Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-01-2022 om 19:00

Coreopsis schreef op 24-01-2022 om 17:54:

[..]

Dat lijkt me de meest logische verklaring. Als 1 op de 75 mensen corona heeft (gemiddeld), dan is dat bij jongen nog vele malen hoger. En zal dus ook een fors deel van de jongeren die worden opgenomen positief testen.

Dat denk ik ook. 

Daglichtlamp schreef op 24-01-2022 om 17:19:

[..]

Ik vind het lastig om te discussiëren merk ik, als jij zelfs het wetenschappelijke onderzoek van de RIVM wantrouwt (via wet is geregeld dat de regering daar geen inhoudelijk invloed op kan uitoefenen https://wetten.overheid.nl/BWBR0008289/2020-03-19 ). Dan kun je ook wel de onafhankelijke van de organisaties die het onderzoek naar de effectiviteit van de coronatoegangspas uitgevoerd hebben betwisten. (maar laten we dat niet doen).

waarom niet? Ze hebben nou niet echt bewezen heel objectief en vooral te gokken met cijfers met voorspel modellen. Er mag geen kritiek geleverd, wat meer diversiteit. Straks krijgen we een parlementaire enquête gaat ook niks uit komen. Geen actieve herinneringen.  Daarbij vind ik het on begrijpelijk dat een vaccin booster die 8 weken effectief werkt boven natuurlijke immuniteit gezet wordt. Er zitten echt andere krachten achter en booster is echt schijnveiligheid. 
 Onze minister spreekt alleen over door ontwikkelen van coronapas, afschaffen zou je bedoelen…Echt weg ermee en terug naar normaal.

Stel je nu eens voor dat de eeuwige optimist Rutte invloed had kunnen uitoefenen op de modellen. Denk je dan echt dat ze dan zulke negatieve uitkomsten gehad zouden hebben? Overigens zijn we een paar keer rakelings langs code zwart gekomen (en voor degenen voor wie de overbelasting van de zorg hun dood heeft betekent was het gewoon code zwart). Dus zo slecht was de modellering niet.

Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 11:48:

Stel je nu eens voor dat de eeuwige optimist Rutte invloed had kunnen uitoefenen op de modellen. Denk je dan echt dat ze dan zulke negatieve uitkomsten gehad zouden hebben? Overigens zijn we een paar keer rakelings langs code zwart gekomen (en voor degenen voor wie de overbelasting van de zorg hun dood heeft betekent was het gewoon code zwart). Dus zo slecht was de modellering niet.

En de modelering gaat uit van de dan geldende maatregelen om te zien of nieuwe maatregelen nodig zijn of dat ze los gelaten kunnen worden. Alleen al het invoeren of loslaten heeft invloed op de uitkomst van een modelering. Pas nadat invoeren of loslaten heeft plaats gevonden kun je zien wat het echte effect is. Modelleren is geen glazen bol waar altijd het juiste antwoord in zit.

Het gedrag van 2 mensen is redelijk goed te modeleren, 10 gaat ook nog wel, maar 17 miljoen is een vak apart. Tel daar de invloeden nog eens bij van maatregelen in andere landen. Belgie op slot => Belgen naar Nederland, andersom NL op slot => NL naar Belgie, dan zie je al dat het heel lastig wordt. 

Ik denk dat de modelleurs bezig zijn met een kunststukje in deze periode. 

Mija schreef op 24-01-2022 om 15:13:

[..]

Niemand is bezig met het te laten weggaan. Het virus is overal en alle inspanningen zijn erop gericht deze golf enigszins gecontroleerd over ons heen te laten komen. Zelfs als het virus over X tijd spontaan verdwenen zou kunnen zijn, is het nú hier, overal om ons heen en zul je er serieus rekening mee moeten houden dat je binnenkort iemand of zelfs meerdere mensen, tegen het lijf loopt die het heeft en het op jou overdraagt want het is nou eenmaal heel besmettelijk. Dus het wordt hoog tijd om je serieus af te vragen of je nog iets moet doen om optimaal door zo'n infectie heen te komen: vaccineren bijvoorbeeld? Tegen beter weten in hopen, helpt in ieder geval niet tegen een virusinfectie.


O echt.

Het is bij lange na niet te vergelijken met wanneer een jonge vrouw alle moed bijeen raapt en tegen de agent zegt 'ik werd lastig gevallen in die donkere steeg en durf niet meer door die steeg naar huis',  waarna de agent dan zegt 'weet je dat wel zeker?, Misschien was dat helemaal geen lastig vallen, en die steeg is toch een leuke steeg joh".

Zoals gezegd, het is niet te vergelijken maar het voelt wel telkens 'naar'.

Coreopsis schreef op 24-01-2022 om 14:50:

[..]



