Eten
FaithfulDuck87
03-12-2024 om 21:39
ik ging onverwacht uit eten, en dit was de eerste keer na mijn operatie. Heb alleen een voorgerecht gehad van runderrollade, rucola, walnoten, geitenkaas en cranberriesaus.
alhoewel ik nu bedenk dat ik de geitenkaas niet geproefd heb.
Viel goed, maar niet eens alles opgegeten.
Moosey
03-12-2024 om 22:45
Wauw, dat klinkt heerlijk GB!
K ik had vandaag nog een verjaardag-nabrander en mocht daarvoor een recept uit een oud Midden-Oosters kookboek uitzoeken, wat vervolgens voor me gekookt werd. Het was lamstajine met saffraan en kweepeer geworden en dat was erg lekker.
afrodite05
04-12-2024 om 06:43
Leuk cadeautje, Moosey! Hoe smaakt kweepeer? Ik zie het hier vaker voorbijkomen, maar kan me er niet echt iets bij voorstellen.
Ik had voor vanavond eigenlijk een receptje staan van pasta met tomatensaus dat in de oven moet garen, maar dat gaat er bij zoon niet zo makkelijk in, dus net besloten om er mac n cheese van te maken met broccoli en spekreepjes. Dat gaat hopelijk beter.
Teigera
04-12-2024 om 09:04
Ik heb vanavond een werk-afspraak waar ik niet onderuit kom en vroeg voor op pad moet. Ik warm een restje nasi van dit weekend op, kook er een eitje bij en ik zag vanochtend dat het best weinig is dus mss nog een bak Griekse yoghurt met banaan toe ofzo. Frut I kookt chili sin carne met wraps.
Koreveen
04-12-2024 om 18:32
Wordt weer heerlijk gekookt en uit eten gegaan hier.
Ik had drukke week dus snelle happen gegeten en soms gedineerd met een bittergarnituur of boterhammen onderweg in de trein. Vanaf nu wat rustiger.
Lief staat nu pannenkoeken te bakken omdat ik daar zo’n zin in had en hij daar heul goed in is.
Dolfje
04-12-2024 om 18:58
Nou ik heb vandaag niet gekookt maar opgewarmd
Rode kool in een pannetje, k&k aardappelpuree uit de magnetron en gehaktballen ( die waren ook al gaar) in de airfryer 
Naminokurashi
04-12-2024 om 19:21
Simpele AVG. Aardappels, broccoli uit de vriezer van Bonduelle en rib karbonade
Dolfje
05-12-2024 om 07:01
Vanavond weer werken en neem 2 broodjes met kipfilet mee. Er staat ook nog een bakje yoghurt in de koelkast daar van mij.
afrodite05
05-12-2024 om 07:37
Ik ga vanavond iets met wokgroente, kip en noodles maken. Weet nog niet wat voor kruiden/saus, gewoon waar ik dan zin in heb.
Ted68
05-12-2024 om 10:04
We zijn weer terug uit Allgäu... Heerlijk was het! Maar zoveel lekkers gegeten dat vanavond word het simpel....witte kool rolletjes gevuld met gehakt. Daarbij voor de grote eters nog tagliatelle, en voor mij blijft het hierbij...
Iedere dag ontbijt buffet, en avonds 4 tot 5 gangen is gewoon veel... En dan waren we nog niet bij het taarten buffet tussen 14 en 16 uur...Maar we hebben fijne dagen gehad... en dat is het allerbelangrijkste!
En Yette: ik wil ook zo'n vriend.....Geniet het!
Teigera
05-12-2024 om 15:05
Klinkt heerlijk Ted, heel ontspannen en fijn zoveel tijd voor en met elkaar.
Wij eten vanavond vega "bites" of iets dergelijks, er lag iets nieuws in het schap - proberen we graag. Erbij gekruide aardappelpartjes en sperziebonen. En daarna, daarná natuurlijk heel mooi zingen in de hoop dat de Pieten een zak cadeautjes komen brengen!
Naminokurashi
05-12-2024 om 16:46
Hamlapje en noodles. Heb momenteel een noodles verslaving. En ook een gebakken ei en wat groenvoer
ToetieToover
05-12-2024 om 16:53
Vandaag bruine bonen met uien in barbecuesaus en blokjes salami op wat ijsbergsla met yoghurtdressing.
Lunch was Soto-eendensoep met daarnaast ijsbergslablad om gewelde rijstvellen heen, die gevuld waren met plakjes runderrookvlees, wat soe-oen (was teveel voor in de soep) en gekookt ei. Oja, en chili-olie. En op de soep nog wat gefrituurde soe-oen.