Eten
Teigera
14-06-2023 om 10:53
Broodjebrie schreef op 13-06-2023 om 17:54:
[..]
Klinkt lekker!
Alles k&k van de Appie; pasta koken, saus opwarmen, verse groente en pitjes erbij en klaar!
Vanavond werken: ik neem een bakje saag paneer uit de vriezer mee en warm dat op. Lief en de frutjes eten chili sin carne met wraps.
MijnNaamIsHaas73
14-06-2023 om 13:40
Wij eten vandaag loaded nachos. Ik moet er nog niet aan denken want net een heel goed gevulde salade gegeten voor de lunch van gemengde sla, wortel/kool, gegrilde groenten, kikkererwten en feta. Voor morgen nog een bak in de koelkast
yette
14-06-2023 om 16:33
Ik maak een salade met cantaloupe, rucola, mozarella en krokant gebakken bacon. Omdat ik verder geen zin heb, gaat de frituurpan aan voor patat (speciaal) en naar keuze een Mexicano of een kipcorn.
En voor later vanavond, na de examenuitslag van kind nr. 3, heb ik appeltaart. Om te vieren òf te troosten. Het is dit keer ècht spannend ...
Dewi-Sri2
14-06-2023 om 22:13
Yette, ik ben heel benieuwd, is het goed gegaan? Ik duim voor jullie, maar vooral voor kind 3!
Hier werd het een zeer simpele tortilla, want vanmiddag schandalig lekker geluncht in ons aanpalende stadje. Daarna doorgereden naar de mairie van ons dorp, want mijn vriendin had geappt dat er eindelijk rollen vuilniszakken werden gedistribueerd. Die kan je hier namelijk niet in de supermarkt kopen. Deze gang van zaken is mij nog steeds volslagen onduidelijk, maar ik ben alleen maar blij, want ik ben aan mijn laatste vuilniszak van het jaar toe
. Helaas is de mairie de hele maand 's middags dicht want de software van hun systeem wordt geüpdated. Morgenochtend tussen 10 en 12 maar weer een poging
. Dit land blijft mij verbijsteren, soms ergeren maar vooral gigantisch amuseren!
Moosey
15-06-2023 om 01:06
Haha, ik dacht dat de mairie de burgemeester zelf was. Dus ik zag al een heer in pak met ambtsketting vuilniszakken uitdelen
maar zó gek is het dus nog net niet..
ik maakte twee lange dagen op werk, gister at ik mijn lievelings van de kaart, een tosti kimchi. Vandaag een half voorgerecht van zoete aardappelcrème, gegrilde little gem en walnoten en hoofd van aardappel-kruidenpuree, geroosterde wortel, wortelloofpesto, gebakken paddestoelen en in de peul gegaarde tuinbonen. Tot rabarbercake met chocoladeganache. Het was allemaal wel ok maar ik vond mezelf niet heel geïnspireerd. Te warm en iets te weinig werkdruk denk ik, het was een klein clubje. Saai 
yette
15-06-2023 om 06:53
Nr. 3 is geslaagd
Voor het examen dat hij naar eigen zeggen compleet had verknald, bleek hij een 7,4 te hebben!
Nog een kleine maand en dan weten we of ook de jongste het heeft gered. Die doet speciaal onderwijs en moet nog een paar mondelingen ...
Vandaag spaghetti à la carbonara. Ik had er eigenlijk groenten uit de oven bij in gedachten, maar vanwege het weer, haal ik denk ik maar zo'n zak gegrillde mix van Bonduelle. En daar dan veel rucola en wat parmezaansnippers over. Want de rucola in m'n square feet garden groeit zichzelf voorbij.
Jynta1981
15-06-2023 om 07:11
Ik ben ook zo inspiratieloos met dit weer...
Gister werd het tagliatelle met ui, champignons, verse spinazie, hamblokjes en roomkaas.
Vanavond weet ik het nog niet. Misschien laat ik dat wel aan man over. Ik heb om 17u nog een werkafspraak dus neem een boterham mee in de auto denk en eet bij thuiskomt nog wel wat.
Dolfje
15-06-2023 om 08:05
Gefeliciteerd Yette!
Wat betreft eten moet ik ook nog wat verzinnen. Iets met sla in elk geval want heb nog een flinke krop ijsbergsla liggen. Moet toch nog naar de winkel dus ik kijk wel.
Broodjebrie
15-06-2023 om 08:09
ik weet nog niet wat ik ga eten. Heb nog wat salade over van gisteren en ik ben pas om half 5 thuis, en ik moet nog een to good to go verrassingspakket ophalen.
afrodite05
15-06-2023 om 09:27
Gefeliciteerd Yette! En nog gefeliciteerd, Dolfje!
Ik maak vandaag voor mezelf pasta met grote garnalen, knoflook en artisjokken. Man krijgt ook pasta, maar dan met het restje pastasaus van eergisteren (met aubergine, gehakt en soepgroente in pittige tomatensaus). Verder ga ik vandaag de tiramisu maken.
Morgen komt mijn moeder en zij kookt dan ook. Ze gaat salade maken met een k&k kipschotel uit de oven (ze zei iets over kip met cashewnoten) en pommes duchesses uit de airfryer. Ik ben nooit zo van die schotels, maar iets met een gegeven paard...
Zaterdag ga ik ein-de-lijk pasta carbonara maken, met broccoli erbij. Nu al zin in.