Wat wil je daarmee zeggen? Niemand weet wat voor virus dat destijds is geweest, omdat we toen nog niet de kennis hadden. Misschien was dat wel een van de coronavirussen die nu een "gewone" verkoudheid veroorzaken. Oftewel, die een vergelijkbare evolutie hebben doorgemaakt zoals covid-19 nu lijkt te doen. Besmettelijker maar minder gevaarlijk. Dat laatste kan ook zonder mutatie gebeuren, simpelweg omdat de symptomen bij kinderen/jongeren mild zijn, maar ze er wel weerstand mee opbouwen. Diezelfde weerstand kunnen ouderen opbouwen met vaccinatie. Of door de gok te nemen op een infectie. Uiteindelijk is iedereen óf dood (oud en niet gevaccineerd/niet besmet als jongere) óf heeft voldoende weerstand opgebouwd (door vaccinatie of meerdere milde infecties).

Een virus helemaal uitroeien zou alleen kunnen als je een hoog genoeg percentage van de héle wereldbevolking inent. En dat gaat ons niet lukken, dat hebben we de afgelopen 2 jaar bewezen. Zelfs in Nederland lukt dat al niet.


Edit: ik heb ook maar even het artikel gezocht. Daar staat nota bene precies wat ik hierboven schrijf. Dat virus is nog steeds onder ons. Alleen word je er niet ernstig ziek meer van. Omdat je als kind al zo vaak ermee in aanraking bent gekomen dat je voldoende weerstand hebt opgebouwd en het alleen nog maar een verkoudheid is.


Wat ik wil zeggen is dat die ziekte destijds dezelfde symptomen als corona had, dat er erg veel slachtoffers waren, maar nu wel onder 'vergeten' valt. Dus hoop ik dat ook deze coronaziekte ooit weg gaat en dat mensen over tig jaren zeggen 'huh corona, wat was dat?'

Er waren destijds postbezorgingen, er waren scholen, en vervroegde kerstvakanties. Ik denk dat ze destijds genoeg kennis hadden om te weten dat het geen verkoudheid was, en ook geen longontsteking, maar wel zoals geschreven staat, een 'nieuwe' ziekte die de samenleving ontwrichtte en overal veel slachtoffers maakte.

Kleine quote uit het artikel:

.........
Maar net als nu was het grootste
probleem dat de ziekte nieuw was. Haast iedereen die ermee in aanraking
kwam, werd ziek. In Berlijn en Parijs liep de postbezorging spaak en
sloot men de scholen, in Servië ging het landsbestuur met reces, in
Antwerpen vervroegde men de kerstvakantie omdat één op de drie ziek was.

.......

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2022 om 13:16:

[..]
O echt.

Het is bij lange na niet te vergelijken met wanneer een jonge vrouw alle moed bijeen raapt en tegen de agent zegt 'ik werd lastig gevallen in die donkere steeg en durf niet meer door die steeg naar huis', waarna de agent dan zegt 'weet je dat wel zeker?, Misschien was dat helemaal geen lastig vallen, en die steeg is toch een leuke steeg joh".

Zoals gezegd, het is niet te vergelijken maar het voelt wel telkens 'naar'.

Ja dat voelt als een compleet ongepaste vergelijking. Ik probeer trouwens niet meer om jou te overtuigen. Mijn reden om telkens weerwoord te blijven geven met zoveel mogelijk feiten is vooral om de stille meelezers, die wellicht nog twijfelen, stof tot nadenken te geven.

Ysenda schreef op 24-01-2022 om 15:21:

Dat virus gaat nooit meer weg, en is al vele jaren onder ons.
De SARS uitbraak uit 2002 - 2004 was hetzelfde virus, alleen een andere variant.


En in de komende periode gaat iedereen besmet worden met dit virus. We zijn idd vooral bezig om het gecontroleerd te laten plaatsvinden zodat er voor iedereen die zorg nodig heeft, vanwege het virus of iets anders plek is in de zorgcentra.
Het is niet de vraag 'of' je besmet raakt maar 'wanneer' je besmet raakt. Je kunt er wel voor zorgen dat de kans dat je externe zorg nodig hebt kleiner wordt door je te vaccineren en onderliggend lijden waar je zelf iets aan kunt doen zoals roken, slechte conditie, overgewicht (hoewel dat maar in beperkte mate zal zijn en niet voor iedereen kan), ongezond eten zelf aan te pakken.


Ik zag in december al de voorspellingen van "Baba Vanga". En net zag ik de voorspellingen ook weer voorbij komen. De voorspellingen voor 2022 waren niet rozengeur en maneschijn. Ik citeer:


Voorspelling:Vanga voorziet ook een nieuwe pandemie, deze keer ontdekt in Siberië,
veroorzaakt door een bevroren virus dat zal vrijkomen door de
klimaatverandering.

Bbbrrrrr dat vind ik eng, maar toen ik de voorspelling over de buitenaardse wezens las vroeg ik me af of ik het artikel gewoon het beste eventjes naast me neer moest leggen.


