Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dat klinkt als een fijne dag teigera!

Waar haal je die vuna libertine, ik heb het gezocht bij de ah maar niet gevonden. 

Wij aten gisteren wat hapjes, een tapasplank, een soort foccacia met kaas erop, aioli,  rauwkost en gemarineerde kipkluifjes. 

Vanavond gaan manlief en ik uit eten, de kinderen krijgen friet en snacks uit de airfryer 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 08-07-2023 om 16:58:

Dat klinkt als een fijne dag teigera!

Waar haal je die vuna libertine, ik heb het gezocht bij de ah maar niet gevonden.

Wij aten gisteren wat hapjes, een tapasplank, een soort foccacia met kaas erop, aioli, rauwkost en gemarineerde kipkluifjes.

Vanavond gaan manlief en ik uit eten, de kinderen krijgen friet en snacks uit de airfryer

Hier hebben ze het wel bij de appie! Het staat in het vak bij de vleesalternatieven bij ons, bij de andere producten van garden gourmet. 

Pff, ben al iets te lang wakker (sinds 4 uur, kon niet meer slapen) en ben dus weer een heel weekmenu gaan plannen inclusief boodschappen bestellen. Maar dat is allemaal ver vooruit, dus ik moest even in mijn notitie-app kijken wat ik ook alweer voor vandaag had gepland. Eigenlijk heel simpel: restje salade van gisteren met een lasagne die ik uit de diepvries haal. Die lasagne is eigenlijk te weinig voor 2 personen, dus het komt wel mooi uit dat ik gisteren belachelijk veel salade had gemaakt. 

Nou als het goed is festival eten maar ja code oranje dus of het überhaupt doorgaat... De organisatie zegt dat ze uiterlijk 10 uur een update geven.. 

Dolfje schreef op 09-07-2023 om 07:23:

Nou als het goed is festival eten maar ja code oranje dus of het überhaupt doorgaat... De organisatie zegt dat ze uiterlijk 10 uur een update geven..

Zulke buien kunnen snel ontstaan.. Ben benieuwd wat de organisatie zegt

Gisteren mosselen, net als Moirmel! Maar dan met stokbrood erbij. Het automatisch gevolg hier is dan dat ik vandaag "paëlla" maak, geheel niet authentiek maar wel heel lekker. 

@Toetie: De zwarte kikkererwten worden bruin door het koken en smaken niet echt anders. Ze zijn wel lekker, maar dat vind ik van gewone kikkererwten ook.

En Vuna...vind ik echt een vieze naam. Zelf eet ik niet vega of vegan, dus als ik vis of vlees wil dan eet ik dat gewoon. Voor mij dus niet het overwegen waard. (tonijn eet ik nog zelden ivm duurzaamheid en als ik het koop is het zo duurzaam als kan)

Wij eten vanavond orzo met zalm en courgette.

Het was erg gezellig gisteravond, dus nu een beetje rustig aan  .

Zalmsalade met stokbrood

Wauw, gisteren echt zo fantastisch gegeten.  Alle gerechten waren top en ook heel afwisselend van elkaar. De topper was het eerste gerecht, cheviche van groenten in tijgermelk. Volgens mij iets van kokos, limoen, met basilicum en chili. Was echt verrukkelijk. Maar ook de sashimi van een soort makreel, lam met antiboise en artisjok, risotto met zomertruffel en krokante zwezerik waren top. Fijne bediening en lekkere wijntjes maakten de avond compleet.  

Vandaag weer normaal, we eten caesar salade,  tomaat/burrata en stokbrood.  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2023 om 16:42

hier wordt het ws een salade met fetakaas, watermeloen, uitgebakken rauwe ham, opgeleukt met wat restjes uit de koeling

Het plan vandaag was eigenlijk om vanmiddag met vrienden op een terras te gaan zitten en om daar vanavond ook wat te eten. Door de weersvoorspelling in Brabant hebben we dat niet door laten gaan. Achteraf gezien hadden we makkelijk kunnen gaan want het heeft hier maar heel even geregend en nu schijnt de zon weer volop. Ik heb nu net een vleesschotel besteld bij de Griek en die komen ze om 7 uur brengen. 

Hier rijst met gehakt, broccoli, prei en shiitake in een kleverige pittige ketjap&gember sausje!

hier zoete aardappel, wat nieuwe aardappels met groente uit de oven (courgette, paprika en rode ui) met daarnaast chimichurri die ik (ipv over dood beest) over portobello’s deed die ik eerst in dikke plakken sneed en kort in de pan bakte. 

Restje van de groente gaat morgen mee als lunch. 

yette

yette

10-07-2023 om 06:22 Topicstarter

Gisteren maakte ik een soort groene shakshuka met spinazie, boontjes, courgette, venkel en geitenkaas. En ei dus. Met stokbrood

Vandaag pasta carbonara en een caprese salade.

Verse pizza, eentje met verschillende soorten vlees (meatlovers) en eentje met van die ham met een p, kan even niet op de naam komen. Pizza's die in de oven afgebakken moeten worden, delen wij altijd, dus ieder de helft. Dus niet dat jullie denken dat we 2 pizza's per persoon weghakken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.