Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
FaithfulDuck87
16-06-2023 om 21:08
bij Gardener's World zijn ze weer bij de Chelsea Flowershow. Altijd leuk om alle tuinen weer te bekijken
ToetieToover
17-06-2023 om 23:03
Mooi! Mijn roze Suzanne-met-de-mooie ogen is helemaal naar wit verbloeid, ik denk door de warmte? Hij groeit wel goed. Ik heb er ook nog de zelfgezaaide oranje variant tussendoor gezet, die is nog niet zo hoog. Ben benieuwd.
Deze roze éénjarigen combi blijft wel knallen in de warme zon:

FaithfulDuck87
17-06-2023 om 23:04
ik heb bakkenvol met die kleine petuniaatjes, die doen het ook erg goed. Zal morgen even foto maken
GroenTuintje
18-06-2023 om 00:02
ToetieToover schreef op 17-06-2023 om 23:03:
Mooi! Mijn roze Suzanne-met-de-mooie ogen is helemaal naar wit verbloeid, ik denk door de warmte? Hij groeit wel goed. Ik heb er ook nog de zelfgezaaide oranje variant tussendoor gezet, die is nog niet zo hoog. Ben benieuwd.
Deze roze éénjarigen combi blijft wel knallen in de warme zon:
Wat een leuk rekje en wat een leuke tegels
en prachtige bloemen
FaithfulDuck87
18-06-2023 om 17:12
ik denk dat ik een egel in de tuin heb. Hij of zij is wel verkouden.
Nanny_Ogg
18-06-2023 om 17:37
Ik heb ook een egel in de tuin. We dachten dat het egelhuisje nog te nieuw zou zijn toen we het afgelopen herfst neerzetten, maar er woont nu toch echt een egeltje. Een die vol in het zicht van het water en egelvoer geniet 's avonds. Niet zo vreemd ook met de droogte de afgelopen tijd.
Verder laten we vooral alles groeien. Er staat heel veel in de border wat technisch gezien onkruid is, maar zolang dat er staat bedekt het ook de bodem. Tegen de tijd dat het minder droog is en/of we er andere dingen neer willen gaan zetten halen we het wel weg.
Ik baal wel wat, had ooit zo veel plannen om te gaan tuinieren, maar sinds ik vlak voor de pandemie mijn arm uit de kom had/brak lijk ik die snel te overbelasten. Dat en ook bij mij wordt de hooikoorts steeds erger. Dus ik ben veel meer afhankelijk van mijn man voor de zwaardere klussen dan ik zou willen, en die heeft daar natuurlijk ook regelmatig geen zin in/tijd voor/energie voor. Maar ach, het is wel mooi groen zo.
duet
18-06-2023 om 18:13
Ooh, ik wil ook weer een egel in mijn tuin! Paar jaar geleden een moeder egel met drie jongen in de tuin. Toen heel enthousiast een egelhuis neergezet en voer. Voer wordt wel gegeten, maar egelhuis is nu al drie jaar onbewoond. Een keer een kijker, maar daarna nooit meer iets.
FaithfulDuck87
18-06-2023 om 18:32
heb voor de egel nog maar een extra schaal op de grond gezet met water en mss nog wat kattenvoer? Of is dat niet verstandig?
Gebruikersnaaminvullen
18-06-2023 om 19:00
Friezinnetje schreef op 18-06-2023 om 18:32:
heb voor de egel nog maar een extra schaal op de grond gezet met water en mss nog wat kattenvoer? Of is dat niet verstandig?
Kattenvoer is prima, droge brokken. Liefs kip of ander vlees
FaithfulDuck87
18-06-2023 om 19:09
Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-06-2023 om 19:00:
[..]
Kattenvoer is prima, droge brokken. Liefs kip of ander vlees
oh, droge brokken dus. Ik zou natte brokken hebben gedaan.
Nanny_Ogg
18-06-2023 om 19:49
Inderdaad, droge brokken kattenvoer is prima. We hebben hier op een gegeven moment een keer speciaal egelvoer gehaald, maar bij de dierenambulance gaven ze ook aan dat kattenvoer helemaal prima is (zo kwamen we er vorig jaar achter dat we een egel in de tuin hadden, hij kwam ineens binnen op zoek naar eten en was te verzwakt om weer zelf buiten te komen. Gelukkig is hij helemaal opgeknapt van wat water en kattenbrokken van een van de buren.)