Gezondheid en welzijn
Millie91
13-07-2021 om 14:45
Millie, het monster en de strijd voor het leven!
Hi allen,
Hier schrijf ik verder over mijn perikelen rondom zeldzame wekedelenkanker, immunotherapie en mijn gezin. Het is de spin-off van '29 jaar, baby van 6 maanden, en kanker' op Viva. Sowieso hoog tijd voor een nieuw topic, want mijn monstertje is allang geen 6 maanden meer
.
Ervaringsdeskundigen, lotgenoten, meeschrijvers en -lezers, wees welkom om hier met elkaar verder te praten!
Jillz
16-05-2022 om 21:10
Lieve Millie,
Wat kun jij je gevoelens goed onder woorden brengen. Het is ook onmenselijk dat je nu leeft in de onzekerheid tussen twee uitersten. Ik hoop dat jouw kwartje snel de goede kant opvalt en dat er ruimte ontstaat voor hoop op een mooie toekomst. Dat een knuffel weer gewoon een knuffel is zonder de angst dat het de laatste kan zijn.
Jouw opmerking over de eenzame nachten en dat je die gedachten niet durft te delen met je geliefden deed mij denken aan het boek slanker door kanker. Geschreven door Siebe Wittebrood over zijn leven met kanker. Hij schreef daarin o.a. dat voor hem het moeilijkste aan een slechte uitslag was dat hij dat zijn naasten moest gaan vertellen.
Weet dat je hier even welkom bent met zwarte gedachten als met leuke anekdotes over monster en hoopvolle berichten. Veel sterkte morgen
Bibi387
16-05-2022 om 22:55
Het is zeker niet erg als je hier je zwarte gedachten en angsten deelt Millie. Ik sluit mij aan bij wat een eerdere schrijfster schreef, dat het hier juist ook de plek mag zijn waar je dat wel kan delen.
En misschien een tip als je hulp zoekt specifiek voor jongvolwassenen met kanker, zoek eens bij het KWF op AYA (adolescent and young adults), daarbij probeert men zorg en expertise te bundelen voor jouw leeftijdsgroep. Geen idee of je er behoefte aan hebt, en of dat iets is wat je zoekt, maar wie weet…
Heel veel sterkte Millie! In gedachten bij je, en hopelijk een rustige nacht… ❤️
ief
16-05-2022 om 23:04
Millie, ik vind dit heel erg zwaar voor jou
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je zoekt naar mensen die hetzelfde meemaken als jij. Die zijn er inderdaad natuurlijk ook. Heb je lotgenotencontact?
Heel veel sterkte en liefs jouw kant op 
Purdy80
16-05-2022 om 23:22
ach Millie wat moet het ontzettend moeilijk zijn waar jij nu doorheen moet gaan. Ik hoop heel hard dat je eindelijk eens goed nieuws krijgt en die pijn snel wegtrekt.
Auwereel
16-05-2022 om 23:48
Sterkte om om te gaan met angst en verdriet, dat je ook nog dragen moet, naast je pijn.
Pilatespas
16-05-2022 om 23:54
Hi lieve Millie, ik was een tijd uitgelogd (wachtwoord kwijt, nieuwe telefoon etc), maar heb hier steeds je berichten gelezen. Ik ben eigenlijk blij om te lezen dat je hier je donkere gedachten komt schrijven. Dit zijn de super zwarte randjes van het leven waar helaas iedereen mee te dealen krijgt. Dit kun je toch allemaal niet alleen verwerken, en ik snap zo dat je dit niet met manlief of familie wilt delen. Je wilt die zorgen alleen dragen. Maar wij zijn hier, voor jou, lieve schat. Ook al moet ik er hier nachtdiensten voor draaien. Hoop zo met je mee dat dit medicijn heel agressief te werk gaat en jij hier veel voordelen van gaat plukken. Maar het is afwachten en het kan 2 kanten op. Houd de moed, dat kun jij. Liefs.
VivaLaVida
17-05-2022 om 07:47
Lieve Millie, ik duim voor je, denk aan je en stuur je alle kracht en succes voor straks. Good Luck
🤞
Hopeful
17-05-2022 om 07:56
lieve Millie,
Ik denk aan je! En hoop uit de grond van mijn hart dat je vandaag een positief bericht te horen krijgt!! Sterkte Millie!
Aliva
17-05-2022 om 09:08
dag millie, de nachten zijn inderdaad heel eenzaam als je pijn hebt en je zorgen maakt.
Hier in België is er een telefoonnummer dat je dag en nacht kan bellen als je nood hebt aan een praatje (teleonthaal heet het). Ik heb er al een paar keer gebruik van gemaakt en het doet deugd dan eens een stem te horen.
Heb je in nl ook zo iets?
Er is hier in België ook een Kankerlijn, die is enkel bereikbaar is de kantooruren.
Die heb ik ook al gebeld. Want je wil inderdaad wel eens ventileren zonder je naasten te belasten.
Ik duim dat het geneesmiddel aanslaat!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.