Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 15-02-2023 om 07:54:

https://15gram.be/recepten/bloemkoolrisotto-met-paddenstoelen ik ga een soort van dit maken. Beetje aangepast want doe er een restje uitgebakken ontbijtspek door.

Dit was best lekker! Ik het is natuurlijk geen risotto maar het smaakte best. Maar goed dat doet bijna alles waar je geraspte kaas door gooit 

Vandaag eten we een spinazie/kaas-ding uit de airfryer met een salade en ik denk een kom soep vooraf. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-02-2023 om 07:20

pasta bolognese

yette

yette

16-02-2023 om 07:31 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 16-02-2023 om 07:20:

pasta bolognese

Hier ook! 

Rode curry met pangafilet, peultjes en tomaatjes, erbij rijst. Ik ga de rijst denk ik vanmiddag al koken, vind dat altijd een gedoe (en mijn rijstkoker is kapot, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe, tips zijn welkom). Ik kook meteen een extra portie rijst voor in de diepvries, dan heb ik het een volgende keer weer wat makkelijker. 

Snert vanavond met een volkorenpannenkoek.

afrodite05 schreef op 16-02-2023 om 07:45:

Rode curry met pangafilet, peultjes en tomaatjes, erbij rijst. Ik ga de rijst denk ik vanmiddag al koken, vind dat altijd een gedoe (en mijn rijstkoker is kapot, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe, tips zijn welkom). Ik kook meteen een extra portie rijst voor in de diepvries, dan heb ik het een volgende keer weer wat makkelijker.

Afrodite, ik ben héél gelukkig met deze  https://www.instantpot.nl/multicookers/instant-pot-duo-crisp-7-6l-multicooker-met-airfryer/ maar dat is dus wel wat meer dan alleen een rijstkoker (sterker nog, er zit niet eens een rijstkoker functie op, maar je kunt m prima instellen als rijstkoker, (3 min pressure cooken) Ik heb wel de één slag kleinere geloof ik. 

Wij eten nasi. Straks ook alvast rijst koken, dat maakt de boel toch wat lekkerder. Ik kook mijn rijst trouwens 'gewoon' in een pan, heeft zo'n rijstkoker echt voordelen?

Je hoeft er niet op te letten. Juiste verhouding rijst en water erin en aanzetten, 20 min later perfecte rijst. Met een pan moet je toch opletten wanneer ie aan de kook komt, of-ie niet al drooggekookt is en aanbrandt etcetc. 

Moosey schreef op 16-02-2023 om 08:59:

[..]

Afrodite, ik ben héél gelukkig met deze https://www.instantpot.nl/multicookers/instant-pot-duo-crisp-7-6l-multicooker-met-airfryer/ maar dat is dus wel wat meer dan alleen een rijstkoker (sterker nog, er zit niet eens een rijstkoker functie op, maar je kunt m prima instellen als rijstkoker, (3 min pressure cooken) Ik heb wel de één slag kleinere geloof ik.

Jeumig dat is een flinke prijs! Ik geloof dat ik naar een iets simpeler (lees: goedkoper) modelletje zoek  Eigenlijk wil ik dezelfde als die mijn moeder heeft, maar daar staat geen merkje op en dat ding is minstens 50 jaar oud, dus dat gaat hem niet worden.

JtM

JtM

16-02-2023 om 10:37

Vriend ligt ziek in bed dus vanavond eten zoon en ik met zijn tweetjes. Ik heb vanochtend rundervinken uit de vriezer gehaald, daarbij wok ik wat sperziebonen met een gesnipper uitje en wat uitgebakken spekjes op en verder een paar aardappeltjes uit de airfryer.

Spaghetti bolognese met heul veul kaas!

Bami met hete kip en atjar.

Moosey schreef op 16-02-2023 om 09:42:

Je hoeft er niet op te letten. Juiste verhouding rijst en water erin en aanzetten, 20 min later perfecte rijst. Met een pan moet je toch opletten wanneer ie aan de kook komt, of-ie niet al drooggekookt is en aanbrandt etcetc.

Ik gebruik een gewone pan. Weekwater afgieten, wassen, kokend water erop (kokend water kraan) en dan in de hooikist. Geen omkijken naar voor mijn gevoel. Afgieten, wassen en water erop moet je altijd doen, toch?

Mijn moeder heeft haar rijstkoker (nieuw in verpakking) onlangs op marktplaats gezet want die doet het ook altijd zo.

He nou heb ik zin in rijst. Maar we eten aardappelpuree met salade en hachee. En lunch was socca met linzensalade. 

Vanavond kippepoten met gebakken aardappels uit de oven, en een salade erbij.

Mijn rijstkoker heb ik ook weg gedaan....Vind rijstkoken in een pan veel makkelijker

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.