgen een deel van de schuur geschilderd. Hoefde gelukkig hem niet helemaal te doen, dit stuk staat altijd volop in de zon. Daarna lekker van het zonnetje genoten. gisteren in de tuin bezig geweest. Hier en daar al wat gesnoeid, en afgeknipt.
GroenTuintje
30-08-2023 om 21:30
Laatste appels uit de boom gehaald. Toch nog 3 kilo. heb er appelmoes van gemaakt en ga er appelflappen morgen van maken.

FaithfulDuck87
01-09-2023 om 08:19
gisteren regenton aangesloten. En omdat ik een heb met een bloembak bovenop, kon ik meteen (weer) naar het tuincentrum.
Tara82
01-09-2023 om 08:34
Wat leuk al dat fruit. Hier is de framboos een paar framboosjes aan het maken, dus ik hoop dat die nog rijp zullen worden. Ik word elke keer weer vrolijk als ik naar de voortuin kijk.
GroenTuintje
01-09-2023 om 09:46
Tara82 schreef op 01-09-2023 om 08:34:
Wat leuk al dat fruit. Hier is de framboos een paar framboosjes aan het maken, dus ik hoop dat die nog rijp zullen worden. Ik word elke keer weer vrolijk als ik naar de voortuin kijk.
Wat leuk Tara, is dat je voortuin?
Tara82
01-09-2023 om 09:56
GroenTuintje schreef op 01-09-2023 om 09:46:
[..]
Wat leuk Tara, is dat je voortuin?
Ja. Een jaar geleden hebben we de voortuin opnieuw ingericht en ik word zo blij van al die bloemen. Ik ben een beetje te enthousiast geweest met de afrikaantjes zaaien en de plek van de zonnebloemen is misschien niet ideaal (die heeft kleuter gezaaid)
. Het doel was een groene en praktische tuin en dat is goed gelukt.
Evaluna
01-09-2023 om 11:16
Heel leuk Tara! Ik ben nog op zoek naar inspiratie voor de voortuin en dit lijkt me wel wat.
Maar eerst geduld tot ze de wijk hebben gerenoveerd en de tuin opgehoogd wordt, daarna aan de slag 😁
Na veel kou en nattigheid nu toch heel veel tomaten aan de planten. 12 appels aan ons mini boompje, wat komkommers, courgettes en heel veel Indische kers wat er lekker doorheen woekert.
Veel zaaigoed is opgepeuzeld door de slakken, maar wat er staat ziet er wel mooi uit.
GroenTuintje
01-09-2023 om 11:26
Tara82 schreef op 01-09-2023 om 09:56:
[..]
Ja. Een jaar geleden hebben we de voortuin opnieuw ingericht en ik word zo blij van al die bloemen. Ik ben een beetje te enthousiast geweest met de afrikaantjes zaaien en de plek van de zonnebloemen is misschien niet ideaal (die heeft kleuter gezaaid)
. Het doel was een groene en praktische tuin en dat is goed gelukt.
Leuk hoor
Moirmel
01-09-2023 om 16:18
Friezinnetje schreef op 01-09-2023 om 08:19:
gisteren regenton aangesloten. En omdat ik een heb met een bloembak bovenop, kon ik meteen (weer) naar het tuincentrum.
Die zijn leuk. Wij hebben twee regentonnen, een gewone en een andere ook met zo'n bloembak bovenaan.
Wij hebben een klein waterpartijtje van oude wijnvaten die in elkaar overstromen, met vissen. Vogels komen er regelmatig drinken en badderen. Er zat al een tijdje een kikker in, daarna een tweede en gisteren heb ik een derde gespot. Nu hopen op een salamander en ik weer compleet blij.
Gebruikersnaaminvullen
01-09-2023 om 23:34
Wie weet welke soort dit is? Word niet veel wijze van Google. Beestje is echt klein.

FaithfulDuck87
08-09-2023 om 14:13
ik heb een klein vijvertje in de tuin van ong 70x70 en ik zag vandaag dat er een klein kikkertje in zat. 🐸
Moirmel
08-09-2023 om 14:23
Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-09-2023 om 23:34:
Wie weet welke soort dit is? Word niet veel wijze van Google. Beestje is echt klein.
Zou in de eerste plaats denken aan een kleine watersalamander, als hij een oranje buik heeft. Komt redelijk veel voor dus hoge kans.