Gezondheid en welzijn
Zuster2021
23-06-2026 om 11:09
Zuurzak
wie van jullie heeft ervaring met zuurzak (thee)? En heb je er baat bij gehad?
ladybird12
23-06-2026 om 17:33
Tja, ik denk maar zo: als die boom en bladeren al eeuwen bestaan, waarom is dan nu pas bekent dat het gezond is??? En het heet potentieel gezond. Kortom ze weten het niet, maar het zou kunnen.
TineWinkel
23-06-2026 om 17:48
ladybird12 schreef op 23-06-2026 om 17:33:
Tja, ik denk maar zo: als die boom en bladeren al eeuwen bestaan, waarom is dan nu pas bekent dat het gezond is??? En het heet potentieel gezond. Kortom ze weten het niet, maar het zou kunnen.
Of die omschrijving impliceert dat er nog geen wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd terwijl lokale inheemse volken dit al eeuwen gebruiken als medicijn maar wij blanken weten dat niet?
Maar, antwoord op de vraag van TO, nee, geen ervaring
rionyriony
23-06-2026 om 18:35
Hangt ervan af wat je mankeert, wat je tekort komt en of dat er toevallig in zit.
Zolang mensen die dit spul niet nemen zich niet massaal bij ziekenhuizen melden, zal het wel loslopen. 
Poezenmeisje
23-06-2026 om 18:58
Ik denk dat elke windstreek zijn eigen voedsel en bijbehorende (geneeskrachtige) eigenschappen heeft.
Wie van jullie gebruikt brandnetels, zuring, paardenbloemenblad, kleefkruid, zevenblad, meidoorn, kamille, heermoes, vrouwenmantel en/of weegbree?
Om maar een paar te noemen. 😄
https://www.bol.com/nl/nl/f/gezondheid-uit-de-apotheek-van-god/36461783/
Ysenda
23-06-2026 om 19:08
Poezenmeisje schreef op 23-06-2026 om 18:58:
Ik denk dat elke windstreek zijn eigen voedsel en bijbehorende (geneeskrachtige) eigenschappen heeft.
Wie van jullie gebruikt brandnetels, zuring, paardenbloemenblad, kleefkruid, zevenblad, meidoorn, kamille, heermoes, vrouwenmantel en/of weegbree?
Om maar een paar te noemen. 😄
https://www.bol.com/nl/nl/f/gezondheid-uit-de-apotheek-van-god/36461783/
Weegbree altijd fijn bij brandnetel ellende.
Kamille als thee.
Dorestad
23-06-2026 om 19:41
Poezenmeisje schreef op 23-06-2026 om 18:58:
Ik denk dat elke windstreek zijn eigen voedsel en bijbehorende (geneeskrachtige) eigenschappen heeft.
Wie van jullie gebruikt brandnetels, zuring, paardenbloemenblad, kleefkruid, zevenblad, meidoorn, kamille, heermoes, vrouwenmantel en/of weegbree?
Om maar een paar te noemen. 😄
https://www.bol.com/nl/nl/f/gezondheid-uit-de-apotheek-van-god/36461783/
Present. Brandnetels wokken (geur en smaak van spinazie) of soep van maken en vorige week nog pesto. Paardebloemenblad en bloemen, kleefkruid, 7blad enz door salade. En nu dus ook "onkruiden " drogen om in de winter wildplukpesto van te maken.
Poezenmeisje
23-06-2026 om 19:49
Ik had daslookpesto gemaakt, wat een sterk spul.
Ik ben dol op bieslookbloemetjes, die zijn supermooi door de sla en smaken een beetje naar ui. Ook kruidenboter fleurt er van op.
Bieslookbloemenazijn is ook leuk als cadeautje. Het kleurt prachtig roze
Dewi-Sri2
23-06-2026 om 20:29
Wat de blaadjes betreft, er is nooit bewijs van geleverd dat de bladeren van de sirsak medicinale werking hebben. Als vrucht is hij heerlijk (gebruik de pitten op geen enkele manier!), maar van de 'thee' zijn de gezondheidsclaims nooit grondig onderbouwd.
