Eten
MijnNaamIsHaas73
26-02-2026 om 07:53
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Afrodite!!
Hopelijk loopt het vanaf nu allemaal soepel en knapt oudste snel op. Geniet van alles wat je weer kan en mag eten en laat goed voor je zorgen want het is niet niks zo'n keizersnede.
Gisteren werd het witlof met ham en kaas op een bedje van puree uit de over (volgens mij geinfluenced door iemand hier). De geplande enchiladas komen een andere keer op het menu, we hadden de laatste tijd al te vaak wrap achtige dingen gegeten.
Vanavond ben ik wat later ivm een afscheidsborrel. We eten soep met tosti's (en er liggen nog worstenbroodjes, die kunnen er ook wel bij)
ToetieToover
26-02-2026 om 08:36
afrodite05 schreef op 26-02-2026 om 07:08:
Als babyzoon en ik vandaag ontslagen worden, eten we vanavond k&k afbakpizza (met kaas!!) en een excuussalade (ook k&k) op bed. Dubbelvla toe.
Ik hoop dat ze straks voor ontbijt komen, dan ga ik yoghurt bestellen, een boterham met kaas, een met chocoladepasta en het wordt toch ook hoog tijd voor een beschuitje met muisjes.
Goedemorgen Afro, hopelijk smaakt je ontbijtje lekker en mag je snel naar huis. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Jammer dat het niet ging zoals gehoopt. Laat lekker voor je zorgen hè na zo’n keizersnede en al die hormoonhuishoudingsdingen.
Teigera
26-02-2026 om 08:57
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Afrodite! Tjee wat een gedoe allemaal, maar wel echt fijn dat het nu achter de rug is. En je weer normaal kunt eten.
Ik ga vanavond uit eten met collega's. Lief en de kinderen eten chili con carne.
Dolfje
26-02-2026 om 09:31
Zo de grote pan pastasaus staat te pruttelen. Als ik eind van de middag thuis kom schep ik minstens de helft in bakjes voor de diepvries en hoef ik alleen pasta te koken. Meteen makkelijk voor de komende tijd. Had nog zakje geraspte wortel en cherrytomaten dus dat er ook maar door gedaan voor de vulling.
irmaladouce
26-02-2026 om 10:28
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, Afrodite. Veel geluk voor jullie vieren !
Dewi, hier in CH krijg je ook twee volledige warme maaltijden per dag in het ZH : voorgerecht-hoofdgerecht-toetje... en je kan ook nog kiezen tussen verschillende opties...
Wij eten vandaag koelkast- en vriezervondsten : gegrilde ribeye en/of halloumi, sla-rauwkost en een restje zoete aardappelfrietjes.
Dewi-Sri2
26-02-2026 om 12:28
Lieve Afro, van harte gefeliciteerd met jullie spiksplinternieuwe zoon! Ik wens jullie alle mogelijke geluk voor de toekomst.
Anijs, dank je wel voor je tolkenuitleg, heel helder. Gelukkig is mijn Frans nu wel zo ver op peil dat ik me over het algemeen goed kan redden, maar Engels vind ik gewoon zoveel makkelijker. Daar hoef je niet bij na te denken. Maar de meeste mensen in de zorg hier zijn zó lief en ze nemen zoveel tijd voor je. Onze 'huisverpleegkundige' stond vanmorgen onverwacht voor de deur om uitleg te geven over al het papierwerk waarvan ik haar gisteren een kopie had gegeven. Dat doet ze, zonder kosten, gewoon even tussen twee patiënten door.
Irma, twee keer per dag warm eten, ik moet er echt niet aan denken, brrr. Ik heb het gisteravond dus gewoon maar gedaan met een crackertje, dat was meer dan genoeg.
Ik denk dat ik vanavond gevulde paprika's maak met gehakt en rijst. Lekker pittig, met een flinke lik (sorry Dolf
) gochujang of sambal er door.
yette
26-02-2026 om 18:47
Jeee, daar is hij dan
gefeliciteerd Afrodite!!!
Wij eten vandaag frittata die riso (risotto-kliek verwerking op z'n Italiaans) met een simpele salade.
