Eten
Elmie
08-07-2022 om 14:43
afrodite05 schreef op 08-07-2022 om 14:39:
Ik maak vandaag dit recept, altijd goed: https://www.ah.nl/r/951526 Alleen snijd ik de courgette in kleine plakjes, die lange repen vind ik tijdens het koken en tijdens het eten maar onhandig
Mmm, klinkt lekker!
Tuinfluiter
08-07-2022 om 16:03
Ik ga vandaag ook met courgettes aan de slag. Ik maak er soep van met stukjes zalm erin erbij een broodje.
GeorgieBrown
08-07-2022 om 20:42
Het was courgette-dag dan denk ik. Ik had een courgette van mijn moeder gekregen (toen ik zei dat ik niet veel in huis had) en daarvan maakte ik courgette frittata.
anijsblokje
08-07-2022 om 22:39
Ik at geen courgette vandaag, maar harira bij de lunch en als avondeten oa bitterballen en allerlei antipasti.
MissBobby
08-07-2022 om 22:52
Ik heb een zak ovengroenten in de oven gemikt met knoflookteentjes in hun vel erbij zodat die lekker gepoft waren. Daarna heb ik het in een kom gedaan en op de bank onder het genot van Netflix en wijn opgegeten. Een avond helemaal alleen thuis, wat een genot!
ToetieToover
08-07-2022 om 23:52
vandaag:
een oven-omelet met daarin wat overgebleven vulling (gekookte/gekruide linzen, amandelen, zilvervliesrijst) en een restje bloemkoolroosjes. Erbij gestoomde spinazie met hartige kwark met komkommer en zadenmix.
En
Ovenpatat met veel ton’s mayo. De patat is een excuus om de mayo te eten, zo lekker. Verder geen excuussla ofzo.
Toetje was bevroren rosé met gezoete aardbeienpuree. Had mijn vriendin gemaakt en ik drink nooit dus dat wordt vast zwaar morgen om 7 uur aan de yin yoga
Morgen ga ik aan de courgette!
En nou heb ik zin in zelfgemaakte bitterkoekjespudding,
mmmm.
yette
09-07-2022 om 07:11
Gisteren voor meerdere dagen gekookt: 3 liter pittige bolognesesaus en 2 liter groene saus met verse spinazie, prei, courgettes, veel knoflook, groene peper, room en een lading kaas. 's Avonds aten we daarvan spaghetti bolognese en de rest heb ik verwerkt tot schalen lasagne (de sauzen doe ik om en om) voor in de vriezer.
Vandaag een verjaardag waar we blijven eten. Ben benieuwd, want het eten bij hun is altijd een feestje!
Teigera
09-07-2022 om 09:39
Bij ons wordt het vanavond rendang uit de slowcooker, met sperziebonen en rijst. Heel handig die slowcooker want we hebben vanmiddag een kinderverjaardag, ondertussen staat de rendang dan lekker te pruttelen.
JtM
09-07-2022 om 10:43
Elmie schreef op 06-07-2022 om 19:16:
[..]
Gefeliciteerd 🥳🎂 En waren de pannenkoeken lekker?
Dankjewel! De pannenkoeken waren heerlijk! Lekker met spek en beetje kaas. Kan er weer voor een paar maanden tegenaan 
Dolfje
09-07-2022 om 10:47
Wij gaan zo een tripje naar de toko maken , ik heb wel zin in wantansoep met lekker veel taugé en paksoi erdoor en dim sums.
En onze sambalvoorraad moet ook aangevuld worden.
ToetieToover
09-07-2022 om 10:51
Dolfje schreef op 09-07-2022 om 10:47:
Wij gaan zo een tripje naar de toko maken , ik heb wel zin in wantansoep met lekker veel taugé en paksoi erdoor en dim sums.
En onze sambalvoorraad moet ook aangevuld worden.
Goed plan! Ik ga naar ‘mijn’ slager en daarna ook maar eens naar de toko. Het is heerlijk rondneuzen in die grote aziatische supermarkt hier in de buurt. Ik heb de ‘afwijking’ dat ik graag in buitenlandse supermarkten rondloop. En bij deze toko is het net alsof ik op vakantie ben
JtM
09-07-2022 om 10:53
Oeh lekker Dolfje, wantansoep!
Gisteren ben ik bij een vriendin wezen gourmetten. Zoon is daar blijven slapen. Ik ga over een uurtje of 2 die kant op, lopen we samen gezellig een rondje over de kermis.
Wil ik een paar lekkerbekken bij de visboer halen voor vanavond.
Die eten we dan met aardappeltjes en wat groenten. Nog geen idee welke groenten, dat moeten we nog bedenken.
afrodite05
09-07-2022 om 11:41
Ik ga vanavond wokken. Rundvlees, broccoli, bosui, mango en hoisinsaus, noedels erbij. Ben benieuwd, heb nog nooit hoisinsaus gebruikt.