Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wat jammer dat ze hier geen toko's hebben. Ik heb ze wel een keer gekocht bij de supermarkt, maar ik was niet bepaald onder de indruk. Flauw. Hier in de omgeving hebben ze niet veel met Aziatisch (of anderszins pittig) eten. Dan wordt het toch een kwestie van zelf doen.

Pagina 1000!!! Weer een mijlpaal. We koken, eten en schrijven wat af .

Ik was vrijdag uit eten bij een Aziatisch restaurant  en zaterdag haalden we Aziatisch eten af. Leek best veel op elkaar maar was allemaal wel lekker. 

Vandaag maakte ik soto ayam

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-11-2024 om 19:28

kipshoarma met veel groente en eigengemaakte knoflooksaus van kwark en beetje yogonaise

Dewi-Sri2 schreef op 17-11-2024 om 15:16:

Ted, wat is fleischkäse? Het klinkt inderdaad erg Zwitsers, maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Ik heb even gegoogled voor je, en het is leverkaas (gemaakt van bijvoorbeeld varkensvlees, spek en ijswater) 🤔: word ik persoonlijk niet enthousiast van 😅.

Hier simpele pasta bolognese (las dat iemand dat hier laatst gemaakt had, en had daar zo’n zin in).

Ik maak man vanavond gelukkig met een ovenschotel van gehakt, rodekool en aardappelpuree. Ik denk dat dit wel zo'n beetje zijn lievelingseten voor in de winter is.

mmmmm, confit de canard. Daar heb ik ook trek in. Als wij ri Frankrijk gaan, slaan we altijd blikken in. Is hier veel duurder. We zijn echter door de voorraad heen…. 

Gisteren bij de buren geborreld dus weinig trek. Ik heb een zak paddestoelensoep opgewarmd. 
Vanavond Chili sin carne

Wij eten vanavond een pasta met pompoen, salie, tijm, chorizo en mascarpone. Het moest iets zijn dat gemakkelijk iets later weer op te warmen is, ivm sport van oudste frut.

Dag 2 voor de linzen-champignons-tomaat-paprika-spinazie-pasta (volkoren rigatoni)-kaas-ovenschotel.

Wij eten rode kool met een tartaartje en aardappelpuree.

Wat is het hier rode-kolerig! Ik eet het ook, in een salade met wortel en radijs. En rozijnen. Ik heb dat sinds gisterenavond al in het ‘sop’ (karnemelk, zout peper en knoflook) staan. Kan ik er straks met weinig moeite van eten, aardappelpuree erbij en kant en klare pastrami van gans. Ik heb die al gesneden en geproefd maar vond ‘m een beetje droog. Vriendlief kookt de puree, vandaar dat het koken weinig moeite is 

Hier vanavond pasta pesto met kip,  courgette en champignons 

Ja, rodekool! Echtgenoot kreeg vanavond tot zijn vreugde de rest van gisteren, met aardappeltjes en een kipfiletje met rauwe ham. Ik was van de weeromstuit iets voor mijzelf vergeten, maar twee beschuitjes met kaas was ook goed. Ik hoef niet altijd uitgebreid warm.

Hier wel warm vanavond: kipfilet uit de oven met pesto en tomaat, daarbij aardappeldingetjes uit de airfryer (bolletjes en een restje wafeltjes) en erwtjes.

Andijvie stamppot ( met bloemkool ipv aardappelen) en een rookworst wordt het hier vanavond.
Past wel bij het weer.

Ga met 2 vriendinnen Cordon blue eten in een restaurant in de buurt; die hebben ladies Night, en dan betaal je de helft...
De rest eet nasi.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.