Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2


wat een prachtige tuin heb je Duet en een groot huis ook  of is het 2 onder 1 kap?

ToetieToover schreef op 31-05-2023 om 19:02:

Wat een mooie tuin, Duet! Super georganiseerd en strak groen gras en dan toch die madeliefjes . Prachtig.
Groetjes aan Frits van de boys:

3-D80-B317-DDDF-46-FE-B764-1-F1-D0362-DB53.jpg

Grappig dat je het georganiseerd noemt. Ik noem mijn tuin altijd georganiseerde chaos. Het enige waar ik duidelijk een hand in heb, zijn de golvende lijnen van de borders en de hoogteverschillen in de borders. Binnen de borders heeft de natuur de overhand en heb ik nog maar weinig te zeggen. De planten bepalen zelf waar ze hun zaailingen neergooien en waar ze het liefste willen staan. Ik word inderdaad wel erg blij van een strak gemaaid gazon (onkruidveld, is ook groen ).

Wat een prachtige katten heb jij!

GroenTuintje schreef op 31-05-2023 om 19:35:

wat een prachtige tuin heb je Duet en een groot huis ook of is het 2 onder 1 kap?

Het is 2 onder 1 kap: 2/3 deel is van ons, 1/3 deel is van de buren. Maar het is eigenlijk best wel een groot huis...

duet schreef op 31-05-2023 om 20:52:

[..]

Het is 2 onder 1 kap: 2/3 deel is van ons, 1/3 deel is van de buren. Maar het is eigenlijk best wel een groot huis...

Wat een aparte indeling 2/3 en 1/3, dat hoor je niet vaak. Wel groot dan idd. hoe groot is jullie tuin eigenlijk?

GroenTuintje schreef op 31-05-2023 om 21:13:

[..]

Wat een aparte indeling 2/3 en 1/3, dat hoor je niet vaak. Wel groot dan idd. hoe groot is jullie tuin eigenlijk?

Nou, daar is wel een verklaring voor: heel lang geleden (1926) was ons huis als een vrijstaand huis gebouwd. De toenmalige eigenaar heeft er in 1938 een kleinere woning tegenaan laten bouwen voor zijn dochter. Zo kwam de verdeling 2/3 en 1/3.

Ons totale kaveloppervlak is 600 vierkante meter. Ik gok met aftrek van huis, voortuin, oprit en garage dat we nog een kleine 400 vierkante meter aan tuin hebben.

ah! Interessant Duet en mooi formaat tuin.

Neweve schreef op 30-05-2023 om 21:01:

[..]

Ik moet zeggen, mede door mijn allergie heb ik het niet op klimop maar klimop in bloei/met besjes vind ik best vrolijk.

Mijn partner heeft een hekel aan klimop, geen idee waarom, dus ik kan hem zelf niet zetten maar voor alle anderen: dit is een zeer waardevolle plant voor bepaalde vogels. Niet alleen voor de beschutting en nest mogelijkheden, maar ook omdat zijn bessen heel vroeg na de winter rijp zijn. 

duet schreef op 31-05-2023 om 20:50:

[..]

Grappig dat je het georganiseerd noemt. Ik noem mijn tuin altijd georganiseerde chaos. Het enige waar ik duidelijk een hand in heb, zijn de golvende lijnen van de borders en de hoogteverschillen in de borders. Binnen de borders heeft de natuur de overhand en heb ik nog maar weinig te zeggen. De planten bepalen zelf waar ze hun zaailingen neergooien en waar ze het liefste willen staan. Ik word inderdaad wel erg blij van een strak gemaaid gazon (onkruidveld, is ook groen ).

Wat een prachtige katten heb jij! 

dank je

Grappig dat jij je tuin zelf een georganiseerde chaos noemt. Hoe we het ook noemen, het is een prachtige tuin die mooi onderhouden is.

Ik zag ooit bij de tuinen van Appeltern een natuurlijke tuin, een soort boomgaard met fruitbomen en lang gras waarin alleen een pad was gemaaid. Dat zou ik een georganiseerde chaos noemen  en ik zou zó mijn intrek willen nemen in de pipowagen die er stond. Of daar het kippenhok van maken. Lekker dromen 

Moirmel schreef op 01-06-2023 om 11:54:

[..]

Mijn partner heeft een hekel aan klimop, geen idee waarom, dus ik kan hem zelf niet zetten maar voor alle anderen: dit is een zeer waardevolle plant voor bepaalde vogels. Niet alleen voor de beschutting en nest mogelijkheden, maar ook omdat zijn bessen heel vroeg na de winter rijp zijn.

Dat is hier zeker zo, ik heb één stukje klimop wild laten groeien en daar werden de bessen uitgegeten, en nestelden een houtduif en een gans. Ik zag ook een winterkoninkje druk daarheen vliegen maar ik heb niet kunnen ontdekken of die nou wel of niet een nest had gemaakt. En dan heb ik het over een klimoppruik van 2 meter breed ofzo. In de rest van de klimophaag, die wel ‘netjes’ gesnoeid is, zat een merelnest. Wel aan de kant van de buren, want die hebben geen katten. 

Mwah, ik heb 3 meter gewone klimop van de buren maar heel bijzonder vind ik 'm niet. De bonte vind ik al veel leuker. Geen nestjes hier want teveel katten, en hij trekt bij mij veel wespen aan.

Over vliegende tuinbezoekers gesproken: ik heb op een handjevol hommels na nog geen enkele bij gezien in mijn tuintje dit jaar. Ik weet dat het bijenbestand begin dit jaar een flinke klap heeft gehad maar dit vind ik toch wel wat zorgwekkend.

Ik heb wel veel bijen in de tuin, bijenhotel zit al bijna helemaal dichtgemetseld en ik zie ze ook gewoon in de tuin, op de klimop en in de bloemen. Vanmorgen zag ik ook een hommel in een bloem duiken. 

Netherfield schreef op 02-06-2023 om 08:57:

Ik heb wel veel bijen in de tuin, bijenhotel zit al bijna helemaal dichtgemetseld en ik zie ze ook gewoon in de tuin, op de klimop en in de bloemen. Vanmorgen zag ik ook een hommel in een bloem duiken.

Wij hebben redelijk wat kattenkruid staan en deze zitten nu gewoon vol met bijen. We hebben ook wel twee imkers binnen een straal van 500 meter. 

SuperCow schreef op 02-06-2023 om 08:21:

Mwah, ik heb 3 meter gewone klimop van de buren maar heel bijzonder vind ik 'm niet. De bonte vind ik al veel leuker. Geen nestjes hier want teveel katten, en hij trekt bij mij veel wespen aan.

Over vliegende tuinbezoekers gesproken: ik heb op een handjevol hommels na nog geen enkele bij gezien in mijn tuintje dit jaar. Ik weet dat het bijenbestand begin dit jaar een flinke klap heeft gehad maar dit vind ik toch wel wat zorgwekkend.

Hier ook een klimop van de buren ik vind het altijd mooi groen, wel moet je hem flink in toom houden 

ik heb klimop gehad, maar eruit gegooid. Wat een bak ellende zeg. 4-5 keer snoeien om hem in toom te houden, komt overal op, plakkerig. Mis hem niet

350140247_953461499328435_6406836575205361679_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=V36idxCxpPUAX_7rkup&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfArm8NbmENRABdRbKghK2Kg-bFIbfvUH1_rfMBTi57Hjw&oe=647EFBA1

ze zijn zo mooi, maar kan ze niet mooi op de foto krijgen. Zijn ze te oranje voor! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.