Voorspelling: Ook zullen buitenaardse wezens volgens Vanga de aarde binnenvallen door een asteroïde te sturen die op zoek gaat naar leven.





Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 13:35:

[..]

Ja dat voelt als een compleet ongepaste vergelijking. Ik probeer trouwens niet meer om jou te overtuigen. Mijn reden om telkens weerwoord te blijven geven met zoveel mogelijk feiten is vooral om de stille meelezers, die wellicht nog twijfelen, stof tot nadenken te geven.


Sorry, Ik had het niet in de gaten dat dit de rolverdeling was. Ik dacht dat het gewoon een discussie was.

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2022 om 13:41:

[..]


Ik zag in december al de voorspellingen van "Baba Vanga". En net zag ik de voorspellingen ook weer voorbij komen. De voorspellingen voor 2022 waren niet rozengeur en maneschijn. Ik citeer:


Voorspelling:Vanga voorziet ook een nieuwe pandemie, deze keer ontdekt in Siberië,
veroorzaakt door een bevroren virus dat zal vrijkomen door de
klimaatverandering.

Bbbrrrrr dat vind ik eng, maar toen ik de voorspelling over de buitenaardse wezens las vroeg ik me af of ik het artikel gewoon het beste eventjes naast me neer moest leggen.


Voorspelling: Ook zullen buitenaardse wezens volgens Vanga de aarde binnenvallen door een asteroïde te sturen die op zoek gaat naar leven.





ja gezellig! Zou je een Nostradamus-Fleurtje draadje kunnen starten en alleen daar posten? Dan blijft alles mooi bij elkaar en kun je followers daar verzamelen.

gr Angela

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2022 om 13:43:

[..]
Sorry, Ik had het niet in de gaten dat dit de rolverdeling was. Ik dacht dat het gewoon een discussie was.

Gewoon een discussie doe ik wel over dingen die me niet raken. Voor Corona heb ik teveel ellende gezien veroorzaak door desinformatie.

Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 11:48:

Stel je nu eens voor dat de eeuwige optimist Rutte invloed had kunnen uitoefenen op de modellen. Denk je dan echt dat ze dan zulke negatieve uitkomsten gehad zouden hebben? Overigens zijn we een paar keer rakelings langs code zwart gekomen (en voor degenen voor wie de overbelasting van de zorg hun dood heeft betekent was het gewoon code zwart). Dus zo slecht was de modellering niet.

Ben ik het absoluut niet mee eens met de laatste modellen, ze gebruiken nu nog…. De modellen van de delta variant…

Echt de waanzin voorbij dat ze nu de vaccinatie boven natuurlijke immuniteit zetten… Vaccinatie ter preventie ja maar je kan vaccinatie niet boven een natuurlijke doorgemaakte infectie zetten… Echt sorry dan mag je terug naar de basisschool boeken

dutch33 schreef op 25-01-2022 om 15:16:

[..]

Ben ik het absoluut niet mee eens met de laatste modellen, ze gebruiken nu nog…. De modellen van de delta variant…

Echt de waanzin voorbij dat ze nu de vaccinatie boven natuurlijke immuniteit zetten… Vaccinatie ter preventie ja maar je kan vaccinatie niet boven een natuurlijke doorgemaakte infectie zetten… Echt sorry dan mag je terug naar de basisschool boeken

Ook voor wat betreft immuniteit na het doormaken van het coronavirus was Nederland aan de optimistische kant. Als vrijwel enige land in Europa was een herstelbewijs hier 12 maanden geldig in plaats van zes maanden. Inmiddels komen er steeds vaker herinfecties voor. Daarom gaat de geldigheid van een herstelbewijs hier ook naar 6 maanden.

Daglichtlamp schreef op 25-01-2022 om 15:22:

[..]

Ook voor wat betreft immuniteit na het doormaken van het coronavirus was Nederland aan de optimistische kant. Als vrijwel enige land in Europa was een herstelbewijs hier 12 maanden geldig in plaats van zes maanden. Inmiddels komen er steeds vaker herinfecties voor. Daarom gaat de geldigheid van een herstelbewijs hier ook naar 6 maanden.

Als de QR zo belangrijk voor je (in het algemeen, ik bedoel niet jou) is, dan zijn de woorden geldigheid herstelbewijs dat ook. Als de QR helemaal niet belangrijk is (voor mij, ik heb hem wel, maar weiger er gebruik van te maken), bijvoorbeeld omdat je niet kiest voor vaccineren, maar voor natuurlijke immuniteit, dan boeit die 6 maanden geen ruk. 

Want verder natuurlijk wat Dutch zegt: Vaccinatie ter preventie ja (en daarom ook voor gekozen) maar je kan vaccinatie niet boven een natuurlijke doorgemaakte infectie zetten… Echt sorry dan mag je terug naar de basisschool boeken.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.