Eten
Teigera
30-09-2025 om 08:54
Visje uit de oven, gebakken minikriel, sperziebonen en (laatste stukje uit de groentela) broccoli.
anijsblokje
30-09-2025 om 10:54
Witlofschotel met aardappelpuree met veel mosterd, ham en kaas, deel 2.
afrodite05
30-09-2025 om 19:45
Bij ons was het kliekjesdag. Gisteren heb ik man gevraagd om de inhoud van de diepvries boven even in kaart te brengen. Daar zat o.a. een eenpersoonsportie Thaise curry in, waarvan ik wist dat we het niet zo lekker vonden omdat het te pittig was naar onze smaak (waardoor je de curry zelf verder niet meer proefde). Ook lag er nog een portie van die nasi van de Conimexboemboe waar ik ook niet aan moest denken. Man zei: ik ben toch verkouden en proef niets, misschien helpt de pit tegen de verstopte neus. Dus hij kreeg bovenstaande combi. Zoon en ik deelden een portie kip Hawaii met een restje rijst van gisteren en wat erwtjes. Volgens mij heeft iedereen prima gegeten. Man z'n neus zit niet meer dicht, maar is veranderd in een loopneus ![]()
yette
30-09-2025 om 21:10
Aardappeltjes met ui, spek en kruiden-korstje uit de oven, cordon bleu, salade.
Ted68
01-10-2025 om 08:14
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/kip-florentine
Dit gaan we vanavond eten…
Dolfje
01-10-2025 om 09:32
Woensdag dus op het werk ( waarschijnlijk wordt het vanaf 1 november de donderdag
)
Man maakt nasi goreng voor zichzelf.
yette
01-10-2025 om 12:09
Vriezervondsten: köftecurry, hele rijst en witte rijst met erwtjes. Duimen dat die gele rijst met Hindoestaanse kerrie of ras el hanout is. Mocht het saffraanrisotto blijken te zijn, dan noem ik het 'fusion' 
afrodite05
01-10-2025 om 12:56
Ik heb vandaag keuze, de ap is net geweest, maar ik heb even geen zin om stoofvlees te maken. Dan maar iets wat weinig tijd en energie kost, want ik ben best moe: kipkrokantschnitzels met gebakken krieltjes en snijbonen.
Ik zit nu bij wijze van lunch aan roerei met spinazie, spekjes en walnoten.
MijnNaamIsHaas73
01-10-2025 om 13:27
Gisteren was ik uit eten. In een restaurant waar ik heel enthousiast over was. Helaas waren sommige gerechten nu echt een stuk minder, waarschijnlijk loopt het zo goed dat ze denken het kan wel een tandje minder, de mensen komen en betalen toch wel
Vanavond eten wij wortelenstamp (hutspot). Met kant en klaar draadjesvlees. Want ik ben niet zwanger maar gewoon lui (en druk, vanmiddag nog mondhygiënist voor mezelf en kapper met jongste). Ik ben benieuwd of het wat is, dat draadjesvlees
Naminokurashi
01-10-2025 om 17:36
Naminokurashi schreef op 01-10-2025 om 12:14:
Spaghetti
Omgeruild voor tagliatelle met gehakt/ tomaten saus
Dolfje
02-10-2025 om 08:14
Wij eten erwtensoep ( uit de koeling van Ah) en een saucijzenbroodje. Ik ben pas laat thuis en dat hebben we nog. Man weet nooit hoe laat hij thuis is dus dit is makkelijk want hij gaat ook nog sporten waarschijnlijk. Moet nu alleen voor komende zondag iets anders verzinnen want het was eigenlijk voor dan.
afrodite05
02-10-2025 om 08:23
Ik ga vanochtend al ajam paniki maken en de rijst koken. Vanmiddag hebben we een afspraak voor ons nieuwe huis, we zijn dan op z'n vroegst half 6 thuis en dan heb ik normaal het eten al op tafel. Als ik het eten straks al voorbereid, kan het met hulp van de magnetron snel gegeten worden. Oja en erwtjes erbij.
Teigera
02-10-2025 om 08:24
Frut I kookte gisteravond, wraps met zelfgemaakte knoflooksaus, veel rauwkost en falafel. Ik ging uit eten, naar het "first Burmese restaurant in the Netherlands". We deelden een soort rijsttafel. Het lekkerst vond ik de Mandalay kipcurry en de gevulde tofu. Een signature dish is de tea leaf salad, het is anders dan ik ooit at. Heel bijzonder en echt leuk om eens geproefd te hebben. Heel smaakvol. Het zit in een kelder, maar man wat een aanloop op een doordeweekse woensdagavond.
Vanavond eten we hutspot met Indonesisch gekruid stoofvlees, het is er de tijd van het jaar voor