Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Winterkoud
11-07-2022 om 07:55
Hopelijk was je nacht te doen vannacht.. veel succes vandaag, en dat ze maar wat voor je kunnen doen 🤞🏻 
HAHA!wait..what
11-07-2022 om 09:20
Succes vandaag, Millie 💜 Ik hoop ook echt dat ze wat voor je kunnen betekenen.. En dat je een wat betere nacht gehad hebt!
letterkoekje
11-07-2022 om 09:55
Konden we maar meer voor je betekenen, Millie. Wat zou het mooi zijn als we ipv morele steun ook lichamelijke steun (in de vorm van jouw pijn verminderen of nog liever wegnemen) konden bieden. Maar zover staat de wetenschap (momenteel?) nog niet.
Mijn hart is zwaar omdat ik weet dat het vandaag voor jou weer moeilijk gaat zijn.
Steunende groeten!
Krullen-bol
11-07-2022 om 11:32
Jeetje Millie... heftig dal weer zo dit....
Ik kan niet echt de goede woorden vinden verder. Veel succes vandaag!
Layka.12
11-07-2022 om 12:40
Heel veel sterkte vandaag Millie! Ik hoop dat je de nacht een beetje doorgekomen bent!
Ik denk, zoals iedereen hier, aan je vandaag.
♥️
Jillz
11-07-2022 om 17:15
Hi Millie hoe was vandaag? Ik hoop dat je snel de verlichting mag voelen van de nieuwe kuur die je gestart bent.
Millie91
11-07-2022 om 18:25
Hi, hier een update liggend in het ziekenhuis.
Dat was niet de planning, maar de onvoorspelbaarheid is inmiddels bijna vertrouwd. Ik moest eerst bloedprikken, want voor elke nieuwe kuur moet gekeken worden of mijn waardes goed genoeg zijn om het infuus aan te kunnen. Daarna een gesprek met de oncoloog. Uit mijn waardes bleek dat mijn hb nu zorgwekkend laag is, dus dat ik een bloedtransfusie nodig heb. Vandaar dat ik hier nog steeds ben.
Het was een vervangend oncoloog en er kwam niet heel veel uit hem verder. Ik heb hem verteld over de grote hoeveelheid pijn die ik lijd, en mijn verlorenheid over waar het nou vandaan zou kunnen komen. Hij zei vooral dat hij het heel vervelend vond en dat die duidelijkheid hopelijk uit de scans zou komen (die vinden volgende week plaats). Op zich logisch, ik weet ook niet wat ik anders van hem had verwacht. Maar ik had denk ik gehoopt dat hij me zou hebben verrast met iets.
Vervolgens moest een infuus geplaatst worden voor zowel behandeling als transfusie. Dit gebeurde op de poli oncologie door een hele fijne zuster, die vond dat het voor mij tijd was voor een port-a-cath: een doosje dat onderhuids bij de borst wordt geplaatst, met een lijn die in de grote ader bij het hart wordt geplaatst. Via dit kastje kan alles worden geprikt: infusen, bloed, contrastvloeistof, behandeling, transfusies. Ze hoeven dan alleen dat kastje aan te prikken. Het is een kleine ingreep onder verdoving, ik krijg er een litteken en een gekke bult van, maar ik word dan nooit meer gemarteld met 100 naalden voor iets goed zit. Donderdag wordt hij al geplaatst.
Hierna kon ik naar de afdeling voor mijn medicatie en de transfusies. Op een half zakje bloed na zit alles er al in. Door de plottwist moesten we wel gauw regelen dat mijn broer Monstertje van de opvang kon ophalen, gelukkig is dat gelukt. Man komt mij dan straks ophalen terwijl broer op de bank de babyfoon bewaakt.
Er is ook een anesthesioloog langsgekomen. Daar heb ik mijn hele verhaal tegen kunnen doen, waarop zij ging overleggen. Conclusie: eerst de lyrica nog fors omhoog en dat 3 dagen de kans geven. Volgende week is er dan een live afspraak ingepland om te praten over álles wat maar relevant kan zijn, en ook over pijn/zenuwblokkades te praten. Zowel de voor- en nadelen zei ze al, dus ik vrees dat het sowieso geen walk in the park is. Maar beter dan zomaar bestralen, of als ze al bereid zouden zijn, opereren, terwijl er niet eens zekerheid is over de oorzaak.
Ik heb net de eerste 300 dosis Lyrica genomen en voel me nu super suf en slaperig.
Update: net 38.8 koorts gemeten, zo mag ik niet naar huis...maar deze rillingen heb ik dus elke avond, gek te weten dat dat dus koorts is. Maar ook bevredigend dat dat dus niet tussen mijn oren zit, want iedereen vindt dat verhaal ongeloofwaardig. Nu zien ze het zelf gebeuren.
UnknownCrocodile85
11-07-2022 om 19:04
fijn dat het niet tussen de oren zit 😀
Maar verder weer een heftig verhaal
Sterkte 
Auwereel
11-07-2022 om 19:15
Vreemd dat ze het ongeloofwaardig vonden. Waarom zou een lijf waar veel in mis is niet met koorts kunnen reageren, of op z'n minst met rillingen? Je zou van minder de rillingen krijgen ...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.