Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-06-2023 om 16:08

ToetieToover schreef op 20-06-2023 om 16:02:

[..]

Wat zou het voor soort zijn? Heb je al geprobeerd dat te achterhalen?

Obsidentify zegt bleke franjehoed. 

ToetieToover schreef op 20-06-2023 om 16:02:

[..]

Wat zou het voor soort zijn? Heb je al geprobeerd dat te achterhalen?

Ik denk dat het een kaal kopje is.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-06-2023 om 16:20

Tuinfluiter schreef op 20-06-2023 om 16:14:

[..]

Ik denk dat het een kaal kopje is.

Daar lijkt hij inderdaad veel op, maar de hoed was veel groter, ongeveer 4-5 cm in doorsnede.

Tara82 schreef op 20-06-2023 om 08:29:

Dit weekend wat groot onkruid verwijderd, maar het meeste wel laten staan. Er bloeien ook weer andere planten. De afrikaantjes en klaprozen zijn ook aan het groeien. Ik gebruik PlantNet veel om te bepalen of iets mag blijven staan.

De erwtjes die kleuter in de tuin heeft gezaaid gaan ook goed. Moestuin technisch staan ze vast niet zo handig, maar het is gewoon leuk haar zo te laten ontdekken

Ze kreeg 3 weken geleden van school een zonnebloem. Precies voor we op vakantie gingen. Dus maar in de volle grond gezet in de achtertuin en die heeft het goed overleeft.

AJFCJaVDvlUqVf6O7qZm3VRGPEso2zAsPN5OCjVFkiuaArdIIIu3xItoYIPPewaj5Et08AvTuVSM6mpx4naBnCpQwBvjFMBJMNCelgOJINt9sXeENYUwje6aJo1pdUqpRaY9odMDBg-xyKJIG_Oo8uMWv5uj=w391-h521-s-no?authuser=1

Die zonnebloemenkluiten gaan 2 tot 3 meter diep en zijn de hel om uit te graven volgend jaar. Als je nog een grotere kweekpot hebt dan zou ik hem daarin zetten en ingraven. Dan wordt hij misschien geen 3 meter hoog, maar je hebt volgend jaar ook geen "gedoe". 

Had er zelf een paar jaar geleden een stuk of 6 op rij staan. Ben nog nooit zo lang bezig geweest met wortels uitgraven.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 20-06-2023 om 16:23:

[..]

Die zonnebloemenkluiten gaan 2 tot 3 meter diep en zijn de hel om uit te graven volgend jaar. Als je nog een grotere kweekpot hebt dan zou ik hem daarin zetten en ingraven. Dan wordt hij misschien geen 3 meter hoog, maar je hebt volgend jaar ook geen "gedoe".

Had er zelf een paar jaar geleden een stuk of 6 op rij staan. Ben nog nooit zo lang bezig geweest met wortels uitgraven.

Uitgraven, echt waar? Ik laat ze altijd afsterven want ze zijn éénjarig en die wortels vergaan vanzelf. Zaadhoofden tijdig oogsten anders heb je in no-time een heel veld van die dingen, maar de wortels hebben mij nog nooit in de weg gezeten eigenlijk. Ik ben er ook weer een paar aan het opkweken in een hoekje. 

ToetieToover schreef op 20-06-2023 om 16:28:

[..]

Uitgraven, echt waar? Ik laat ze altijd afsterven want ze zijn éénjarig en die wortels vergaan vanzelf. Zaadhoofden tijdig oogsten anders heb je in no-time een heel veld van die dingen, maar de wortels hebben mij nog nooit in de weg gezeten eigenlijk. Ik ben er ook weer een paar aan het opkweken in een hoekje.

Ik kon er het jaar erop niets nieuws planten, was vergeven van wortels. En dikke stronkjes. 

Coreopsis schreef op 20-06-2023 om 16:08:

[..]

Obsidentify zegt bleke franjehoed.

Aha dank je! Is het heel bijzonder dat hij er nu staat, in de droogte en hitte of is dat normaal voor deze soort? Ik weet weinig van paddenstoelen eigenlijk.

HET REGENT! 

Unwind schreef op 20-06-2023 om 18:06:

HET REGENT!

Ook tot nu toe heel gestaag hier, geen enorme stortbui gelukkig! 

hier nog niks en het warmst van heel Nederland zag ik op de kaart

Hier 3 buien gehad met, maar heel lang waren ze niet. Nu even lekker de deur open en hopen dat er wat warmte uit het huis wil. Ik hoop dat er straks nog meer regen komt.

Over de zonnebloem maak ik mij niet zo veel zorgen. We gaan waarschijnlijk volgend jaar de achtertuin aanpakken en dan schakel ik toch wat sterke familieleden in om te komen helpen. Ze wilde er dit jaar al aan beginnen, maar we hebben nog geen goed plan hoe het moet worden. Vorig jaar hebben ze geholpen met de voortuin en daar moest een boompje uit en dat is ze ook gelukt. 

hier is het alweer warm

de eerste kersen uit eigen tuin

956196-E3-6-AE0-4575-80-BE-CD74-F150883-B.jpg

95-C243-A2-A702-4-F6-E-8-F6-F-5-BCE701-BFDE0.jpg

Verse muntthee uit eigen tuin

946-D3-B2-B-193-D-41-AF-829-E-1478507-E980-D.jpg

Heerlijk GT. Kleine gelukjes!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.