Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Maak vanavond kool gevuld met gehakt. 

Ik maak een eenpansgerecht van gehakt, rijst, spitskool, appel, rozijnen en kerrie. Uiteraard gaat er een beetje ui en knoflook bij.

irmaladouce schreef op 09-02-2026 om 09:05:

Hier wordt 't linguine met pittige tomatensaus met tonijn en zwarte olijven. Snel, simpel en smakelijk...

Het werd gisteren linguine met paddenstoelensaus want ik kwam een (vergeten) bak champignons in de kelder tegen die nodig verwerkt moesten worden.

Vandaag beefburgers op een volkorenbroodje met alles erop en eraan, K&K diepvries aardappelwedges en sla.

Dolfje, het zit er weer op voor jullie. Goede reis terug ! En voor als je weer thuis bent, hier een goed recept voor keema matar, dat ik regelmatig maak :

https://www.saveur.com/article/Recipes/Ground-Lamb-and-Peas-in-Yogurt/

yette

yette

10-02-2026 om 14:46 Topicstarter

Ik maak caldo verde en een gekaramelliseerde uientaart met époisses. 

Ovenschotel met rode kool, puree en gehakt. Ik heb gisteren het gehakt al geruld met ui en nootmuskaat, dat ligt al in de ovenschaal. Daar hoeft alleen nog de rode kool op en dan nog de aardappelpuree maken. 

Op verzoek van dochter:
Geroosterde broccoli met knoflookboter, aardappel anders en boomstammetjes

Frut I kookt vandaag, ze heeft gekozen voor gebakken aardappeltjes, vissticks en broccoli.

Maak voor mijzelf gevulde Aubergine met gehakt, Noten ui en Granatapfel, en voor man en Kind spaggethi met gehaktballetjes en Tomaten saus.

yette

yette

11-02-2026 om 12:20 Topicstarter

yette schreef op 10-02-2026 om 14:46:

Ik maak caldo verde en een gekaramelliseerde uientaart met époisses.

Deze is doorgeschoven naar vandaag ivm migraine sans migraine. Gisteren regelde de jongste pizza's. 

Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad Dolfje. Sterkte met weer terug in het "echte" leven komen met alle zorgen die jullie hebben.

Ik maak vanavond een grote pan nasi (helft gaat in de vriezer voor een andere keer). Oudste lusiknie krijgt een k&k lasagne.

Ik ben er inderdaad weer. Met bijbehorende stress en gedoe. Op en neer naar ziekenhuis en huis van ouder en toen zelf boodschappen gedaan.
Heb net een pan groentesoep opgezet en we eten er een pinsa bij met cottage cheese en rauwe ham.

Dolfje schreef op 11-02-2026 om 15:20:

Ik ben er inderdaad weer. Met bijbehorende stress en gedoe. Op en neer naar ziekenhuis en huis van ouder en toen zelf boodschappen gedaan.
Heb net een pan groentesoep opgezet en we eten er een pinsa bij met cottage cheese en rauwe ham.

De pinsa worden geroosterd brood of broodjes met kipragout uit blik. Daar hebben we meer zin in.

Maandag maakte ik pasta met courgette/tomaat/paprika/makreel. Gisteren werd ik hondsberoerd wakker, ik denk buikgriep, dus at ik de hele dag niets. Vandaag voorzichtig weer wat gegeten. Diner was een soepje van courgette met aardappel. 

Vavab aardappelpuree, spinazie en gehaktbal ( alles al k&k want straks weer werken)

Hier stond om 8.00 de appie al op de stoep, dus genoeg verse aanvoer. Ik wilde man een keuze laten maken uit de menu-opties, maar hij is snel gaan douchen en heeft zoon meegenomen naar het krijspaleis. Hij liever dan ik... Dan maar vanmiddag de keuze laten maken, het maakt mij oprecht niet meer uit, alles smaakt momenteel vies. Nog maximaal 13 dagen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.