Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wiiiiiitlof met ham en kaas uit de oooooooven. Heerlijk, ik had er al een eeuw zin in. 

Mijn weekmenu gooi ik de hele tijd in de war 😁.
Gister ipv kip met boemboe, sajoerboontje en rijst, werd het op verzoek van oudste sperziebonen, aardappels,  tartaartjes. 
Vanavond eet ik uit en eten ze hier thuis airfryer spul denk ik.

yette

yette

15-11-2024 om 07:24 Topicstarter

Schnitzel, risotto, salade. 

Wij gaan vandaag naar de kust, de Zeeuwse kust. Dus ik weet het nog niet, misschien uit eten in een eetcafe of strandtent of we halen iets.

Ik ga vanavond met een vriendin uit eten. Man regelt het hier thuis. Zou net als bij jynta wel eens airfryer kunnen worden 

ToetieToover schreef op 14-11-2024 om 18:34:

Eindelijk je shakshuka!

Echt, de aanhouder wint!

Vandaag wandelen met een vriendin, ben vrij. Heb lekkere uit-het-vuistje-lunch gemaakt (broodjes buffelmozzarella-pesto-tomaat en een eiwrap met spinazie en zongedroogde tomaatjes) om onderweg te eten.

Vanavond risotto met gepofte knoflook, tijm, spinazie en mascarpone. Al lang niet meer gegeten en vind ik erg lekker.

Wij gaan vanavond het stoofvlees testen, met puree, broccoli en wat tomaatjes. 

Ga uit eten, met een paar collega's. Naar de dorps Pizzeria 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-11-2024 om 14:44

ik heb shoarmakipreepjes met veel prei en champignons erdoor met een volkoren pitabroodje. Dat broodje zal de helft wel worden  

Ik eet ook shoarmakip reepjes vanavond met pitabroodjes. Mjum

Gisteren couscous met aubergine, courgette, paprika, tomaat en krenten. 

Oh, couscous, ook een idee! Ik heb gehakt ontdooid maar eigenlijk geen idee wat erbij moet, behalve pasta. Maar de champignons moeten ook op... ik denk nog even.

Wat is dit soms toch een grappig land. Een uur geleden werd er aangebeld en stonden er twee sapeur-pompiers (brandweermannen) uit een aanpalend dorp voor de deur, in vol ornaat, maar zonder helm. Of we een kalender wilden. Gelukkig was ik al op de hoogte van dit gebruik, dus ik had al twee jaar een briefje van 5 euro klaarliggen. We werden keurig op de lijst aangetekend als donateur. Altijd handig bij een brandje .

Haha dat zou wat zijn Dewi, als ze eerst de donateurslijst bekijken voor ze uitrukken!

Ik heb een no-knead deeg in de rijs staan sinds gisterenavond voor het bakken van een suikerbrood. Duurt nog even. Brood bakken duurt best lang eigenlijk. We zullen het vanmiddag eten met veel roomboter. En cappuccino. Ik ga vanavond hardlopen, dan heb ik vast voldoende energie met deze input  .

De andere maaltijd wil ik dan wat gezonder maken en ik maak pompoensoep met zadencrackers en makreelpaté. 

yette

yette

16-11-2024 om 11:20 Topicstarter

Ouderwetse macaroni met bolognesesaus. 

Dewi; oh zo herkenbaar....We hebben dit ook gehad toen we nog een huis in Frankrijk hadden....Gelukkig hadden onze buren ons al gewaarschuwd...

Vanavond haal ik af: of "chinees" of Thai....weet het nog niet...

Ik heb vanochtend samen met zoon een portie stoofvlees omgetoverd tot goulash, hij mocht de tomaatjes in de pan mikken. De goulash is wel iets te dun, dus ik moet straks nog even een roux maken om de boel wat in te dikken. Vanavond gaan er rijst en erwtjes bij. 
Oh en we hebben ook appelmoes gemaakt. Geen idee nog of we dat zo houden, of dat ik wat plakjes bladerdeeg ermee ga vullen voor appelflapjes. Straks eens aan man vragen wat hij wil.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.