ToetieToover
26-02-2026 om 18:58
Lekker hoor, twee keer warm eten
vandaag was dat:
aardpeer-aardappel-ui ‘rösti” met zalm en ijsbergsla + geprakt-ei-dressing
En
linzensoep met chorizo, ui, aardpeer, bleekselderij + hartige yoghurt met zadenmix
Geen toetjes. Dat is toch jammer. Ik zou best een citroen cheesecake lusten. Twee keer 
Smulkruimel
26-02-2026 om 19:05
@afrodite, eindelijk is zoon er!! Van harte gefeliciteerd!! Wat snel dat je vanavond al naar huis mag. Een keizersnede is toch best een flinke ingreep. Maar gewoon lekker thuis is toch het fijnste!!
Thuis lekker genieten van en met elkaar!!
Vanavond wat makkelijks want we gaan morgen een lang weekend weg en wil dan geen restjes meer hebben. Voor man kip-ananas met rijst van de chinees uit de vriezer en voor mij gebakken aardappels met rozemarijn, rauwkostsalade en een gehaktbal.
Komende dagen lekker hotelontbijt en uit eten!
Ted68
26-02-2026 om 19:06
Het werd kip, met bietensalade, en voor de Rest nog aardappelkroketten erbij…. Voor een drukke dag helemaal goed!
Ennn cheesecake wil ook wel……..🍰
Moosey
26-02-2026 om 21:44
Gefeliciteerd Afro! Hopelijk gaat t vanaf nu allemaal wat meer zoals je je had voorgesteld, had t je en man en zonen gister wel anders gegund.
Ik at op werk, wél cheesecake
een uitprobeerversie van een vegan cheesecake voor de zomerkaart, met aardbei ipv stoofpeer dit keer. Ik was nog niet erg tevreden. En een flink bord salade met wat nacho’s en salsa erbij, want een stuk cheesecake en een glas wijn mocht ik toch echt niet als avondeten tellen van mezelf..
Ted68
27-02-2026 om 06:42
We eten vanavond broccoli en ik maak nog een gehaktbrood, daarover een paddestoelen sherry sausje. Maar nu eerst nog even werken….
Dolfje
27-02-2026 om 07:22
Ik ga een pannetje soep maken maar weer nog niet wat voor soep en we hebben nog een pinsa die op moet en hoop spul wat over is van de verjaardag afgelopen week dus dat komt erop.
irmaladouce
27-02-2026 om 08:09
Ted68 schreef op 27-02-2026 om 06:42:
We eten vanavond broccoli en ik maak nog een gehaktbrood, daarover een paddestoelen sherry sausje. Maar nu eerst nog even werken….
Hoe gaat t met je knie, Ted? Je bent weer aan t werk ?
Wij eten (wsch) kipschnitzels, orzo met K&K rode pesto, sperziebonen en sla. Maar ook ik moet eerst nog werken...
Teigera
27-02-2026 om 08:49
Voor mij geen werkdag vandaag. Ik ga wat mealpreppen, want gisteren 'moest' ik voor m'n werkdag mijn toevlucht nemen tot boterhammen als lunch. Heus niet erg natuurlijk, maar ik vind het leuker als ik wat lekkers mee kan nemen (omeletrolletjes, hartige muffins, restje van een warme maaltijd b.v.). Ga vandaag muffins bakken met oa havermout en bramen.
Gisteravond uit eten, was maar so so - bediening niet vlot (wel vriendelijk overigens), slechte communicatie intern waardoor twee van de 8 hun maaltijd pas véel later kregen, bijzonder weinig glutenvrije opties (voor 1 collega van belang). Dus ja, geen topper. Mijn maaltijd was op zich lekker, mafaldi pasta con tartufo, pasta met paddestoelen, roomsaus met een beetje wijn erin, truffel. Helaas waren ze wat woest geweest met de pepermolen.
Vanavond maak ik curryworst voor lief en de frutjes, met rode kool en aardappelen. Ik hou zelf niet van curryworst (die saus, brrrr) en eet een restje kerriesoep en een restje bloemkoolovenschotel. Als toetje maak ik pistachepudding.